Dalmacija Šibenik

u šibenskom brodogradilištu počela demontaža legendarnog broda dizalize kako bi u ponedjeljak bio spreman za rezalište

OD SUEZA DO TOPIONICE ‘Veli Jože’ ne treba ni domaćim željezarama

u šibenskom brodogradilištu počela demontaža legendarnog broda dizalize kako bi u ponedjeljak bio spreman za rezalište

Splitska željezara ne radi, a sisačka ga ne treba, pa će po svoj prilici izrezani ‘Veli Jože’ završiti u talijanskim, austrijskim ili slovenskim topionicama

Splitska željezara ne radi, a sisačka ga ne treba, pa će po svoj prilici izrezani ‘Veli Jože’ završiti u talijanskim, austrijskim ili slovenskim topionicama

Isluženog i od svih napuštenog “Velog Jožu” u ponedjeljak će sa svih strana “napasti” radnici NCP-ova Remontnog brodogradilišta u Šibeniku kako bi ovu 700 tona tešku dizalicu, ponos domaće flote, pretvorili u staro željezo.

- U ovom trenutku naši radnici obavljaju demontažu pojedinih dijelova dizalice koji nisu za staro željezo ili se, pak, mogu iskoristiti za neke druge potrebe. Inače, rezanje bi, kako se procjenjuje, moglo potrajati najmanje mjesec i pol dana - kaže Laura Visković, glasnogovornica Nautičkog centra Prgin, koje je ovih dana u središtu zanimanja hrvatske javnosti zbog toga što će ovdje skončati ta Jadranu toliko potrebna i korisna ploveća dizalica. U “Remontu” u ovom trenutku ne znaju gdje će uistinu završiti ostaci te dizalice.

- U ovom trenutku je za nas važno da ovaj dio posla odradimo kako treba, a gdje će biti prodano željezo, vidjet će se poslije - kažu u “Remontu”.

Inače, neke računice govore da upokojenje dizalice “Veli Jože” i neće biti bogzna kako rentabilan posao. Ako završi kao staro željezo, u najboljem slučaju za kilogram je moguće dobiti jednu kunu, a to bi u konačnici bilo 700 tisuća kuna. Naravno, postoje i druge varijante.

Jedna od njih je da konstrukcijski dijelovi završe kao nosači, a u tom slučaju za kilogram bi se moglo izvući i po nekoliko eura. Inače, u cijeloj priči o “počivalištu” “Velog Jože”, koji je svoj ugled stjecao na čišćenju Sueza, a pravu vrijednost pokazao pri izvlačenju iz Murterskog mora potonule “Brigitte Montanari” s opasnim teretom, zna se da neće završiti u hrvatskim željezarama. Splitska ne radi, a sisačka ga ne treba, pa će po svoj prilici završiti u talijanskim, austrijskim ili slovenskim topionicama.

Nije ‘platio’ zbog dugova

- Na žalost, ‘Veli Jože’ je za današnje uvjete bio poprilično trom i zato nije bilo moguće naći zainteresirane koji bi ga vratili u život i stavili u komercijalnu upotrebu

Inače, potpuno su netočna nagađanja kako sam odlučio dizalicu izrezati u staro željezo da bi tako dijelom naplatio navodna potraživanja od Vicka Batinice iz Brodospasa. Naprotiv, ja s gospodinom Batinicom izvanredno surađujem i nemamo nikakvih neizmirenih računa.

Dizalica ‘Veli Jože’ trebala je biti izrezana u staro željezo još prije tri godine. Do toga nije došlo jer sam očekivao kako bi nam dobrodošla pri gradnji marine za megajahte.

Kako će se, međutim, kod gradnje primjenjivati sasvim druga tehnologija, pala je odluka da se izreže i tako oslobode dokovi koji su nam potrebni za druga plovila - kaže Goran Prgin, vlasnik NCP-ova Remontnog brodogradilišta.

Naslovnica Šibenik