stdClass Object ( [id] => 143057 [title] => Mirko Kraljev kod Mosora: Sapunice onemogućuju glumačku kreaciju [alias] => mirko-kraljev-kod-mosora-sapunice-onemogucuju-glumacku-kreaciju [catid] => 297 [published] => 1 [introtext] => [fulltext] =>
 Mirko Kraljev

Mirko, dugo  vas nisam vidio. Da ste na kazališnim daskama, iako nemam običaj ići u teatar, čuo bih, pročitao bih da ste tamo. Ali, u splitskom teatru vas dugo nije bilo. Ne susrećem vas ni u gradu...

- Vratio sam se iz diplomacije prije tri godine. Dakako, odmah sam se pokušao vratiti svome životnome pozivu, glumi. U splitskom Hrvatskom narodnom kazalištu. Ali, na moje veliko iznenađenje i moju veliku žalost dočekala su me zatvorena vrata...

Malo prije sam rekao da nemam običaj ići u tetaar. Ispravit ću se: osim kad je na programu “Mala Floramye” i “Spliski akvarel”! Koliko se sjećam, ne tako davno nastupili ste u “Spliskom akvarelu” u režiji Krešimira Dolenčića...

- To je zapravo jedna tužna priča. Da se razumijemo: ne zbog Krešimira Dolenčića kojega iskreno uvažavam kao izvrsnog redatelja...

... Nego zbog koga?

- Ja imam jedan, pomalo neobičan običaj: imena ljudi koje ne cijenim uopće ne spominjem! Molim vas, uvažite to...

Dobro, ispričajte onda barem tu, kako vi kažete, tužnu priču...

- Vratio sam se iz Skopja gdje sam četiri godine bio savjetnik za kulturu Hrvatskog veleposlanstva u Makedoniji, odlučio sam nastaviti glumiti, ali mi je tad jedna osoba u splitskom HNK rekla, citiram: “Mirko, ti se, kao i svi u ovom teatru, moraš stalno dokazivati.” Mislio sam ispočetka da je riječ o šali, ubrzo sam shvatio da to nije tako.

Bio sam šokiran: ja, sa završenom akademijom kazališnih i filmskih umjetnosti u Zagrebu, ja kao glumac koji je glumio u stotinama predstava, u 16 filmova, u TV serijama, koji imam bezbroj nagrada, među ostalim i Marulićevu nagrada u strogoj i vrlo jakoj konkurenciji za najbolju mušku ulogu, i to jednoglasno u Krležinoj „Ledi“, za ulogu Klanfara, te nagradu Knjiga Maruliana za najboljeg glumca Splitskog ljeta za ulogu Agamemnona u predstavi „Ajant“ – moram se dokazivati?! Strašno, šokantno!

Suborci su uz mene

Mogu li pogađati tko vam je to rekao...

- Molim vas, poštujte ono što sam vam kazao. Ime i prezime te osobe ne želim spomenuti. To je moj princip. Kad sam odgovorio da sam šokiran, dobio sam odgovor: “Dobro, imam jednu vijest za tebe, Krešo Dolenčić će te angažirati u Spliskom akvarelu!” Tad mi je udarila krv u glavu, kazao sam dosta oštro: “Pa, nisam ja pjevač u operetama nego dramski umjetnik!”

Ipak, sudjelovali ste u Dolenčićevoj predstavi...

- Presudio je jedan razgovor s gospodinom Dolenčićem. Iskreno je želio da igram Fanta u “Spliskom akvarelu”, kazao mi je: “Mirko, ne bježi iz teatra, to je tvoja prirodna sredina. Izdrži, ne daj se, izdržao si i rat, glumi možeš još puno dati!”. Kazao sam da ću odlučiti na prvom dogovoru svih sudionika predstave. Zakasnio sam malo na taj dogovor, hodam uz pomoć štapa, precijenio sam tada svoje “hodačke sposobnosti”. Ušao sam posljednji.

Tad je Krešo Dolančić ustao, kazao doslovno ovo: “Velika mi je čast pozdraviti velikog glumca Mirka Kraljeva. Sretan sam što je među nama!” Tad su svi ustali, zapljeskali su mi. Ganulo me to, priznajem, bio sam Fanat u Krešinoj predstavi, ne žalim zbog toga. Učinio sam to isključivo zbog Kreše. Iako je bila riječ o, kad je o glumi riječ, jednoj maloj, glumački potpuno nebitnoj ulozi. A sad, nakon velike stanke, vraćam se opet na daske splitskog teatra u pravoj ulozi...

... A ona ili onaj tko je kazao da se morate dokazivati!?

- Ta osoba više nije u splitskom HNK. Igram u predstavi “Svečana večera u pogrebnom poduzeću” u režiji Joška Juvančića, konačno se vraćam ondje gdje mi je i mjesto.

Koliko znam, željeli ste biti intendant splitskog teatra!

- Da.

Nedavno ste javno pohvalili intendanta Duška Mucala, a željeli ste doći na njegovo mjesto?

- Molim vas, što je u sporno u tome!? Želio sam biti intendant, mislio sam i mislim da imam sve potrebne reference za to važno mjesto, ne samo u splitskoj kulturi nego i u gradu Splitu. Ljudi koji su odlučivali o tome tko će voditi splitski teatar mislili su drugačije: intendant je gospodin Duško Mucalo! Ja bih bio nečastan čovjek kad bi o njemu, jednako kao i o čelnom čovjeku Drame splitskog HNK-a gospodinu Čedi Martiniću kazao išta osim lijepih riječi. Zato jer je njihov odnos prema meni vrlo pošten.

Duško Mucalo zna da ste “pucali” na mjesto intendanta...

- Pa što onda!? Zar mi je zato kao izabrani intendant splitskog teatra trebao zabraniti glumiti?! Čudim vam se što moju želju biti intendant splitskog teatra dovodite u nekakvu vezu s mojom glumom, s odnosom gospodina Mucala prema meni kao glumcu. On je pobijedio u toj, nazovimo je tako, izbornoj intendantskoj utakmici, on i Čedo Martinić znaju moje glumačke vrijednosti i – gotova priča! Najvažnije je da se konačno vraćam kazališnim daskama. Konačno!

Sad nas je u razgovoru na predivnoj terasi Hotela Park u Splitu prekinuo jedan vaš suborac iz Domovinskog rata. Spominjali ste mu protezu na nozi, nosite štap...

- Zato me i nema toliko u gradu, što ste primjetili nna početku ovog intervjua. Možda danas nije pametno i uputno to spomenuti, ali time se ponosim: dragovoljac sam Domovinskog rata iz 1991. godine! Da, ponosim se time i ponosit ću se dok budem živ: uključujući se u obranu domovine u prvim danima rata, učinio sam svetu obavezu prema svom pokojnom ocu Petru i prema Hrvatskoj! Govorim to bez imalo patetike, ja to nikad nigdje ne ističem.

Ali, kad ste me već pitali, čast mi je da sam bio dio slavne Četrvte gardijske brigade. I sretan sam da sam u Domovinskom ratu stekao prijateljstva koja traju. I trajat će. Riječ je o iskrenim prijateljima, poštenim ljudima i časnim domoljubima. Koji svoje domoljublje nisu materijalizirali, okoristili se njime, koji su danas samozatajni ljudi, od kojih neki žive na rubu materijalne egzistencije.

Ali ne plaču, ne kukaju, ne žale se. Nego hrabro i ponosno koračaju kroz život na jednak način kao što su to činili u Domovinskom ratu. I kad mi je bilo najpotrebnije, kad su mi neke moje glumačke kolege, koje su mi mogle, kao invalidu Domovinskog rata, pomoći, okrenule glavu, pomogli su mi moji suborci. Nema smisla nikoga posebno isticati, svima im hvala. S tim da se moram posebno zahvaliti gospodi Mariju Tomasoviću i Zdravku Parčini.

Svatko tko imalo zna išta o HVIDRA-i i braniteljima, znaju tko su gospoda Tomasović i Parčina. Časnik sam Hrvatske vojske, imam i status invalida Domovinskog rata, otežano hodam, ali glumiti mogu bez problema. Dakako, ali uloga ne zahtjeva da trčim po pozornici brzinom najbržeg svjetskog sprintera Usaina Bolta...

Zašto zaboravljamo legende?!

Iznenadilo me je što ste malo prije rekli: da su vam glumačke kolege, kad vam je bilo najpotrebnije, okrenule leđa!

- I to je jedna moja tužna priča... S tim da to, onima koji su bili nevjerojatno nekorektni, čak i drski prema meni, ostavljam na njihovu dušu. Vjerovao sam se da će mi pomoći, nisu marili za mene. Tko zna, da sam se obratio nekim drugim glumačkim kolegama možda bi mi i pomogli. Kao što je to uradio tadašnji prvi čovjek ceha glumaca, predsjednik Hrvatskog društva dramskih umjetnika Goran Grgić.

Znam da se tada u Splitu komentiralo: “Predsjednik hrvatskih glumaca Goran Grgić pomogao je Mirku Kraljevu, kao što je predsjednik Hrvatskog nogometnog saveza pomogao Vladimiru Beari!”

- Vladimir Beara je bio čudo od nogometnog vratara. Veliki je potez pomoći takvoj legendi, ako mu pomoć treba. S tim da je tad trebao reagirati Hajduk, a ne HNS. Ali dobro, bolje itko nego nitko. Sad, kad govorimo o Vladimiru Beari, padaju mi na pamet dvije velike splitske, hrvatske i europske sportske legenmde: vaterpolist Ivica Johan Cipci i košarkaš Rato Tvrdić!

Gdje su te veličine, nitko ih ne spominje!? Sramota! Ima ih i još. Da su kojim slučajem Talijani, Španjolci, Francuzi ili Nijemci, do kraja života imali bi mjesto na crvenom sportskom tepihu. A u nas? Zaboravi ih se, kao da nikad nisu bili sportske megaveličine... Zašto?!

Oprostite, imam osjećaj da ste, govoreći o istinskim sportskim veličinama Vladi Beari, Rati Tvrdiću i Ivici Cipciju, zapravo mislili i na to kako se i stariji glumci zaboravljaju...

- Molim vas, recite mi što to znači stari glumac!?

To je glumac koji je star!

- Dobro, vi uvijek sve okrećete na zafrkanciju, ali ovaj put njoj nema mjesta. Zar u kazališnim predstavama, filmovima, TV serijama, nema uloga starijih ljudi!? Pa o čemu onda govorite. Na žalost, u Hrvatskoj su onima koji reču ono što misle, neki autoritetom sile zatvaraju vrata. Recite mi u kojem je to segmentu življenja bitan autoritet znanja!?

U znanosti!

- Opet vi udarate na zafrkanciju... Čovječe, o ozbiljnim stvarima razgovaramo. Znanje danas svima smeta. Oni koji bilo gdje vladaju okružuju se uglavnom klimoglavcima i poslušnicima, a one koji znaju tjeraju daleko od sebe. Da se ne vidi koliko oni ne znaju.

Strah od boljih, ljubomora i zloća, to je danas na visokoj cijeni. Sjećam se jedne talijanske ankete na kraju 20. stoljeća. Provodila se godinama, sudjelovalo je u njoj, koliko se sjećam, milijun ljudi. Znate li gdje je najveća profesionalna ljubomora: svećenici broj jedan, liječnici broj dva i - glumci broj tri! To kao glumac ne mogu podnijeti...

Priznajte: jeste li ikad barem malo bili ljubomorni na glumce koji su imali puno više filmskih uloga od vas, koji su bili popularniji od vas, koji su dobili više nagrada...

- Ne! Nikad! Kunem vam se. Ja se i danas klanjam glumačkom genijalcu, kralju kazališnih dasaka, velikom, neponovljivom Peri Kvrgiću. Taj izvarredni glumac je prešao osamdesetu godinu života, a u svakoj ulozi je genijalan. Kako netko može biti toliko glup biti ljubomoran na njega!? Ili na velikog beogradskog glumca, nažalost pokojnog Ljubu Tadića. Da ih dalje na nabrajam, izdvojio sam samo dvojicu, po meni, najvećih. Svatko u svom poslu, pa tako i u glumi, mora znati gdje mu je mjesto...

... Znate li to vi?

- Znam! I nikad nisam tvrdio da sam najbolji. Ali zato ne želim da me netko baca puno niže od onog mjesta koje mi pripada, od onoga koliko stvarno vrijedim.

Briljantni “Kralj Edip”

Tko među današnjim hrvatskim glumicama i glumcima, po vama, vrijedi?

- Hrvatska ima sjajnih glumica i glumaca! Ali nema sjajnih predstava. Zapravo, dogodi se poneka, kao veličanstvena predstava “Kralj Edip” u režiji izvrsnog redatelja Eduarda Milera u kojoj su briljirali Mislav Čavajda i Doris Šarić Kukuljica. Ali, taj briljantni “Kralj Edip” je izdvojen slučaj. Znate li zašto? Zato jer su danas – TV sapunice ubile glumu!

Sad ću ja nešto pametno konstatirati: i u sapunicama se glumi!

- Znam i ja da se glumi, ne igra se ping-pong ili šah, ali sapunice onemogućuju pravu glumačku kreaciju. One su industrija zabave, nema tu pravih uloga koje glumca ili glumicu mogu lansirati u visine. Sapunice su novac, biznis, čuo sam da se u jednom danu snime tri nastavka sapunica, a nekad smo snimajući jedan dan pravog filma ili TV serije, dobili u konačnici, sedam, osam minuta onoga što se našlo u filmu ili seriji.

Niste mi ogovorili: koga od glumica i glumaca cijenite?

- Nezahvalno je govoriti o tome. Jer sigurno neću nabrojiti sve one koji to zaslužuju. Dobro, spomenut ću neke, a oni drugi neka mi oproste jer ih se sad nisam sjetio. Pero Kvrgić, Mustafa Nadarević, Boris Miholjević, Milan Pleština, Ljubomir Kerekeš, Žarko Radić, Alma Prica, Zoja Odak, Doris Šarić Kukuljica, Arijana Čulina, Nives Ivanković...

Završit ću s nekadašnjom kuutnom TV serijom “Kuda idu divlje svinje”. Scenarist je bio veliki znalac Ivo Štivičić, redatelj također veliki znalac Ivan Hetrich. Ljubiša Samardžić je bio u glavnoj ulozi, glumio je Crnog Roka, Fabijan Šovagović je bio Mile Vrbica, Ivo Serdar je glumio Šojke, Mladen Crnobrnja je bio Plik, Luju je glumi Miodrag Lončar, Gordan Piculjan je bio Šarac, Jovan Ličina je glumio Verigu, Ilija Džuvalekovski je bio Profesor, Vesna Malohodžić je bila Jelena, Svetlana Bojković - Vera, Zvonimir Torjanac – Kamilo Lisac, Izet Hajdarhodžić – Paganini, Kruno Valenić – Željezničar...

- Veličansteva TV serija koja je praznila ulice, cijela bivša Jugoslavija pratila je tu seriju s velikim zanimanjem. Ja sam glumio Romela, bio sam član bande koja je bila protivnička banda onoj koju je predvodio Crni Rok. Već sam o tome govorio...

Ja sam kao Romel ubio Ljubišu Samardžića kao Crnog Roka. A kako je serija „Kuda idu divlje svinje“ bila vrlo gledana i kako je Crni Rok bio najpopularniji lik, doživljavao sam dugo vremena neugodnosti na ulici, u trgovinama, u kavanama. Ljudi su bili ljuti na mene jer sam u toj TV seriji ubio njihova idola. Nego, nemojmo još završiti, moram nešto reći...

Svi znaju da je Splićanin Predrag Lucić vrhunski novinar. A ja znam da je vrhunski redatelj. Završio je režiju, bio je nevjerojatno talentiran, ali, na žalost, nikad nije dobio pravu priliku pokazati svoje veliko umijeće. I otišao je u novinare. Novinarstvo je puno dobilo, kazalište puno izgubilo. Vjerujte!

milorad bibić
snimio: joško ponoš / Cropix

Da, glumit ću Mirka Kraljeva

Makedonce sam, dok sam tamo 4 godine bio u diplomaciji, silno zavolio. I oni mene. Izabran sam za osobu godine, kao jedini strani diplomat proglašen počasnim građaninom Skopja.

Nedavno sam dobio jedno ogromno priznanje. Veliki makedonski intelektualac prof. dr. Venko Andonovski, profesor na Skopskom sveučilištu, dramski pisac, romansjer, pjesnik, esejista, kritičar i književni teoretičar, jednome liku u svojemu djelu “Glembajevski” dao je ime – Mirko Kraljev!

Želja Makedonaca je da ja glumim tu ulogu. Da, glumit ću Mirka Kraljeva. Ali ne samoga sebe nego ću glumiti lik kojemu je veliki Venko Andonovski dao tu ime meni u čast. Hvala mu!

[video] => [gallery] => [extra_fields] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => Sapunice su industrija  zabave, nema tu pravih uloga koje glumicu ili glumca mogu lansirati u visine. One su novac, biznis, prava gluma je tu bačena u drugi plan... [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => godinama je bio kazališni i filmski glumac, pa hrvatski vojnik, a nakon boravka u diplomaciji vraća se teatru [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [extra_fields_search] => * [created] => 2011-09-16 11:49:25 [created_by] => 39 [created_by_alias] => [checked_out] => 0 [checked_out_time] => 0000-00-00 00:00:00 [modified] => 2011-09-16 12:33:55 [modified_by] => 0 [publish_up] => 2011-09-17 11:39:00 [publish_down] => 0000-00-00 00:00:00 [trash] => 0 [access] => 1 [ordering] => 0 [featured] => 0 [featured_ordering] => 0 [image_caption] => [image_credits] => [video_caption] => [video_credits] => [hits] => 3453 [params] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [enable_css] => 1 [jQueryHandling] => 1.8remote [backendJQueryHandling] => remote [userName] => 1 [userImage] => 1 [userDescription] => 1 [userURL] => 1 [userEmail] => 0 [userFeedLink] => 1 [userFeedIcon] => 1 [userItemCount] => 30 [userItemTitle] => 1 [userItemTitleLinked] => 1 [userItemDateCreated] => 1 [userItemImage] => 1 [userItemIntroText] => 1 [userItemCategory] => 1 [userItemTags] => 1 [userItemCommentsAnchor] => 1 [userItemReadMore] => 1 [userItemOCMPlugins] => 1 [authorsListLimit] => 61 [tagItemCount] => 61 [tagItemTitle] => 1 [tagItemTitleLinked] => 1 [tagItemDateCreated] => 1 [tagItemImage] => 1 [tagItemIntroText] => 1 [tagItemCategory] => 1 [tagItemReadMore] => 1 [tagItemExtraFields] => 1 [tagOrdering] => [tagFeedLink] => 1 [tagFeedIcon] => 1 [genericItemCount] => 61 [genericItemTitle] => 1 [genericItemTitleLinked] => 1 [genericItemDateCreated] => 1 [genericItemImage] => 1 [genericItemIntroText] => 1 [genericItemCategory] => 1 [genericItemReadMore] => 1 [genericItemExtraFields] => 1 [genericFeedLink] => 1 [genericFeedIcon] => 1 [instantArticlesLimit] => 100 [instantArticlesExtraField] => 87 [instantArticlesExtraFieldON] => 2 [instantArticlesCategoriesChildren] => 0 [instantArticlesTitle] => [instantArticlesDescription] => [mainTagCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 396 [2] => 383 [3] => 424 [4] => 250 [5] => 251 [6] => 452 [7] => 252 [8] => 477 [9] => 253 [10] => 254 [11] => 255 [12] => 483 [13] => 256 [14] => 300 [15] => 257 [16] => 258 [17] => 260 ) [relatedItemsCategoriesChildren] => 1 [mobileJsonCustomHomepage] => 0 [mobileJsonQuoteModule] => 0 [mobileJsonWeatherModule] => 0 [mobileJsonLimit] => [mobileJsonObituary] => 0 [mobileApi2Enabled] => 1 [mobileApi2UserAgent] => OCM Mobile Articles [mobileApi2ImagePrefix] => h [mobileApi2ImageSuffix] => 1280 [mobileApi2DefaultAuthorImage] => /images/jpgs/user_face.jpg [mobileApi2TagLimit] => 50 [mobileApi2TagOrdering] => publishUp [mobileApi2TagCategories] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategories0] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 101 [mobileApi2TagExcludeCategories] => Array ( [0] => 318 [1] => 323 [2] => 301 [3] => 406 [4] => 417 ) ) [mobileApi2TagCategories1] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 328 ) [mobileApi2TagCategories2] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 329 ) [mobileApi2TagCategories3] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 327 ) [mobileApi2TagCategories4] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 478 ) [mobileApi2TagCategories5] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 494 ) ) [mobileApi2TagsSearchLimit] => 200 [mainFeedCategories] => Array ( [0] => 240 ) [feedLimit] => 50 [mostPopularFeedLimit] => 20 [feedItemImage] => 0 [feedImgSize] => S [feedItemIntroText] => 0 [feedTextWordLimit] => [feedItemFullText] => 1 [feedTextCharacterLimit] => 300 [feedItemSubtitle] => 1 [feedItemAuthor] => 0 [feedTtl] => 60 [feedDescription] => RSS feeds for Slobodna Dalmacija [feedItemTags] => 0 [feedItemVideo] => 0 [feedItemGallery] => 0 [feedItemAttachments] => 0 [feedBogusEmail] => [feedTopModules] => Array ( [0] => 105 ) [feedTopFbExcludeCategories] => Array ( [0] => 243 [1] => 353 [2] => 333 ) [introTextCleanup] => 0 [introTextCleanupExcludeTags] => [introTextCleanupTagAttr] => [fullTextCleanup] => 0 [fullTextCleanupExcludeTags] => [fullTextCleanupTagAttr] => [xssFiltering] => 0 [linkPopupWidth] => 900 [linkPopupHeight] => 600 [imagesQuality] => 100 [itemImageXS] => 100 [itemImageS] => 200 [itemImageM] => 400 [itemImageL] => 600 [itemImageXL] => 900 [itemImageGeneric] => 300 [catImageWidth] => 100 [catImageDefault] => 1 [userImageWidth] => 100 [userImageDefault] => 1 [commenterImgWidth] => 48 [onlineImageEditor] => sumopaint [imageTimestamp] => 0 [imageMemoryLimit] => [socialButtonCode] => [twitterUsername] => [facebookMetatags] => 1 [facebookImage] => Medium [comments] => 1 [commentsOrdering] => DESC [commentsLimit] => 10 [commentsFormPosition] => below [commentsPublishing] => 0 [commentsReporting] => 2 [commentsReportRecipient] => [inlineCommentsModeration] => 0 [gravatar] => 1 [antispam] => 0 [recaptchaForRegistered] => 1 [akismetForRegistered] => 1 [commentsFormNotes] => 1 [commentsFormNotesText] => [frontendEditing] => 1 [showImageTab] => 1 [showImageGalleryTab] => 1 [showVideoTab] => 1 [showExtraFieldsTab] => 1 [showAttachmentsTab] => 1 [showOCMPlugins] => 1 [sideBarDisplayFrontend] => 0 [staticURL] => https://static.slobodnadalmacija.hr [siteURL] => https://slobodnadalmacija.hr [sseHost] => sse.slobodnadalmacija.hr [lockingArticlesCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 424 [2] => 250 [3] => 251 [4] => 452 [5] => 252 [6] => 477 [7] => 253 [8] => 254 [9] => 255 [10] => 483 [11] => 256 [12] => 257 [13] => 258 [14] => 260 ) [lockingArticlesUnit] => YEAR [lockingArticlesQuantity] => 1 [photoGalleryExtraField] => 63 [photoGalleryExtraFieldON] => 2 [videoGalleryExtraField] => 67 [videoGalleryExtraFieldON] => 2 [tickerModules] => Array ( [0] => 408 [1] => 409 ) [gaEmail] => [mergeEditors] => 1 [sideBarDisplay] => 1 [attachmentsFolder] => [hideImportButton] => 0 [googleSearch] => 0 [googleSearchContainer] => ocmGoogleSearchContainer [OCMUserProfile] => 1 [OCMUserGroup] => 4 [redirect] => 101 [adminSearch] => simple [cookieDomain] => [gatherStatistics] => 1 [article_preview_ocm_category_id] => [taggingSystem] => 1 [lockTags] => 0 [showTagFilter] => 0 [ocmTagNorm] => 0 [ocmTagNormCase] => lower [ocmTagNormAdditionalReplacements] => [recaptcha_public_key] => marko_margeta [recaptcha_private_key] => zoey2013 [recaptcha_theme] => clean [recaptchaV2] => 1 [recaptchaOnRegistration] => 0 [akismetApiKey] => [stopForumSpam] => 0 [stopForumSpamApiKey] => [showItemsCounterAdmin] => 1 [showChildCatItems] => 1 [disableCompactOrdering] => 0 [metaDescLimit] => 150 [enforceSEFReplacements] => 0 [SEFReplacements] => À|A, Á|A, Â|A, Ã|A, Ä|A, Å|A, à|a, á|a, â|a, ã|a, ä|a, å|a, Ā|A, ā|a, Ă|A, ă|a, Ą|A, ą|a, Ç|C, ç|c, Ć|C, ć|c, Ĉ|C, ĉ|c, Ċ|C, ċ|c, Č|C, č|c, Ð|D, ð|d, Ď|D, ď|d, Đ|D, đ|d, È|E, É|E, Ê|E, Ë|E, è|e, é|e, ê|e, ë|e, Ē|E, ē|e, Ĕ|E, ĕ|e, Ė|E, ė|e, Ę|E, ę|e, Ě|E, ě|e, Ĝ|G, ĝ|g, Ğ|G, ğ|g, Ġ|G, ġ|g, Ģ|G, ģ|g, Ĥ|H, ĥ|h, Ħ|H, ħ|h, Ì|I, Í|I, Î|I, Ï|I, ì|i, í|i, î|i, ï|i, Ĩ|I, ĩ|i, Ī|I, ī|i, Ĭ|I, ĭ|i, Į|I, į|i, İ|I, ı|i, Ĵ|J, ĵ|j, Ķ|K, ķ|k, ĸ|k, Ĺ|L, ĺ|l, Ļ|L, ļ|l, Ľ|L, ľ|l, Ŀ|L, ŀ|l, Ł|L, ł|l, Ñ|N, ñ|n, Ń|N, ń|n, Ņ|N, ņ|n, Ň|N, ň|n, ʼn|n, Ŋ|N, ŋ|n, Ò|O, Ó|O, Ô|O, Õ|O, Ö|O, Ø|O, ò|o, ó|o, ô|o, õ|o, ö|o, ø|o, Ō|O, ō|o, Ŏ|O, ŏ|o, Ő|O, ő|o, Ŕ|R, ŕ|r, Ŗ|R, ŗ|r, Ř|R, ř|r, Ś|S, ś|s, Ŝ|S, ŝ|s, Ş|S, ş|s, Š|S, š|s, ſ|s, Ţ|T, ţ|t, Ť|T, ť|t, Ŧ|T, ŧ|t, Ù|U, Ú|U, Û|U, Ü|U, ù|u, ú|u, û|u, ü|u, Ũ|U, ũ|u, Ū|U, ū|u, Ŭ|U, ŭ|u, Ů|U, ů|u, Ű|U, ű|u, Ų|U, ų|u, Ŵ|W, ŵ|w, Ý|Y, ý|y, ÿ|y, Ŷ|Y, ŷ|y, Ÿ|Y, Ź|Z, ź|z, Ż|Z, ż|z, Ž|Z, ž|z, α|a, β|b, γ|g, δ|d, ε|e, ζ|z, η|h, θ|th, ι|i, κ|k, λ|l, μ|m, ν|n, ξ|x, ο|o, π|p, ρ|r, σ|s, τ|t, υ|y, φ|f, χ|ch, ψ|ps, ω|w, Α|A, Β|B, Γ|G, Δ|D, Ε|E, Ζ|Z, Η|H, Θ|Th, Ι|I, Κ|K, Λ|L, Μ|M, Ξ|X, Ο|O, Π|P, Ρ|R, Σ|S, Τ|T, Υ|Y, Φ|F, Χ|Ch, Ψ|Ps, Ω|W, ά|a, έ|e, ή|h, ί|i, ό|o, ύ|y, ώ|w, Ά|A, Έ|E, Ή|H, Ί|I, Ό|O, Ύ|Y, Ώ|W, ϊ|i, ΐ|i, ϋ|y, ς|s, А|A, Ӑ|A, Ӓ|A, Ә|E, Ӛ|E, Ӕ|E, Б|B, В|V, Г|G, Ґ|G, Ѓ|G, Ғ|G, Ӷ|G, y|Y, Д|D, Е|E, Ѐ|E, Ё|YO, Ӗ|E, Ҽ|E, Ҿ|E, Є|YE, Ж|ZH, Ӂ|DZH, Җ|ZH, Ӝ|DZH, З|Z, Ҙ|Z, Ӟ|DZ, Ӡ|DZ, Ѕ|DZ, И|I, Ѝ|I, Ӥ|I, Ӣ|I, І|I, Ї|JI, Ӏ|I, Й|Y, Ҋ|Y, Ј|J, К|K, Қ|Q, Ҟ|Q, Ҡ|K, Ӄ|Q, Ҝ|K, Л|L, Ӆ|L, Љ|L, М|M, Ӎ|M, Н|N, Ӊ|N, Ң|N, Ӈ|N, Ҥ|N, Њ|N, О|O, Ӧ|O, Ө|O, Ӫ|O, Ҩ|O, П|P, Ҧ|PF, Р|P, Ҏ|P, С|S, Ҫ|S, Т|T, Ҭ|TH, Ћ|T, Ќ|K, У|U, Ў|U, Ӳ|U, Ӱ|U, Ӯ|U, Ү|U, Ұ|U, Ф|F, Х|H, Ҳ|H, Һ|H, Ц|TS, Ҵ|TS, Ч|CH, Ӵ|CH, Ҷ|CH, Ӌ|CH, Ҹ|CH, Џ|DZ, Ш|SH, Щ|SHT, Ъ|A, Ы|Y, Ӹ|Y, Ь|Y, Ҍ|Y, Э|E, Ӭ|E, Ю|YU, Я|YA, а|a, ӑ|a, ӓ|a, ә|e, ӛ|e, ӕ|e, б|b, в|v, г|g, ґ|g, ѓ|g, ғ|g, ӷ|g, y|y, д|d, е|e, ѐ|e, ё|yo, ӗ|e, ҽ|e, ҿ|e, є|ye, ж|zh, ӂ|dzh, җ|zh, ӝ|dzh, з|z, ҙ|z, ӟ|dz, ӡ|dz, ѕ|dz, и|i, ѝ|i, ӥ|i, ӣ|i, і|i, ї|ji, Ӏ|i, й|y, ҋ|y, ј|j, к|k, қ|q, ҟ|q, ҡ|k, ӄ|q, ҝ|k, л|l, ӆ|l, љ|l, м|m, ӎ|m, н|n, ӊ|n, ң|n, ӈ|n, ҥ|n, њ|n, о|o, ӧ|o, ө|o, ӫ|o, ҩ|o, п|p, ҧ|pf, р|p, ҏ|p, с|s, ҫ|s, т|t, ҭ|th, ћ|t, ќ|k, у|u, ў|u, ӳ|u, ӱ|u, ӯ|u, ү|u, ұ|u, ф|f, х|h, ҳ|h, һ|h, ц|ts, ҵ|ts, ч|ch, ӵ|ch, ҷ|ch, ӌ|ch, ҹ|ch, џ|dz, ш|sh, щ|sht, ъ|a, ы|y, ӹ|y, ь|y, ҍ|y, э|e, ӭ|e, ю|yu, я|ya [ocmSef] => 0 [ocmSefLabelCat] => content [ocmSefLabelTag] => tag [ocmSefLabelUser] => author [ocmSefLabelSearch] => search [ocmSefLabelDate] => date [ocmSefLabelItem] => 0 [ocmSefLabelItemCustomPrefix] => [ocmSefInsertItemId] => 1 [ocmSefItemIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseItemTitleAlias] => 1 [ocmSefInsertCatId] => 1 [ocmSefCatIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseCatTitleAlias] => 1 [show_page_heading] => 0 [categories] => Array ( [0] => 297 ) [exclude_from_group_by_subcategories] => 0 [menu-anchor_css] => nav__link [menu_text] => 1 [menu_show] => 1 [menu-meta_description] => Specijalni prilog Slobodne Dalmacije s područja politike, društva i kulture. [menu-meta_keywords] => specijalni prilog, zanimljivosti, spektar, društvo, politika, kultura [secure] => 0 [page_title] => Spektar [page_description] => SiteMeta Description [page_rights] => [robots] => [inheritFrom] => 0 [num_leading_items] => 2 [num_leading_columns] => 1 [leadingImgSize] => Large [num_primary_items] => 4 [num_primary_columns] => 2 [primaryImgSize] => Medium [num_secondary_items] => 4 [num_secondary_columns] => 1 [secondaryImgSize] => Small [num_links] => 4 [num_links_columns] => 1 [linksImgSize] => XSmall [catCatalogMode] => 0 [catFeaturedItems] => 1 [catOrdering] => publishUp [catPagination] => 2 [catPaginationResults] => 1 [catTitle] => 1 [catTitleItemCounter] => 1 [catDescription] => 1 [catImage] => 1 [catFeedLink] => 0 [catFeedIcon] => 0 [subCategories] => 1 [subCatColumns] => 2 [subCatTitle] => 1 [subCatTitleItemCounter] => 1 [subCatDescription] => 1 [subCatImage] => 1 [catItemTitle] => 1 [catItemTitleLinked] => 1 [catItemFeaturedNotice] => 0 [catItemAuthor] => 1 [catItemDateCreated] => 1 [catItemRating] => 0 [catItemImage] => 1 [catItemIntroText] => 1 [catItemExtraFields] => 0 [catItemHits] => 0 [catItemCategory] => 1 [catItemTags] => 1 [catItemAttachments] => 0 [catItemAttachmentsCounter] => 0 [catItemVideo] => 0 [catItemVideoAutoPlay] => 0 [catItemImageGallery] => 0 [catItemDateModified] => 0 [catItemReadMore] => 1 [catItemCommentsAnchor] => 1 [catItemOCMPlugins] => 1 [itemDateCreated] => 1 [itemTitle] => 1 [itemFeaturedNotice] => 1 [itemAuthor] => 1 [itemFontResizer] => 1 [itemPrintButton] => 0 [itemEmailButton] => 1 [itemSocialButton] => 1 [itemVideoAnchor] => 1 [itemImageGalleryAnchor] => 1 [itemCommentsAnchor] => 1 [itemRating] => 0 [itemImage] => 1 [itemImgSize] => Large [itemImageMainCaption] => 1 [itemImageMainCredits] => 1 [itemIntroText] => 0 [itemFullText] => 1 [itemExtraFields] => 1 [itemDateModified] => 1 [itemHits] => 0 [itemCategory] => 0 [itemTags] => 1 [itemAttachments] => 1 [itemAttachmentsCounter] => 1 [itemVideo] => 1 [itemVideoAutoPlay] => 0 [itemVideoCaption] => 1 [itemVideoCredits] => 1 [itemImageGallery] => 0 [itemNavigation] => 0 [itemComments] => 1 [itemTwitterButton] => 1 [itemFacebookButton] => 1 [itemGooglePlusOneButton] => 1 [itemAuthorBlock] => 0 [itemAuthorImage] => 0 [itemAuthorDescription] => 0 [itemAuthorURL] => 0 [itemAuthorEmail] => 0 [itemAuthorLatest] => 0 [itemAuthorLatestLimit] => 5 [itemRelated] => 1 [itemRelatedLimit] => 2 [itemRelatedTitle] => 1 [itemRelatedCategory] => 1 [itemRelatedImageSize] => Medium [itemRelatedIntrotext] => 0 [itemRelatedFulltext] => 0 [itemRelatedAuthor] => 0 [itemRelatedMedia] => 1 [itemRelatedImageGallery] => 1 [itemOCMPlugins] => 1 [recaptcha] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [metadesc] => [metadata] => robots= author= [metakey] => [plugins] => { "is_import_from_dnn": true, "incptvocmimagegalleryIGParameters": "default", "incptvocmimagegalleryocmIGposition": "OcmAfterDisplayContent", "incptvocmimagegalleryocmIGtheme": "CameraSlideshow", "incptvocmimagegalleryImages": [ "/Archive/images/2011/09/17/Spektar/kra00.jpg" ], "incptvocmimagegalleryImageTitles": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageDescriptions": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageFocus": [ "50:50" ], "incptvocmimagegalleryImageDimensions": [ { "size0": "350x250" } ] } [language] => * [multi_author] => 0 [type_id] => 0 [category] => TableOCMCategory Object ( [id] => 297 [name] => Spektar [alias] => spektar [description] => [parent] => 260 [extraFieldsGroup] => 9 [published] => 1 [image] => [access] => 1 [ordering] => 3 [params] => {"inheritFrom":"260","catMetaDesc":"","catMetaKey":"","catMetaRobots":"","catMetaAuthor":"","theme":"","num_leading_items":"2","num_leading_columns":"1","leadingImgSize":"Large","num_primary_items":"4","num_primary_columns":"2","primaryImgSize":"Medium","num_secondary_items":"4","num_secondary_columns":"1","secondaryImgSize":"Small","num_links":"4","num_links_columns":"1","linksImgSize":"XSmall","catCatalogMode":"0","catFeaturedItems":"1","catOrdering":"publishUp","catPagination":"2","catPaginationResults":"1","catTitle":"1","catTitleItemCounter":"1","catDescription":"1","catImage":"1","catFeedLink":"0","catFeedIcon":"0","subCategories":"1","subCatColumns":"2","subCatOrdering":"","subCatTitle":"1","subCatTitleItemCounter":"1","subCatDescription":"1","subCatImage":"1","itemImageXS":"","itemImageS":"","itemImageM":"","itemImageL":"","itemImageXL":"","catItemTitle":"1","catItemTitleLinked":"1","catItemFeaturedNotice":"0","catItemAuthor":"1","catItemDateCreated":"1","catItemRating":"0","catItemImage":"1","catItemIntroText":"1","catItemIntroTextWordLimit":"","catItemExtraFields":"0","catItemHits":"0","catItemCategory":"1","catItemTags":"1","catItemAttachments":"0","catItemAttachmentsCounter":"0","catItemVideo":"0","catItemVideoWidth":"","catItemVideoHeight":"","catItemAudioWidth":"","catItemAudioHeight":"","catItemVideoAutoPlay":"0","catItemImageGallery":"0","catItemImageGalleryWidth":"","catItemImageGalleryHeight":"","catItemDateModified":"0","catItemReadMore":"1","catItemCommentsAnchor":"1","catItemOCMPlugins":"1","itemDateCreated":"1","itemTitle":"1","itemFeaturedNotice":"1","itemAuthor":"1","itemFontResizer":"1","itemPrintButton":"0","itemEmailButton":"1","itemSocialButton":"1","itemVideoAnchor":"1","itemImageGalleryAnchor":"1","itemCommentsAnchor":"1","itemRating":"0","itemImage":"1","itemImgSize":"Large","itemImageMainCaption":"1","itemImageMainCredits":"1","itemIntroText":"0","itemFullText":"1","itemExtraFields":"0","itemDateModified":"1","itemHits":"0","itemCategory":"0","itemTags":"1","itemAttachments":"1","itemAttachmentsCounter":"1","itemVideo":"1","itemVideoWidth":"","itemVideoHeight":"","itemAudioWidth":"","itemAudioHeight":"","itemVideoAutoPlay":"0","itemVideoCaption":"1","itemVideoCredits":"1","itemImageGallery":"0","itemImageGalleryWidth":"","itemImageGalleryHeight":"","itemNavigation":"0","itemComments":"1","itemTwitterButton":"1","itemFacebookButton":"1","itemGooglePlusOneButton":"1","itemAuthorBlock":"0","itemAuthorImage":"0","itemAuthorDescription":"0","itemAuthorURL":"0","itemAuthorEmail":"0","itemAuthorLatest":"0","itemAuthorLatestLimit":"5","itemRelated":"0","itemRelatedLimit":"5","itemRelatedTitle":"1","itemRelatedCategory":"0","itemRelatedImageSize":"0","itemRelatedIntrotext":"1","itemRelatedFulltext":"0","itemRelatedAuthor":"0","itemRelatedMedia":"0","itemRelatedImageGallery":"0","itemOCMPlugins":"1"} [trash] => 0 [plugins] => {"customparams_created":"2019-11-04 19:44:34","customparams_modified":"2019-11-04 19:44:34","customparams_videobg":"","customparams_countdown_module":"","customparams_search_template":""} [language] => * [container] => 0 [container_name] => [_tbl:protected] => #__ocm_categories [_tbl_key:protected] => id [_tbl_keys:protected] => Array ( [0] => id ) [_db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object ( [name] => mysqli [serverType] => mysql [connection:protected] => mysqli Object ( [affected_rows] => 38 [client_info] => mysqlnd 5.0.12-dev - 20150407 - $Id: 7cc7cc96e675f6d72e5cf0f267f48e167c2abb23 $ [client_version] => 50012 [connect_errno] => 0 [connect_error] => [errno] => 0 [error] => [error_list] => Array ( ) [field_count] => 3 [host_info] => 127.0.0.1 via TCP/IP [info] => [insert_id] => 0 [server_info] => 5.5.30 [server_version] => 50530 [stat] => Uptime: 8269987 Threads: 4 Questions: 1627072417 Slow queries: 4987429 [sqlstate] => 00000 [protocol_version] => 10 [thread_id] => 113247855 [warning_count] => 0 ) [nameQuote:protected] => ` [nullDate:protected] => 0000-00-00 00:00:00 [_database:JDatabaseDriver:private] => sdproductiondb [count:protected] => 47 [cursor:protected] => [debug:protected] => [limit:protected] => 0 [log:protected] => Array ( ) [timings:protected] => Array ( ) [callStacks:protected] => Array ( ) [offset:protected] => 0 [options:protected] => Array ( [driver] => mysqli_exabyte [host] => 127.0.0.1 [user] => proxy_user_front03 [password] => b3hX5DrKwjx6 [database] => sdproductiondb [prefix] => sk_ [select] => 1 [port] => 6033 [socket] => ) [sql:protected] => SELECT id, value, type FROM #__ocm_extra_fields ef WHERE ef.published = 1 [tablePrefix:protected] => sk_ [utf:protected] => 1 [utf8mb4:protected] => 1 [errorNum:protected] => 0 [errorMsg:protected] => [transactionDepth:protected] => 0 [disconnectHandlers:protected] => Array ( ) [ocmConfig] => Array ( ) ) [_trackAssets:protected] => [_rules:protected] => [_locked:protected] => [_autoincrement:protected] => 1 [_observers:protected] => JObserverUpdater Object ( [aliases:protected] => Array ( ) [observers:protected] => Array ( ) [doCallObservers:protected] => 1 ) [_columnAlias:protected] => Array ( ) [_jsonEncode:protected] => Array ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [year_lookup] => 0 [link] => /sd-plus/spektar ) [additional_categories] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 376 [name] => Arhiva [alias] => arhiva [parent] => 240 [published] => 1 [trash] => 0 [link] => /arhiva ) [1] => stdClass Object ( [id] => 296 [name] => Stil [alias] => stil [parent] => 260 [published] => 1 [trash] => 0 [link] => /sd-plus/stil ) ) [link] => /sd-plus/spektar/mirko-kraljev-kod-mosora-sapunice-onemogucuju-glumacku-kreaciju-143057 [printLink] => /sd-plus/spektar/mirko-kraljev-kod-mosora-sapunice-onemogucuju-glumacku-kreaciju-143057?tmpl=component&print=1 [tags] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 144539 [name] => svrhamosora [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => svrhamosora [link] => /tag/svrhamosora ) [1] => stdClass Object ( [id] => 130455 [name] => MirkoKraljev [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => mirkokraljev [link] => /tag/mirkokraljev ) ) [imageXSmall] => [imageSmall] => [imageMedium] => [imageLarge] => [imageXLarge] => [extraFields] => stdClass Object ( [Subtitle] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => Sapunice su industrija  zabave, nema tu pravih uloga koje glumicu ili glumca mogu lansirati u visine. One su novac, biznis, prava gluma je tu bačena u drugi plan... [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [SuperscriptTitle] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => godinama je bio kazališni i filmski glumac, pa hrvatski vojnik, a nakon boravka u diplomaciji vraća se teatru [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [premium_content] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [attachments] => Array ( ) [cleanTitle] => Mirko Kraljev kod Mosora: Sapunice onemogućuju glumačku kreaciju [num_of_authors] => 0 [author] => Joomla\CMS\User\User Object ( [isRoot:protected] => [id] => [name] => [username] => [email] => [password] => [password_clear] => [block] => [sendEmail] => [registerDate] => [lastvisitDate] => [activation] => [params] => [groups] => Array ( ) [guest] => 1 [lastResetTime] => [resetCount] => [requireReset] => [_params:protected] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( ) [initialized:protected] => [separator] => . ) [_authGroups:protected] => [_authLevels:protected] => [_authActions:protected] => [_errorMsg:protected] => [userHelper:protected] => Joomla\CMS\User\UserWrapper Object ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [link] => /autor/2024-05-22-00-28-41-39 [profile] => Joomla\CMS\Object\CMSObject Object ( [_errors:protected] => Array ( ) [gender] => ) [avatar] => /components/com_ocm/images/placeholder/user.png ) [numOfComments] => 0 [mainImage] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/images/2011/09/17/Spektar/kra00.jpg [galleryCount] => 1 [hasImage] => 1 [mainImageAuthor] => [mainImageDesc] => [popup_gallery] => Array ( [0] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/images/2011/09/17/Spektar/kra00.jpg [title] => ) ) [bgPosition] => [text] => {OCMSplitter}
 Mirko Kraljev

Mirko, dugo  vas nisam vidio. Da ste na kazališnim daskama, iako nemam običaj ići u teatar, čuo bih, pročitao bih da ste tamo. Ali, u splitskom teatru vas dugo nije bilo. Ne susrećem vas ni u gradu...

- Vratio sam se iz diplomacije prije tri godine. Dakako, odmah sam se pokušao vratiti svome životnome pozivu, glumi. U splitskom Hrvatskom narodnom kazalištu. Ali, na moje veliko iznenađenje i moju veliku žalost dočekala su me zatvorena vrata...

Malo prije sam rekao da nemam običaj ići u tetaar. Ispravit ću se: osim kad je na programu “Mala Floramye” i “Spliski akvarel”! Koliko se sjećam, ne tako davno nastupili ste u “Spliskom akvarelu” u režiji Krešimira Dolenčića...

- To je zapravo jedna tužna priča. Da se razumijemo: ne zbog Krešimira Dolenčića kojega iskreno uvažavam kao izvrsnog redatelja...

... Nego zbog koga?

- Ja imam jedan, pomalo neobičan običaj: imena ljudi koje ne cijenim uopće ne spominjem! Molim vas, uvažite to...

Dobro, ispričajte onda barem tu, kako vi kažete, tužnu priču...

- Vratio sam se iz Skopja gdje sam četiri godine bio savjetnik za kulturu Hrvatskog veleposlanstva u Makedoniji, odlučio sam nastaviti glumiti, ali mi je tad jedna osoba u splitskom HNK rekla, citiram: “Mirko, ti se, kao i svi u ovom teatru, moraš stalno dokazivati.” Mislio sam ispočetka da je riječ o šali, ubrzo sam shvatio da to nije tako.

Bio sam šokiran: ja, sa završenom akademijom kazališnih i filmskih umjetnosti u Zagrebu, ja kao glumac koji je glumio u stotinama predstava, u 16 filmova, u TV serijama, koji imam bezbroj nagrada, među ostalim i Marulićevu nagrada u strogoj i vrlo jakoj konkurenciji za najbolju mušku ulogu, i to jednoglasno u Krležinoj „Ledi“, za ulogu Klanfara, te nagradu Knjiga Maruliana za najboljeg glumca Splitskog ljeta za ulogu Agamemnona u predstavi „Ajant“ – moram se dokazivati?! Strašno, šokantno!

Suborci su uz mene

Mogu li pogađati tko vam je to rekao...

- Molim vas, poštujte ono što sam vam kazao. Ime i prezime te osobe ne želim spomenuti. To je moj princip. Kad sam odgovorio da sam šokiran, dobio sam odgovor: “Dobro, imam jednu vijest za tebe, Krešo Dolenčić će te angažirati u Spliskom akvarelu!” Tad mi je udarila krv u glavu, kazao sam dosta oštro: “Pa, nisam ja pjevač u operetama nego dramski umjetnik!”

Ipak, sudjelovali ste u Dolenčićevoj predstavi...

- Presudio je jedan razgovor s gospodinom Dolenčićem. Iskreno je želio da igram Fanta u “Spliskom akvarelu”, kazao mi je: “Mirko, ne bježi iz teatra, to je tvoja prirodna sredina. Izdrži, ne daj se, izdržao si i rat, glumi možeš još puno dati!”. Kazao sam da ću odlučiti na prvom dogovoru svih sudionika predstave. Zakasnio sam malo na taj dogovor, hodam uz pomoć štapa, precijenio sam tada svoje “hodačke sposobnosti”. Ušao sam posljednji.

Tad je Krešo Dolančić ustao, kazao doslovno ovo: “Velika mi je čast pozdraviti velikog glumca Mirka Kraljeva. Sretan sam što je među nama!” Tad su svi ustali, zapljeskali su mi. Ganulo me to, priznajem, bio sam Fanat u Krešinoj predstavi, ne žalim zbog toga. Učinio sam to isključivo zbog Kreše. Iako je bila riječ o, kad je o glumi riječ, jednoj maloj, glumački potpuno nebitnoj ulozi. A sad, nakon velike stanke, vraćam se opet na daske splitskog teatra u pravoj ulozi...

... A ona ili onaj tko je kazao da se morate dokazivati!?

- Ta osoba više nije u splitskom HNK. Igram u predstavi “Svečana večera u pogrebnom poduzeću” u režiji Joška Juvančića, konačno se vraćam ondje gdje mi je i mjesto.

Koliko znam, željeli ste biti intendant splitskog teatra!

- Da.

Nedavno ste javno pohvalili intendanta Duška Mucala, a željeli ste doći na njegovo mjesto?

- Molim vas, što je u sporno u tome!? Želio sam biti intendant, mislio sam i mislim da imam sve potrebne reference za to važno mjesto, ne samo u splitskoj kulturi nego i u gradu Splitu. Ljudi koji su odlučivali o tome tko će voditi splitski teatar mislili su drugačije: intendant je gospodin Duško Mucalo! Ja bih bio nečastan čovjek kad bi o njemu, jednako kao i o čelnom čovjeku Drame splitskog HNK-a gospodinu Čedi Martiniću kazao išta osim lijepih riječi. Zato jer je njihov odnos prema meni vrlo pošten.

Duško Mucalo zna da ste “pucali” na mjesto intendanta...

- Pa što onda!? Zar mi je zato kao izabrani intendant splitskog teatra trebao zabraniti glumiti?! Čudim vam se što moju želju biti intendant splitskog teatra dovodite u nekakvu vezu s mojom glumom, s odnosom gospodina Mucala prema meni kao glumcu. On je pobijedio u toj, nazovimo je tako, izbornoj intendantskoj utakmici, on i Čedo Martinić znaju moje glumačke vrijednosti i – gotova priča! Najvažnije je da se konačno vraćam kazališnim daskama. Konačno!

Sad nas je u razgovoru na predivnoj terasi Hotela Park u Splitu prekinuo jedan vaš suborac iz Domovinskog rata. Spominjali ste mu protezu na nozi, nosite štap...

- Zato me i nema toliko u gradu, što ste primjetili nna početku ovog intervjua. Možda danas nije pametno i uputno to spomenuti, ali time se ponosim: dragovoljac sam Domovinskog rata iz 1991. godine! Da, ponosim se time i ponosit ću se dok budem živ: uključujući se u obranu domovine u prvim danima rata, učinio sam svetu obavezu prema svom pokojnom ocu Petru i prema Hrvatskoj! Govorim to bez imalo patetike, ja to nikad nigdje ne ističem.

Ali, kad ste me već pitali, čast mi je da sam bio dio slavne Četrvte gardijske brigade. I sretan sam da sam u Domovinskom ratu stekao prijateljstva koja traju. I trajat će. Riječ je o iskrenim prijateljima, poštenim ljudima i časnim domoljubima. Koji svoje domoljublje nisu materijalizirali, okoristili se njime, koji su danas samozatajni ljudi, od kojih neki žive na rubu materijalne egzistencije.

Ali ne plaču, ne kukaju, ne žale se. Nego hrabro i ponosno koračaju kroz život na jednak način kao što su to činili u Domovinskom ratu. I kad mi je bilo najpotrebnije, kad su mi neke moje glumačke kolege, koje su mi mogle, kao invalidu Domovinskog rata, pomoći, okrenule glavu, pomogli su mi moji suborci. Nema smisla nikoga posebno isticati, svima im hvala. S tim da se moram posebno zahvaliti gospodi Mariju Tomasoviću i Zdravku Parčini.

Svatko tko imalo zna išta o HVIDRA-i i braniteljima, znaju tko su gospoda Tomasović i Parčina. Časnik sam Hrvatske vojske, imam i status invalida Domovinskog rata, otežano hodam, ali glumiti mogu bez problema. Dakako, ali uloga ne zahtjeva da trčim po pozornici brzinom najbržeg svjetskog sprintera Usaina Bolta...

Zašto zaboravljamo legende?!

Iznenadilo me je što ste malo prije rekli: da su vam glumačke kolege, kad vam je bilo najpotrebnije, okrenule leđa!

- I to je jedna moja tužna priča... S tim da to, onima koji su bili nevjerojatno nekorektni, čak i drski prema meni, ostavljam na njihovu dušu. Vjerovao sam se da će mi pomoći, nisu marili za mene. Tko zna, da sam se obratio nekim drugim glumačkim kolegama možda bi mi i pomogli. Kao što je to uradio tadašnji prvi čovjek ceha glumaca, predsjednik Hrvatskog društva dramskih umjetnika Goran Grgić.

Znam da se tada u Splitu komentiralo: “Predsjednik hrvatskih glumaca Goran Grgić pomogao je Mirku Kraljevu, kao što je predsjednik Hrvatskog nogometnog saveza pomogao Vladimiru Beari!”

- Vladimir Beara je bio čudo od nogometnog vratara. Veliki je potez pomoći takvoj legendi, ako mu pomoć treba. S tim da je tad trebao reagirati Hajduk, a ne HNS. Ali dobro, bolje itko nego nitko. Sad, kad govorimo o Vladimiru Beari, padaju mi na pamet dvije velike splitske, hrvatske i europske sportske legenmde: vaterpolist Ivica Johan Cipci i košarkaš Rato Tvrdić!

Gdje su te veličine, nitko ih ne spominje!? Sramota! Ima ih i još. Da su kojim slučajem Talijani, Španjolci, Francuzi ili Nijemci, do kraja života imali bi mjesto na crvenom sportskom tepihu. A u nas? Zaboravi ih se, kao da nikad nisu bili sportske megaveličine... Zašto?!

Oprostite, imam osjećaj da ste, govoreći o istinskim sportskim veličinama Vladi Beari, Rati Tvrdiću i Ivici Cipciju, zapravo mislili i na to kako se i stariji glumci zaboravljaju...

- Molim vas, recite mi što to znači stari glumac!?

To je glumac koji je star!

- Dobro, vi uvijek sve okrećete na zafrkanciju, ali ovaj put njoj nema mjesta. Zar u kazališnim predstavama, filmovima, TV serijama, nema uloga starijih ljudi!? Pa o čemu onda govorite. Na žalost, u Hrvatskoj su onima koji reču ono što misle, neki autoritetom sile zatvaraju vrata. Recite mi u kojem je to segmentu življenja bitan autoritet znanja!?

U znanosti!

- Opet vi udarate na zafrkanciju... Čovječe, o ozbiljnim stvarima razgovaramo. Znanje danas svima smeta. Oni koji bilo gdje vladaju okružuju se uglavnom klimoglavcima i poslušnicima, a one koji znaju tjeraju daleko od sebe. Da se ne vidi koliko oni ne znaju.

Strah od boljih, ljubomora i zloća, to je danas na visokoj cijeni. Sjećam se jedne talijanske ankete na kraju 20. stoljeća. Provodila se godinama, sudjelovalo je u njoj, koliko se sjećam, milijun ljudi. Znate li gdje je najveća profesionalna ljubomora: svećenici broj jedan, liječnici broj dva i - glumci broj tri! To kao glumac ne mogu podnijeti...

Priznajte: jeste li ikad barem malo bili ljubomorni na glumce koji su imali puno više filmskih uloga od vas, koji su bili popularniji od vas, koji su dobili više nagrada...

- Ne! Nikad! Kunem vam se. Ja se i danas klanjam glumačkom genijalcu, kralju kazališnih dasaka, velikom, neponovljivom Peri Kvrgiću. Taj izvarredni glumac je prešao osamdesetu godinu života, a u svakoj ulozi je genijalan. Kako netko može biti toliko glup biti ljubomoran na njega!? Ili na velikog beogradskog glumca, nažalost pokojnog Ljubu Tadića. Da ih dalje na nabrajam, izdvojio sam samo dvojicu, po meni, najvećih. Svatko u svom poslu, pa tako i u glumi, mora znati gdje mu je mjesto...

... Znate li to vi?

- Znam! I nikad nisam tvrdio da sam najbolji. Ali zato ne želim da me netko baca puno niže od onog mjesta koje mi pripada, od onoga koliko stvarno vrijedim.

Briljantni “Kralj Edip”

Tko među današnjim hrvatskim glumicama i glumcima, po vama, vrijedi?

- Hrvatska ima sjajnih glumica i glumaca! Ali nema sjajnih predstava. Zapravo, dogodi se poneka, kao veličanstvena predstava “Kralj Edip” u režiji izvrsnog redatelja Eduarda Milera u kojoj su briljirali Mislav Čavajda i Doris Šarić Kukuljica. Ali, taj briljantni “Kralj Edip” je izdvojen slučaj. Znate li zašto? Zato jer su danas – TV sapunice ubile glumu!

Sad ću ja nešto pametno konstatirati: i u sapunicama se glumi!

- Znam i ja da se glumi, ne igra se ping-pong ili šah, ali sapunice onemogućuju pravu glumačku kreaciju. One su industrija zabave, nema tu pravih uloga koje glumca ili glumicu mogu lansirati u visine. Sapunice su novac, biznis, čuo sam da se u jednom danu snime tri nastavka sapunica, a nekad smo snimajući jedan dan pravog filma ili TV serije, dobili u konačnici, sedam, osam minuta onoga što se našlo u filmu ili seriji.

Niste mi ogovorili: koga od glumica i glumaca cijenite?

- Nezahvalno je govoriti o tome. Jer sigurno neću nabrojiti sve one koji to zaslužuju. Dobro, spomenut ću neke, a oni drugi neka mi oproste jer ih se sad nisam sjetio. Pero Kvrgić, Mustafa Nadarević, Boris Miholjević, Milan Pleština, Ljubomir Kerekeš, Žarko Radić, Alma Prica, Zoja Odak, Doris Šarić Kukuljica, Arijana Čulina, Nives Ivanković...

Završit ću s nekadašnjom kuutnom TV serijom “Kuda idu divlje svinje”. Scenarist je bio veliki znalac Ivo Štivičić, redatelj također veliki znalac Ivan Hetrich. Ljubiša Samardžić je bio u glavnoj ulozi, glumio je Crnog Roka, Fabijan Šovagović je bio Mile Vrbica, Ivo Serdar je glumio Šojke, Mladen Crnobrnja je bio Plik, Luju je glumi Miodrag Lončar, Gordan Piculjan je bio Šarac, Jovan Ličina je glumio Verigu, Ilija Džuvalekovski je bio Profesor, Vesna Malohodžić je bila Jelena, Svetlana Bojković - Vera, Zvonimir Torjanac – Kamilo Lisac, Izet Hajdarhodžić – Paganini, Kruno Valenić – Željezničar...

- Veličansteva TV serija koja je praznila ulice, cijela bivša Jugoslavija pratila je tu seriju s velikim zanimanjem. Ja sam glumio Romela, bio sam član bande koja je bila protivnička banda onoj koju je predvodio Crni Rok. Već sam o tome govorio...

Ja sam kao Romel ubio Ljubišu Samardžića kao Crnog Roka. A kako je serija „Kuda idu divlje svinje“ bila vrlo gledana i kako je Crni Rok bio najpopularniji lik, doživljavao sam dugo vremena neugodnosti na ulici, u trgovinama, u kavanama. Ljudi su bili ljuti na mene jer sam u toj TV seriji ubio njihova idola. Nego, nemojmo još završiti, moram nešto reći...

Svi znaju da je Splićanin Predrag Lucić vrhunski novinar. A ja znam da je vrhunski redatelj. Završio je režiju, bio je nevjerojatno talentiran, ali, na žalost, nikad nije dobio pravu priliku pokazati svoje veliko umijeće. I otišao je u novinare. Novinarstvo je puno dobilo, kazalište puno izgubilo. Vjerujte!

milorad bibić
snimio: joško ponoš / Cropix

Da, glumit ću Mirka Kraljeva

Makedonce sam, dok sam tamo 4 godine bio u diplomaciji, silno zavolio. I oni mene. Izabran sam za osobu godine, kao jedini strani diplomat proglašen počasnim građaninom Skopja.

Nedavno sam dobio jedno ogromno priznanje. Veliki makedonski intelektualac prof. dr. Venko Andonovski, profesor na Skopskom sveučilištu, dramski pisac, romansjer, pjesnik, esejista, kritičar i književni teoretičar, jednome liku u svojemu djelu “Glembajevski” dao je ime – Mirko Kraljev!

Želja Makedonaca je da ja glumim tu ulogu. Da, glumit ću Mirka Kraljeva. Ali ne samoga sebe nego ću glumiti lik kojemu je veliki Venko Andonovski dao tu ime meni u čast. Hvala mu!

[event] => stdClass Object ( [BeforeDisplay] => [AfterDisplay] => [AfterDisplayTitle] => [BeforeDisplayContent] => [AfterDisplayContent] => [OCMBeforeDisplay] => [OCMAfterDisplay] => [OCMAfterDisplayTitle] => [OCMBeforeDisplayContent] => [OCMAfterDisplayContent] =>

[OCMUserDisplay] => [OCMCommentsCounter] => [OCMCommentsBlock] => ) [jcfields] => Array ( ) [image] => [imageWidth] => 600 [comments] => Array ( ) [absoluteURL] => https://slobodnadalmacija.hr/sd-plus/spektar/mirko-kraljev-kod-mosora-sapunice-onemogucuju-glumacku-kreaciju-143057 [emailLink] => /component/mailto/?tmpl=component&template=site&link=36d062892f02010d8da0fdaecfa6f5207ac5968b [twitterURL] => http://twitter.com/intent/tweet?text=Mirko+Kraljev+kod+Mosora%3A+Sapunice+onemogu%C4%87uju+gluma%C4%8Dku+kreaciju&url=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fsd-plus%2Fspektar%2Fmirko-kraljev-kod-mosora-sapunice-onemogucuju-glumacku-kreaciju-143057 [socialLink] => https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fsd-plus%2Fspektar%2Fmirko-kraljev-kod-mosora-sapunice-onemogucuju-glumacku-kreaciju-143057 )
Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => Sapunice su industrija  zabave, nema tu pravih uloga koje glumicu ili glumca mogu lansirati u visine. One su novac, biznis, prava gluma je tu bačena u drugi plan... [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => godinama je bio kazališni i filmski glumac, pa hrvatski vojnik, a nakon boravka u diplomaciji vraća se teatru [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) )
StoryEditorOCM
Spektargodinama je bio kazališni i filmski glumac, pa hrvatski vojnik, a nakon boravka u diplomaciji vraća se teatru

Mirko Kraljev kod Mosora: Sapunice onemogućuju glumačku kreaciju

Piše PSD.
17. rujna 2011. - 13:39
 Mirko Kraljev

Mirko, dugo  vas nisam vidio. Da ste na kazališnim daskama, iako nemam običaj ići u teatar, čuo bih, pročitao bih da ste tamo. Ali, u splitskom teatru vas dugo nije bilo. Ne susrećem vas ni u gradu...

- Vratio sam se iz diplomacije prije tri godine. Dakako, odmah sam se pokušao vratiti svome životnome pozivu, glumi. U splitskom Hrvatskom narodnom kazalištu. Ali, na moje veliko iznenađenje i moju veliku žalost dočekala su me zatvorena vrata...

Malo prije sam rekao da nemam običaj ići u tetaar. Ispravit ću se: osim kad je na programu “Mala Floramye” i “Spliski akvarel”! Koliko se sjećam, ne tako davno nastupili ste u “Spliskom akvarelu” u režiji Krešimira Dolenčića...

- To je za...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
22. svibanj 2024 02:28