Ivčević se u realizaciju projekta uključila 2005. godine, kada je izabrana za gradonačelnicu u prvome mandatu. Kako nam je kazala, jedan od njezinih prvih koraka bio je donošenje Prostornog plana uređenja grada Komiže koncem 2006., u kojemu je ribarska luka navedena kao luka od državnog značenja i kao takva prihvaćena i u županijskom Prostornom planu.
Ribarskom lukom upravljat će Lučka uprava Split
U međuvremenu je donesen Urbanistički plan uređenja ribarske luke, čemu su prethodile mnogobrojne radnje, obavljena su oceanografska i hidrografska istraživanja, izrađeni su modeli strujanja i valovanja, a na temelju tih dokumenata izrađena je i Studija o utjecaju na okoliš.
Nakon toga pristupilo se izradi idejnog projekta za ishođenje lokacijske dozvole, gdje je investitor bio Grad Komiža, iako će ribarskom lukom upravljati Lučka uprava Split, s obzirom na to da je riječ o luci od državnog značenja. Na Jadranu je planirana gradnje više ribarskih luka, ali Komiža je najdalje došla s dokumentacijom i tu je u maloj prednosti.
- Trenutačno smo u postupku utvrđivanja granica lučkog područja ribarske luke, a paralelno s tim i ishođenja lokacijske dozvole za cijeli projekt - govori nam Ivčević i dodaje:
- Imamo punu podršku Županije, Ministarstva mora, prometa i infrastrukture te Ministarstva poljoprivrede i ribarstva. Procijenjena vrijednost projekta ribarske luke s veletržnicom ribe u Komiži je 20 milijuna eura, a do sada je za izradu projektne dokumentacije utrošeno 2,7 milijuna kuna. Dobro je što je ove godine HBOR odobrio 17 milijuna kuna za gradnju ribarske luke, iako to, nažalost, nije dostatno za početak gradnje.
Inače, izgradnja ribarske luke s veletržnicom ribe, koja će imati dva lukobrana s ukupno 166 vezova, planirana je u pet faza. Prva obuhvaća izgradnju pristupne ceste i korijena pomorskog lukobrana.
Nova radna mjesta, servisna radionica, veletržnica ribe...
- Ribarska je luka i te kako potrebna našem gradu i otoku Visu, kako zbog naših šezdesetak ribara, tako i zbog drugih ribara koji love u viškom akvatoriju, najbogatijem ribolovnom području. Svi oni izgradnjom ribarske luke, uz veću sigurnost i smanjenje troškova poslovanja, dobivaju osiguran vez i mjesto za iskrcaj i ukrcaj te mogućnost opskrbe pogonskim gorivom, a nije zanemarivo ni smanjenje sive ekonomije.
Nadalje, ribarska će luka u Komiži imati servisne radionice, namjenske prodavaonice za opskrbu, veletržnicu ribe, a za grad Komižu, koji je prije nekoliko godina gašenjem “Neptuna” izgubio četrdesetak radnih mjesta, značit će i nova zaposlenja i novu nadu za mlade Komižane koji žele raditi i živjeti na svom otoku - rekla je na kraju gradonačelnica Ivčević.
‘Računamo i na EU fondove’- Za početak prve faze izgradnje ribarske luke potreban je 41 milijun kuna, a da bismo namaknuli još 24 milijuna, intenzivno radimo i na ostalim natječajima. Istodobno, projekt ribarske luke pripremamo i za strukturne fondove Europske unije. Tako je, na primjer, Ministarstvo poljoprivrede i ribarstva kod tvrtke “Micro” naručilo coast-benefit analizu za projekt, koja je preduvjet za kandidiranje projekata iz fondova EU-a. Na taj način, uz dovršenje idejnog i glavnog projekta, želimo pripremiti svu dokumentaciju kako bismo bili spremni za natječaje koje raspisuje EU - kaže Tonka Ivčević. |