StoryEditorOCM
Dalmacijaprozivaju ‘jadroliniju’ i agenciju za obalni linijski pomorski promet

HVARSKA BUNA 'Dajte nam dodatne brodske linije'

Piše PSD.
11. listopada 2011. - 12:22
Koliko je bilo problema u povezanosti grada Hvara sa Splitom tijekom turističke sezone, nabolje svjedoči činjenica da su putnici tijekom cijeloga ljeta teško dolazili do karata za katamarane, bez obzira na to odakle su polazili.

Zbog toga je hvarski gradonačelnik Pjerino Bebić nedavno javno poručio Upravi “Jadrolinije” da u plan za sljedeću sezonu uvede dodatna putovanja do Hvara, jer će u protivnom Grad tužiti tu brodarsku tvrtku zbog donošenja štetnih poslovnih odluka koje najizravnije utječu na otočno gospodarstvo.

Mjerodavni ne čuju vapaje

Grad Stari Grad je tijekom sezone također reagirao na premali poslovni prostor Agencije za prodaju karata u novoj terminalskoj zgradi (samo 43 četvorna metra), međutim, ništa se nije pomaknulo s mrtve točke premda je “Jadrolinija” ljetos održavala čak šest vožnji na liniji Split–Stari Grad (broj 635) te ubirala značajne prihode od otočana i njihovih gostiju.

I bura je posljednjih dana prisiljavala katamaran “Juditu” na isplovljavanje iz Staroga Grada umjesto iz Jelse, no otočane je ipak ponajviše razočarala obavijest Agencije za obalni linijski pomorski promet da od četvrtog putovanja u izvansezonskom plovidbenom redu, koji se primjenjuje od 1. listopada, opet nema ništa.

“Plovidbeni red za sve državne linije na Jadranu usuglašen je i prihvaćen koncem 2010. za cijelu 2011. godinu. Sukladno tome, raspoređena su i novčana sredstva iz proračuna RH za subvencioniranje nerentabilnih brodskih linija.

Zbog značajnog rasta cijena goriva, ta su sredstva već nedostatna za linije utvrđene plovidbenim redom, a kamoli za četvrto putovanje za Stari Grad, koje nije predviđeno plovidbenim redom za 2011. godinu”, stoji u obavijesti, uz napomenu da se izvansezonski dio plovidbenog reda temelji i na Odluci Vlade RH od 4. ožujka 2010. godine.

A to znači da baš nitko od mjerodavnih nije čuo vapaje stanovnika otoka Hvara, ali ni koordinacije općinskih načelnika i gradonačelnika iz prve i druge polovine 2010. godine.

Oni su upozoravali na to da je neprimjereno ukidanje putovanja s polaskom iz Splita u sedam sati, a iz Starog Grada u 14.30, te da to ozbiljno remeti poslovanje gospodarskih subjekata, odnosno ustaljen način života otočana.

Nisu čuli ni saborskoga zastupnika Arsena Bauka, iako se višekratno zauzimao za bolji odnos prema Hvaranima, pa čak ni hvarskoga biskupa msgr. Slobodana Štambuka, koji već godinama govori da se loše veze s kopnom ne odražavaju samo na standard ljudi, nego i na demografsku sliku našeg najsunčanijeg otoka.

Ipak, stanovništvo vidi tračak nade u predstojećem postupku usuglašavanja plovidbenih redova za 2012. godinu koji će se odvijati u Županijskoj komori u Splitu, a to je zapravo prava prigoda da predstavnici lokalne samouprave s otoka Hvara još jednom iniciraju promjene na liniji Split−Stari Grad i svojim sugrađanima osiguraju koliko-toliko snošljiviji život na škoju.

mirko crnčević

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
18. travanj 2024 04:53