Dalmacija Dubrovnik

PREDSTAVLJENA PROMETNA STUDIJA

Dubrovniku metro duljine 5,5 kilometara od Gruža do Viktorije

PREDSTAVLJENA PROMETNA STUDIJA

Arhiv CROPIX

Nakon radnog sastanka s predstavnicima zagrebačkog Građevinskog fakulteta i Promel projekta u četvrtak je u Gradskoj vijećnici dubrovački gradonačelnik Andro Vlahušić sa suradnicima predstavio novinarima konačnu verziju Prometne studije grada Dubrovnika.

Njezine temeljne postavke, kazao je jedan njezinih izrađivača Damir Pološki s Građevinskog fakulteta u Zagrebu, nisu se mijenjale nego su samo dopunjene prihvaćenim prijedlozima i primjedbama.

Konačna verzija studije predviđa smanjenje prometne opterećenosti uvođenjem jednosmjernih prstena, čiji je središnji dio tzv. Dubrovnik City, a kojega čini mreža gradskih prometnica- Ulice Ante Starčevića, Vladimira Nazora te Splitski put kao i uvođenje 5,5 kilometara dugog metroa od luke Gruž do Viktorije.

- Metro je isplativo rješenje kojim bi se značajno rasteretile dubrovačke prometnice s obzirom da bi se veliki dio prometa odvijao podzemnom trasom od Gruža do Buže s nastavkom prema Viktoriji. Metro bi stajao oko 100 milijuna eura, no u konačnici bi Dubrovniku osigurao i brojne uštede - kazao je prof Pološki, pojasnivši kako se one, uz ostalo, odnose i na vrijeme provedeno u prometu, smanjenje broja vozila i parkirnih mjesta.

Zamjenik gradonačelnika Niko Šalja istaknuo je kako je prometna studija temelj i smjernica svih budućih radove u gradskom prometnom sustavu.

- Ubuduće više neće biti "ad hoc" rješenja. Počeli smo s kružnim tokom u Solskoj bazi, a nastavak je dugo najavljivani kružni tok na pošti Lapad na kojemu su radovi već počeli. Raspolažemo i idejnim projektom kružnog toka na Lapad stanici koji također izgleda kao izuzetno kvalitetno rješenje. Natječaj za Ilijinu glavicu je završen i početak radova očekujemo prije početka sezone, a u planu su i radovi na Batali, koje bi se također trebalo preobraziti u kružni tok - kazao je o već početim te predviđenim radovima zamjenik gradonačelnika Niko Šalja.

Prilikom izrade studije posebna je pozornost posvećena semaforima, istaknuo je predstavnik Promel projekta Zlatko Vuković te dodao kako su oni usklađeni sa zahtjevima vremena, suvremene tehnologije i prometnih potreba grada. Kao posebno zanimljivo istaknuto je i neobičajeno rješenje predjela kod Doma zdravlja, s jednosmjernim kružnim tokovima, kakvo za sada ne postoji u Hrvatskoj, kojim bi se značajno rasteretilo to gradsko prometno čvorište kojim dnevno prođe 25 a tijekom ljeta i do 28 tisuća vozila dnevno.

Kada metro?

Na novinarski upit kada bi Dubrovčani mogli očekivati metro gradonačelnik Andro Vlahušić odgovorio je da ostvarenje tog projekta postati moguće kada Grad počne "ubirati" 22 eura po gostu.

- Godišnje bi to bilo 60 milijuna eura, što bi nam za nekoliko godina omogućilo uvođenje metroa. Sve ovisi o mudrosti gradske uprave, spremnosti Grada da se ne prodaje jeftino i da razvojem urbanističkih planova i provođenjem prometne studije podigne razvoj Grada na tri cjeline. Jedna od njih je predio od Viktorije do Doma zdravlja, druga Gruž s terminalom i zabavnim parkom, a treća Srđ sa svim mogućim sadržajima - istaknuo je gradonačelnik Vlahušić i dodao da će Dubrovnik tada moći primiti 3 do 4 milijuna posjetitelja godišnje, bez gužvi u gradu.

Anet Franić
Naslovnica Dubrovnik