Dalmacija Dubrovnik

NAKON ŠTO JE ŽUPANIJSKO POVJERENSTVO IZREKLO SVOJ STAV O KONCESIJi za MARINu SLANO

‘Atlantska plovidba’ osporava da je ACI-jeva ponuda bolja

NAKON ŠTO JE ŽUPANIJSKO POVJERENSTVO IZREKLO SVOJ STAV O KONCESIJi za MARINu SLANO

Vjerujemo  da je naša ponuda u konačnici ipak bolja za općinu Dubrovačko primorje. Naime, mi smo ponudili i 7,5 posto udjela u dobiti buduće marine - navodi Pero Kulaš, direktor Atlantske plovidbe

Ponuda ACI Cluba d.d. za 15-godišnju koncesiju marine Slano povoljnija je od ponude Atlantske plovidbe, procijenilo je županijsko stručno povjerenstvo, no u dubrovačkoj brodarskoj tvrtki ne slažu se s tom ocjenom. Uz napomenu da nisu primili nikakvu službenu obavijest o stavu povjerenstva, pa ga stoga ne mogu ni komentirati, direktor Atlantske plovidbe Pero Kulaš ipak smatra da je ponuda koju je dubrovački brodar dao preko svoje tvrtke Atlant Marina Slano – bolja.

Bolje za općinu

– Naravno da je ACI u prednosti s obzirom na činjenicu da je riječ o njihovoj osnovnoj djelatnosti. Međutim, vjerujemo da je naša ponuda u konačnici ipak bolja za općinu Dubrovačko primorje. Naime, mi smo ponudili i 7,5 posto udjela u dobiti buduće marine što, prema studiji gospodarske isplativosti, znači dodatnih dva milijuna kuna Općini tijekom trajanja koncesijskog razdoblja – navodi Pero Kulaš i dodaje:

– Mislimo da se u današnja recesijska vremena ne smije zanemariti ni činjenica da naša ponuda sadrži i 50 posto više otvorenih novih radnih mjesta nego ponuda ACI-ja, što je za lokalnu zajednicu od neizmjernog značenja. No, neovisno o tome tko će biti budući koncesionar, Atlantska plovidba podržava brzi razvoj ovog i sličnih projekata u našoj županiji, uz naglasak na kontrolu ispunjenja svih preuzetih obveza ponuđača iz natječaja – zaključuje direktor Atlantske plovidbe.

S druge strane, u ACI-ju, koji je u vlasništvu države i koji u svom sustavu ima 21 marinu od Umaga do Dubrovnika te jedno sidrište, kažu da njihova ponuda osigurava profitabilno poslovanje marine u Slanome koja bi u djelovanju bila komplementarna ACI-jevoj marini Dubrovnik. U dubrovačkoj marini, naime, pružaju se i usluge suhog veza, dizalica i travel lifta, koje, prema prostornim planovima i mogućnostima ponude, marina u Slanome neće imati.

Brzo punjenje kapaciteta

– ACI kao organizirani sustav u vrlo kratkom roku može popuniti sve privezne kapacitete nove marine i odmah početi s poslovanjem punim kapacitetima – kaže glasnogovornica ACI-ja Gracia Krainer. ACI je, kaže Krainer, u proteklih šest godina uložio 290 milijuna kuna u razvoj sustava, a sad je na redu širenje kapaciteta, pa otud i interes za Marinu Slano, koja bi, prema planovima, imala 200 komercijalnih vezova za plovila duga od 11 do 25 metara, ukupna površina gatova i valobrana iznosila bi 2460 četvornih metara, a duljina ukupno 688 metara.

Ove godine obavili bi se pripremni radovi na prikupljanju dokumentacije, ishođenju  građevinske dozvole te odabiru izvođača radova, u što bi ACI uložio 5,5 milijuna kuna svojih sredstava, a radovi bi krenuli u prvoj polovici 2013. godine i financirali bi se kreditom od 54,6 milijuna kuna.

Olivija Gustin Čuljak

Na potezu Županijska skupština

ACI za slansku marinu nudi ulaganje 60,1 milijun kuna, a AP 54,039 milijuna kuna. Stalni dio koncesijske naknade ACI-a bio bi 5 kuna po četvornom metru, a promjenjivi dio naknade 5 posto godišnjeg prihoda, dok AP nudi 3,3 kune stalne koncesijske naknade i promjenjivu naknadu od 4,2 posto prihoda. ACI planira zaposliti 20 ljudi, a AP nudi zapošljavanje 30 djelatnika, dok bi u zaštitu okoliša ACI uložio 2,6 milijuna kuna, a AP 1,82 milijuna kuna. Usto, AP općini Dubrovačko primorje nudi i 7,5 posto dobiti marine, no stručno povjerenstvo taj dio nije bodovalo jer se takvo nešto od ponuditelja u propozicijama natječaja nije tražilo.
Konačnu odluku o budućem koncesionaru donijet će Županijska skupština na sjednici 13. ožujka.

Naslovnica Dubrovnik