StoryEditorOCM

TESTIRALI SMO Mitsubishi ASX - klasični japanski SUV

Piše PSD.
19. rujna 2013. - 17:22
Već treću godinu Mitsubishijev kompaktni crossover ASX nalazi se na tržištu, te premda je predstavljen 2010. godine na salonu u Ženevi, još uvijek je aktualan kao i na početku prodaje.

ASX predstavlja spoj cestovnih karakteristika limuzine Lancera i terenskih sposobnosti Outlandera, a najveći plus mu je što se proizvodi isključivo u Japanu. S duljinom od 4295 mm spada u klasu kompaktnih vozila, te je šteta što nema više zajedničkih točaka s konceptnim vozilom cX premijerno prikazanim 2007. godine na salonu u Frankfurtu.

S međuosovinskim razmakom od 2670 mm, ali i visinom od 1615 mm (širina 1770 mm) kompaktni crossover u untrašnjosti nudi dovoljno mjesta za pet osoba. Prednji dio ASX-a je vrlo prepoznatljiv i karakterističan za Mitsubishijevu obitelj, pri čemu u prvi plan iskače Jet Fighter maska hladnjaka koja pomalo podsjeća na usta morskog psa, te prednja svjetla.

Na testu smo imali dizelsku 1.8-litrenu DI-D verziju agregata s common-rail sustavom izravnog ubrizgavanja goriva, ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva, te pogonom na prednje kotače. S turbodizelašem od 150 KS i okretnim momentom od 300 Nm pri samo 2000 „điri“ ASX s prednjim pogonom „stotku“ hvata za ravnih 10 sekundi, te postiže maksimalnu brzinu od 198 km/h.

Pri tom treba istaknuti vrlo elastičan i uglađen motor, čije kvalitete dolaze do izražaja naročito prilikom pretjecanja, a koji se odlično nosi s karoserijom teškom 1,5 tonu. S prosječnom potrošnjom od 5,4 litara na 100 km ovaj crossover je vrlo štedljiv zahvaljujući i sustavu Start&Stop koji u leru, primjerice na semaforu, gasi motor.

Unutrašnjost ASX-a je sportski dizajnirana s oštrim linijama i naglaskom na umetke i materijale. Interijer kokpita je jednobojan, u potpuno crnoj boji kako bi se ostvario vizualni kontrast s ukrasnim umecima i svjetlećim elementima. Straga se udobno mogu smjestiti tri osobe višeg stasa tako da imaju dovoljno prostora za glavu i koljena.

Prtljažnik je osnovnog obujma 442 litre, a preklapanjem stražnje klupe taj prostor raste na 1219 litara. Testni automobil imao je najbogatiji paket opreme Intense Plus koji podrazumijeva i stakleni panoramski krov. Testni model košta 28.460 eura, ali ako vam je to skupo, za 19.850 eura može se nabaviti osnovni model s 1.6-litrenim benzincem od 117 KS i prednjim pogonom, dok osnovni dizelaš sa 116 KS zapada 23.800 eura.

Tehničke karakteristike

Motor: 4-cilindarski, turbodizelski, common-rail, 16V; Obujam: 1798 ccm; Snaga: 150 KS pri 4000/min; Okretni moment: 300 Nm pri 2000/min; Mjenjač: ručni, 6 brzina; Pogon: prednji; Dimenzije: 4295 x 1770 x 1615 mm; Ubrzanje: 10,0 s; Najveća brzina: 198 km/h; Potrošnja: 4,9/5,4/6,8 l/100 km; Prtljažnik: 442/1219 l; Cijena: 28.460 eura


Bogata oprema

Već u osnovnom paketu Invite ASX ima cijelo malo bogatstvo opreme. Za pasivnu i aktivnu sigurnost tu su prednji i bočni zračni jastuci za vozača i suvozača, bočne zračne zavjese i airbag za koljena, potom ABS s EBD-om, ASTC sustav za aktivnu stabilnost i protiv proklizavanja pogonskih kotača, Hill Asist – pomoć kod kretanja na uzbrdici... Paket Intense Plus ima prednje maglenke, senzore kiše i za paljenje svjetala, automatsku klimu, prednje xenone, stražnje senzore za parkiranje...


HVALIMO: vozne karakteristike, motor, potrošnja, mjenjač

KUDIMO: nepreglednost straga

zdravko juričko

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
02. lipanj 2024 14:25