Stil Zdravlje

Bolje ne

Ove 'zdrave namirnice' možda su razlog zbog kojega ne mršavite: deset vrsta hrane koje treba izbjegavati u širokome luku

Bolje ne

Ne postoji ništa gore nego prisiljavati se na određenu hranu misleći da je zdrava, a potom saznati da smo cijelo vrijeme bili žrtva dobrog marketinškog trika. Neke vrste hrane promoviraju se kao poželjne i korisne, a u stvarnosti su sve samo to ne.

Zašećerene umjetne tvorevine možda su razlog zbog kojega ne mršavite, a ni ne znate da ih unosite. 

Ovih deset namirnica izbjegavajte u širokome luku:

1. Musli ('Granola')

Dok su obične zobene pahuljice bogate ugljikohidratima i opskrbljuju nas energijom bez unosa previše šećera, popularne 'musli' pahuljice čine nam više štete nego koristi. Iako ste možda mislili da je ovo jedan od boljih izbora za doručak, kupovne pahuljice nezdrave su kao i prosječne čokoladice.



Pune šećera, ulja i jako visokokalorične, ove pahuljice i nisu neka opcija ukoliko radite na gubitku viška kilograma.

2. Voćni jogurt

Bilo kakav voćni jogurt, pa čak i najnoviji proteinski 'fit jogurti' nisu dobra opcija za vas. Prosječan voćni jogurt sadrži više šećera od čokolade, a mnogi uopće ne sadrže pravo voće.



3. Suho voće

Ako ste mislili da su grožđice i ostalo suho voće bolja opcija od slatkiša, prevarili ste se. Ove namirnice često osim hrpe šećera sadrže i sumporov dioksid koji ih održava svježima.

4. Hrana s oznakom 'bez šećera'

Često 'zdrava' hrana za dijabetičare i ona označena natpisom 'bez šećera' sadrži aspartam, zaslađivač koji je povezan s dobitkom na težini. I dok mislite da birate zdraviju opciju, vaše tijelo trpate nepoželjnim sastojcima koji vas napuhuju. Najbolje je čitati sastojke na pakiranjima i voditi se jednostavnim pravilom: što manje sastojaka, to bolje!

5. Dijetna pića

Cole i fante bez šećera možete zaboraviti. Umjetni zaslađivači u ovim pićima tjeraju vaše tijelo da se 'uključi' misleći da probavlja pravu hranu, a rezultat je skakanje inzulina koje kao neugodnu posljedicu ima skladištenje masti. Tako pijući dijetna pića kao posljedicu imamo teži gubitak kilograma, piše portal Indy100.

6. Žitne pločice

Praktičan 'snack', pločice koje se sastoje od žitarica i orašastih plodova često su vam najgora moguća opcija  za kojom možete posegnuti. Izgledaju zdravo, zvuče prihvatljivo, ali sve su samo to ne. Velika većina njih ima više šećera od jednoga 'snickersa', a mnoge ne sadrže ni traga zdravih namirnica.



7. Voćni sokovi

Iako ovo već i ptice na grani znaju, ponovit ćemo: voćne sokove najbolje je izbjegavati u širokome luku. Ne samo da sadrže nevjerojatnu količinu šećera nego većina ne sadrži voće ni u tragovima. 

8. Kokice

Iako su kokice koje napravite kod kuće uz dodatak prstohvata soli dobra opcija, one koje kupite u kinu možete prekrižiti. Višak soli utječe na neugodnu 'napuhanost' i skladištenje vode, a često sadrće i brojne dodatke poput masla koje ih čine jednima od kaloričnijih grickalica.



9. Razne 'žitne' pahuljice

Poput cornflakesa ili kako kolutića koje navodno sadrže kalcij. Ne padajte na ovakve reklame, nego radije odaberite najobičnije zobene mekinje ili pahuljice.

10. Hummus

Namaz od slanutka zadnjih je godinama postigao nevjerojatnu popularnost, ali onaj kupovni sve je samo ne zdrav. Ponovno dolazimo do važnog 'pravila' o čitanju sastojaka. U ovome slučaju tražite hummus koji sadrći samo slanutak, luk i limunov sok, a ukoliko ga radite kod kuće pobrinite se da ne pretjerate s uljem. Kupovni namazi uz to sadrže i dosta šećera te nevjerojatnu količinu soli i masti.

 

Naslovnica Zdravlje