StoryEditorOCM
DalmacijaS ljetnim plovidbenim redom i novi cjenik

Jadrolinija od petka poskupljuje 20 posto

Piše PSD.
28. svibnja 2012. - 13:38
Trajekti, dvotrupci i brodovi koji održavaju linije duž Jadrana od petka, 1. lipnja, plovit će po sezonskom plovidbenom redu u kojem, prema najavama, neće biti promjena u odnosu na prošlogodišnje ljetno razdoblje.

Na svim prugama bit će više isplovljavanja prema otocima i u suprotnom smjeru, pa će tako, primjerice, trajekti između Splita i Supetra u špici sezone svakodnevno isplovljavati po 14 puta u obje relacije, a između Zadra i Preka predviđeno je po 18 partenci.

Putnike i turiste više će zanimati informacija da će "Jadrolinija" od 1. lipnja, kao i svih proteklih godina, povećati cijene karata za 20 posto, što se neće odnositi na žitelje hrvatskih otoka. Više tarife bit će na snazi do kraja rujna, ali u državnom brodaru napominju kako će sezonske cijene prijevoza biti na razini proteklih dviju godina iako je gorivo u tom razdoblju višestruko poskupjelo
.
Putnički "biljet" na iznimno frekventnoj liniji Split-Supetar poskupjet će s 28 na 33 kune, putovanje između Splita i Staroga Grada koštat će 47 umjesto 39 kuna, dok će se na najdužoj vezi, onoj od Splita do Lastova, plaćati 68 kuna po osobi umjesto dosadašnjih 57 kuna. Prijevoz automobila od Splita do otoka Brača od petka će koštati 160 kuna (do sada 130 kuna), na pruzi Split-Stari Grad plaćat će se 318 kuna (265 kuna), a do Vele Luke i Lastova čak 530 kuna (442 kune).

Premda "Jadroliniji" nitko ne može ukinuti pravo na borbu za svaku kunu koja se nudi na ljetnom turističkom tržištu, neosporna je činjenica da bi se kvalitetnom racionalizacijom poslovanja mogli postići dobri poslovni učinci bez zadiranja u radnička prava. To se ponajprije odnosi na veća ulaganja u održavanje brodova, bolja kadrovska rješenja, te pregovore s državom oko održavanja nerentabilnih linija, jer se, primjerice, na ponoćnim linijama troše ogromne količine goriva za prijevoz do pet putnika i dva-tri vozila!? Troškove netko mora platiti, a to (ne)izravno čine i porezni obveznici kroz državne subvencije za neprofitabilne pruge, ali i plaćanjem skupljih sezonih karata.

GORDAN ZUBČIĆ
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
26. travanj 2024 01:29