Stil Gastro

Choco Latina Diocletiana

Slatki projekt splitskih učenika: njihove praline oduševile su i kralja čokolade, evo koji ga se okus najviše dojmio

Choco Latina Diocletiana

Kada bi se pravile onako lako kao što se jedu, majstora u izradi pralina imali bismo na svakom koraku. Ali realnost nije tako laka, ima niz etapa, a i kada se praline završe, čekaju ih nove vezane uz njihovo brendiranje. Tako je projekt 20-ak učenika splitske Turističko-ugostiteljske škole i Škole likovnih umjetnosti trajao nekoliko mjeseci, da bi jučer izišao na svjetlo dana.

Split je njime dobio finu poslasticu – "Choco Latinu Diocletianu", praline i čokoladu punjene smokvama, bademom i lavandom, u pakiranju s preslikom Dioklecijanove palače, te potencijalni originalni splitski turistički suvenir.

Za sada je on tek projekt koji je učenike educirao o procesu stvaranja novog proizvoda, načinu njegova brendiranja i plasmana na tržište. No, uz malo sreće možda jednom stigne i do polica dućana.

– Ovo je rezultat timskog rada učenika dviju škola, od kojih je jedna pripomogla u logistici i slastičarskom dijelu, a druga u stvaranju grafičkog identiteta ambalaže slastice, plakata i promotivnih majica. Njihov je spoj rezultirao stvaranjem proizvoda u originalnom pakiranju, u ambalaži koja nije smjela biti u crnoj, srebrnoj ili zlatnoj boji, te luksuznom izdanju. To je pokazala i prethodno napravljena analiza tržišta – navela je na jučerašnjoj promociji Višnja Mach-Orlić, voditeljica projekta iz Škole likovnih umjetnosti.

A dok su grafičari slijedili svoje ideje, učenički slastičarski tim, vođen mentoricom Cvitom Lolić, radio je slatke korake. I to u suradnji s čokoladnim doajenom Marinkom Biškićem, vlasnikom "Nadaline".



U njegovim pogonima pokazalo se čije su slastičarske ruke majstorske. Biškić je i priznao kako su učeničke praline s punjenjem od suhih smokava čak i bolje od onih koje radi već dugi niz godina. I to raduje, ta mladost koja ima volje, znanja i želje naučiti nešto novo, i sebi otvarati neke nove puteve.

– Poželjela sam se baviti slastičarstvom, i sada već intenzivno razmišljam da nakon završetka škole, a sada sam treći razred, otvorim svoju slastičarnicu u Trilju. Došlo je dotle da kolače već radim i za susjede – rekla nam je Ines Čović, jedna od djevojaka iz pralina ekipe, dok njezina kolegica Marijana Brstilo priznaje kako nakon završetka školovanja ima namjeru otvoriti tvrtku koja će se baviti izradom kolača.

A zašto sve ovo? Samo zato da bi, navela nam je Andrea Bilandžić, voditeljica idejnog rješenja projekta iz Turističko-ugostiteljske škole, učenici praktično stvorili proizvod te ga kroz timski rad brendirali i plasirali na tržište. Zadatak je tim odradio za peticu, sada nestrpljivo iščekujući finale s konkurentima iz ostalih školskih projekata.

Pa ako i ne završe na policama dućana, navele su nam četvrtašice Antea Delija i Mihaela Perić, cure zadužene za logistiku, tu je uvijek i školska zadruga. Za čokoladu u njoj, kao i na svakoj polici, mjesta uvijek ima.

Naslovnica Gastro