Dalmacija Dubrovnik

'resetiranje'

'Prodaje se sve što vozi, leti i plovi po moru!': je li napokon odzvonilo pultovima zbog koji ljeti nastaju strahovite gužve?

'resetiranje'

Radi bolje prohodnosti i uvođenja reda u prostoru, predlaže se ukidanje deset infopultova na Brsaljama te pulta za reklamiranje povijesnih brodova, deset pultova za barkariole, tri štanda za jednostavne ugostiteljske usluge i tri prodajna mjesta za slikare – sve na Šetalištu kralja Zvonimira.

To se navodi u obrazloženju izmjene plana korištenja javnih površina izvan povijesne jezgre, o kojemu će ovog petka raspravljati vijećnici na sjednici Gradskog vijeća Dubrovnika.

Proteklih su sezona infopultovi na Brsaljama i Pilama, zbog stvaranja prometnih čepova i galame prodavača izleta izazivali dosta kritika građana, posebno tijekom ljetnih posjeta kruzera. Čim je u srpnju prošle godine pod njegovu ingerenciju prešlo raspolaganje javnim gradskim površinama, gradonačelnik Mato Franković kao prioritet je najavio uvođenje reda u njihovu korištenju.

S govornice Gradskog vijeća pozvao je tada Franković vijećnike da ga podrže u toj nakani:

– Tražim vašu potporu kako bih donio nepopularnu odluku i ukinuo štandove na javnim površinama. Pultovi i banci pretvorili su se u turističke agencije koje kupuju i prodaju sve živo. Turističke agencije moraju ispunjavati neke uvjete, moraju imati voditelja poslovnice i zaposlene.

S druge strane, dogodi se da pojedinci zakupe tri kvadrata za prodaju usluga u svemu što vozi, leti, plovi na moru i ispod površine. Smatram da broj barki, banaka i stolova prerastao mjeru i treba resetirati sustav – poručio je tada gradonačelnik Franković.

Suglasio se s potrebom da se u raspodjeli javnih površina katkad rukovodi komercijalnim razlozima, ali ne uvijek.

'To je teška odluka, ali'

– Kad imate agenciju, onda treba platiti voditelja poslovnice, zakup prostora, a ovako imate tri četiri "bookera" na pultovima koji prodaju sve živo. Nije cilj odluke da budem apsolutni vladar, nego da donesem nepopularnu odluku, koju je nužno donijeti. Trebamo biti i spremni odreći se dijela profita zbog kvalitete. Mislim da je lakše da tu odluku donesem ja kao gradonačelnik nego povjerenstvo. To je teška odluka, ali ću ja za nju preuzeti odgovornost umjesto dosadašnjeg povjerenstva Gradskog vijeća – izjavio je gradonačelnik.

Ako se gradonačelnikove najave o 80-postotnom smanjenju zakupa i ostvare, na Pilama bi sljedeće sezone trebala biti tek dva infopulta, umjesto desetak njih, gdje bi se u srcu sezone znalo nagurati i pet do šest prodavača izleta. Dakako, po svakom štandu pojedinačno.
 

Do 405 tisuća kuna po štandu

Cijene štandova, pultova i banaka postignute su na javnom natječaju i dosežu do 405.200 kuna za sezonu za infopult na Pilama. Najniža cijena na Pilama je 161.100 kuna, a najviši iznos za štand sa suvenirima iznosi 319.990 kuna za sezonu.

Da zakup štandova nije mala proračunska stavka, potvrđuju prošlogodišnji podaci prema kojima je samo u prvom polugodištu 2017. Grad Dubrovnik preko javnog natječaja zaključio 59 ugovora za štandove, banke i pultove, te naplatio za to višeod 4 milijuna kuna, uz dodatnih 402.500 kuna za osam mjesta za slikare

 

Naslovnica Dubrovnik