Naime, danas u 10 sati u Zagvozdu i 13.30 sati u Imotskom stručnjaci “Hrvatskih cesta” stavit će na javnu raspravu Studiju o utjecaju na okoliš zahvata državne ceste D-60 i D-63, odnosno dvije varijante buduće spojne ceste od Imotskog do čvorišta autoceste u Zagvozdu.
Vlasnici zemljišta
Nakon javnog uvida ostaje još mnogo poslova za konačnu realizaciju, koja bi u optimalnoj varijanti mogla biti tek 2015. godine. Dotada treba napraviti i izvedbene projekte, osigurati novac, riješiti imovinsko-pravne poslove i onda krenuti u izgradnju, koja neće stajati malo novca.Imoćanima ostaje strpljenja, ali i bojazni za sigurnost na sada već preopterećenoj prometnici Grubine-Golo brdo, jedinoj koja spaja Imotski i veliki dio Imotske krajine s čvorištem autoceste u Zagvozdu i Tunelom “Sveti Ilija”. Ostaje im i gorak okus jer sigurno su se sve ove predradnje morale događati i prije, u nekim boljim vremenima. A kada je već riječ o konačnoj izgradnji toga tunela i nadanjima da bi se on mogao pustiti u funkciju krajem listopada ili u najgorem slučaju krajem ove kalendarske godine, čini se da i od toga neće biti ništa.
Ponovno aktualiziranje imovinsko-pravnih problema sa sjeverne, ali i s južne strane Tunela “Sveti Ilija” kroz Biokovo zacijelo će, prema procjenama stručnjaka, odgoditi i njegovo konačno puštanje u funkciju. Iako su radnici “Hidroelektre-niskogradnje” već naveliko počeli izgradnju pristupne prometnice sa sjeverne strane tunela u općini Zagvozd, ponovno je došlo do zastoja, i to zbog nezadovoljstva nekoliko vlasnika zemljišta. Naš izvor iz HAC-a, kao investitora cijeloga projekta, tvrdi da nekoliko građana iz općine Zagvozd ponovno traži posebne uvjete za otkup zemljišta, što će usporiti već naveliko započete radove.
S južne strane tunela, gdje je radove, na spojnoj prometnici s Jadranskom magistralom kod Baškog polja, također dobila ista tvrtka, u tijeku je rješavanje žalbi drugih potencijalnih izvođača. Naime, neki sudionici u natječaju, nezadovoljni što nisu dobili poslove, uputili su žalbe na izbor “Hidroelektre-niskogradnje”. To će dodatno odgoditi radove, tvrde stručnjaci.
Pristupna prometnica
- Ostaje, dakle, još i nagodba s vlasnicima zemljišta u blizini Jadranske magistrale. Također, sporiji tempo radova na južnom dijelu tunela koji izvode radnici “Konstruktora”, a zbog poznatih problema u toj tvrtki, jednim će dijelom usporiti i radnike “Dalekovoda” iz Zagreba koji već naveliko postavljaju rasvjetu, ventilaciju i prometnu signalizaciju u tunelu.Sve u svemu, završetak i puštanje tunela u promet, koji su Imoćani s pravom očekivali krajem ove godine, a nakon nekoliko odgađanja, neće se ostvariti. Prema tvrdnjama naših izvora u HAC-u, tunel bi trebao biti pušten u promet tek sredinom sljedeće godine. Svaki termin raniji od toga smatrao bi se uspjehom investitora, ali i izvođača.
Uostalom, može se čuti po Imotskom, što će ti i tunel do kojega moraš voziti ponekad i četrdeset minuta ako ti nije paralelno gotova i pristupna prometnica od Imotskoga.
BRACO ĆOSIĆ