Dalmacija Dubrovnik

MARINA SLANO

ACI-jevu koncesiju INGRA sudski osporava

MARINA SLANO

Na gradnju marine u Slanom čeka se već godinama CROPIX

ACI je potpisao ugovor s Dubrovačko-neretvanskom županijom o 15-godišnjoj koncesiji na pomorsko dobro na dijelu uvale Slano za izgradnju luke nautičkog turizma “Marina Slano”, no tu odluku osporava zagrebačka tvrtka INGRA. Poništenje odluke INGRA će zatražiti na Upravnom sudu, kaže glasnogovornik INGRA-e Vladimir Villach Čeliković.

- Smatramo da je Županija neovlašteno koristila našu dokumentaciju i da je Ministarstvo nepravilno ocijenilo našu žalbu jer INGRA posjeduje više od 51 posto u vlasništvu “Marine Slano” koja je bila nositelj dokumentacije - navodi Čeliković. Tvrtka “Marina Slano” osnovana je još 2005. upravo radi izgradnje slanske marine.

Milijuni za okoliš

U izgradnju marine ACI planira uložiti 60,1 milijun kuna, od čega će se 2,6 milijuna kuna odnositi na zaštitu okoliša. Idućih 15 godina ACI će plaćati stalni dio koncesijske naknade u iznosu od prosječno pet kuna po četvornome metru, te promjenjivi dio koncesijske naknade koji će iznositi prosječno pet posto od ukupnog prihoda. U novoj marini u Slanom planira se zaposliti 20 ljudi. ACI je na javnom natječaju pobijedio dubrovačku Atlantsku plovidbu koja se također natjecala za slansku marinu želeći svoje poslove razgranati i na tu djelatnost.

S druge strane, ACI, koji je u državnom vlasništvu, prokušani je akter u ovom biznisu i u svom sustavu objedinjuje 21 marinu od Umaga do Dubrovnika te jedno sidrište. Odmah nakon izbora za najpovoljnijeg ponuditelja, u ACI-ju su iznijeli uvjeravanja kako njihova ponuda osigurava profitabilno poslovanje marine u Slanome koja bi u djelovanju bila komplementarna ACI-jevoj marini Dubrovnik. U Komolcu se, naime, pružaju i usluge suhog veza, dizalica i travel lifta, koje, prema prostornim planovima i mogućnostima ponude, marina u Slanome neće imati.

Radovi u idućoj godini

Prema planovima ACI-ja, marina koja se planira graditi na istočnom dijelu slanske vale imat će 200 komercijalnih vezova za plovila duga od 11 do 25 metara, ukupna površina gatova i valobrana iznosit će 2460 četvornih metara, a dužina ukupno 688 metara. Nakon prikupljanja dokumentacije i osiguravanja ostalih preduvjeta, u što se planira uložiti 5,5 milijuna kuna vlastitih sredstava, radovi u Slanome mogli bi početi u prvoj polovici iduće godine, a financirat će se kreditom.

Riječ je o projektu o kojemu se u Slanome govori već godinama, a svojedobno su se o njemu izjašnjavali i sami Slanjani. Projekt marine u zaljevu u kojemu se, zbog netaknute prirode, često sidre turističke jahte i jedrilice, posebno su podržali mlađi stanovnici koji žele razvoj za svoj kraj.

Olivija Gustin Čuljak

Kasno doznali za natječaj

INGRA je u suradnji sa Županijom i Općinom Dubrovačko primorje 2005. osnovala tvrtku “Marina Slano” d.o.o, no za raspisivanje natječaja za dodjelu koncesije za tu marinu doznali su tek kad je izabran najbolji ponuditelj.

INGRA je, naime, pokrenula projekt marina na južnom Jadranu još 2004. i sa Županijom, s kapitalom od pola milijuna kuna, osnovala tvrtku “Južni Jadran Nautika” d.o.o., koja i danas postoji. Ta tvrtka, te INGRA i Općina Dubrovačko primorje godinu kasnije osnovali su “Marinu Slano” d.o.o., no projekt se u godinama koje su slijedile nije puno spominjao u javnosti.


Naslovnica Dubrovnik