stdClass Object ( [id] => 186360 [title] => Milagros Mumenthaler: Nastojim reći puno, ali s malo riječi [alias] => milagros-mumenthaler-nastojim-reci-puno-ali-s-malo-rijeci [catid] => 262 [published] => 1 [introtext] => [fulltext] =>

Multinagrađivanidugometražni debi Milagros Mumenthaler “Otvorena vrata i prozori“ (“Abrir puertas y ventanas“) možda nije osvojio nagradu na 23. ljubljanskom međunarodnom filmskom festivalu (LIFFE), no zato je bio jedan od najzapaženijih naslova tijekom desetodnevne manifestacije. Slovenskoj publici i kritici svidjelo se ostvarenje 35-godišnje redateljice. Milagros Mumenthaler rođena je u Argentini 1977. Tri mjeseca nakon njezina dolaska na svijet, njezini politički aktivni i lijevo orijentirani roditelji napustili su zemlju zbog diktature i preselili se u zemlju predaka − Švicarsku. S 19 godina Milagros se vratila natrag kako bi studirala film.

− Nisam imala osjećaj da sam dijete političkih imigranata. Roditelji su nastojali govoriti španjolski i omogućiti sretno djetinjstvo meni, mojim dvjema sestrama i bratu. Iz Švicarske sam na Argentinu gledala kao na raj u koji sam se htjela vratiti zbog ljepote, mora, plaža... U srednjoj školi, kad ste stranac, imate problema, a nemate puno prijatelja i ne osjećate se domaće. Zato sam odlučila otići u rodnu Argentinu na studij. Jednostavno sam otputovala i došla kod bake. Znala sam da ću studirati film. U Švicarskoj za to, barem tada, nije bilo puno škola, dok je Argentina nudila puno više opcija i izbora za škole, a bila je to i osobna odluka. No, obje zemlje smatram svojim domom. Odrasla sam na razmeđu dviju kultura i ne bih se mogla odlučiti kojoj pripadam. Postprodukciju filma napravila sam u Švicarskoj − podsjetila se Mumenthaler u press-centru ljubljanskog “Cankarjeva doma“.

» Živeći u Švicarskoj, kalili ste se uz europsku kinematografiju, a opet, bliska vam je i latinskoamerička. Tko su vam uzori?

− Puno ih je. Obožavam Tarkovskog i njegovo “Ogledalo“, Gusa van Santa i Arnauda Desplechina. Općenito volim filmove koji pokušavaju prikazati intimniju stranu ljudi, a ova trojica rade to zanimljivo i na drukčiji način. Tarkovski je više u slikama, Van Sant se igra s kamerom i osvjetljenjem, a kod Desplechina likovi puno govore.

» U “Otvorenim vratima i prozorima“ više se govori pogledima i gestama nego riječima...

− Ono što sam s filmom pokušala napraviti jest imati i sačuvati respekt prema likovima. Tri sestre nalaze se u osjetljivom mladenačkom razdoblju kad imaju problema s komunikacijom. Tugu nerado pokazuju verbalno, pa njihovo tijelo, tzv. body language, govori više o tome, bilo pokretima rukom ili nečim drugim. Ako je gledatelj koncentriran, smatram da može vidjeti male stvari i razumjeti njihov govor tijela. Ne vjerujem u forsirani dijalog kojim bi se publika informirala i razumjela više. Držim da se više može reći pogledom i detaljima nego riječima. To je bio cilj mojeg filma: ne forsirati stvari. Opet, ne smije se forsirati ni neizgovoreno. Treba pronaći balans.

» Koliko ste upoznati sa starim argentinskim autorima?

− Dovoljno, ipak sam studirala film. Volim, recimo, Leandra Flavija, velikog argentinskog filmaša koji je nedavno umro. Flavio je snimao didaktične filmove, osjećao je teme iznutra i volio ono što je radio, bio je redateljski slobodan. Ipak, Argentina još uvijek ima potentne redatelje...

» Na ljubljanskom festivalu bio je prikazan i argentinski “El campo“ Hernana Belona...

− Tako je, ali nisam ga uspjela pogledati...

» Novi argentinski film?

− Za mene je to nešto što su iskovali kritičari.

» Argentinska kinematografija imala je blagu krizu koncem devedesetih?

− Da, imali smo krizu na prijelazu milenija. Međutim, premostili smo je snimanjem stilski i tematski različitih ostvarenja, kao i rastom novih festivala nezavisnog filma u Buenos Airesu, ali i stvaranjem nove generacije redatelja kojoj pripada jedna Lucrecia Martel. Mnogi bivši studenti shvatili su da ne trebaju novac, uzeli su kameru u ruke, postavili prijatelje ispred nje i počeli snimati. Kinematografijom je tada zavladao “indie“ duh i vratili smo se na svjetsku mapu.

» A nedavno je Argentina osvojila i Oscara s “Tajnom u njihovim očima“. Kako se argentinska kinematografija opire aktualnoj financijskoj krizi?

Tri sestre, junakinje filma ‘Otvorena vrata i prozori’
− U Argentini postoji kinematografski institut koji daje novac gotovo svim argentinskim filmovima, malim, velikim, komercijalnim, a da pritom ne ovisi u potpunosti o državi, što je sjajno. Recesija je i njega dotaknula, ali nastavio je uspješno broditi. Mislim da je slična situacija i u Francuskoj; tamo postoji jednako povoljan sustav.

» U vašem ste filmu senzitivno opisali koegzistenciju triju mladih sestara koje se hrvaju sa smrću bake u napuštenom domu, mjestu njihova odrastanja. Nego, gdje su roditelji djevojaka u filmu? Zašto ih se ne spominje? Ima li film možda autobiografsku notu − oni su u egzilu kao vaši roditelji?

− Roditelji nisu toliko bitni za priču, oni se nalaze izvan kadra, no nije da nisu duhom prisutni. Na primjer, Sofija želi doznati tko je ona i vjerojatno se na neki način poistovjećuje s majkom, što podvlači povlačenjem i zatvaranjem u roditeljsku sobu. Ali ne, film “Otvorena vrata i prozori“ nije posve autobiografski. Kad snimate film, uvijek nastojite pronaći vlastito “ja“, uzimate od svega pomalo što ste u životu vidjeli, iskusili. U filmu je satkano moje djevojaštvo s tri sestre, s curama dakle, no ja sam, za razliku od mojih likova, odrasla s roditeljima, ne s bakom.

» Koja vam je od tri sestre karakterom najbliža?

− Pokušala sam razumjeti sve tri sestre, izgraditi likove iz temelja. Ako baš moram birati, mislim da sam se, nakon što sam završila film, nekako najviše identificirala s najstarijom, Marinom. Ne znam, možda jednim dijelom ona, a drugim najmlađa, Violeta.

» Razgolitili ste gotovo sve tri sestre i psihički i fizički. Jeste li se bojali reakcija na račun potonjeg, s obzirom na to da su glumice prilično mlade?

− Sestre nemaju puno odjeće na sebi i to je normalno u Buenos Airesu za vrućih ljeta. Nastojala sam biti maksimalno realistična u njihovu portretiranju. Marina se razgolitila u sceni seksa s mladim susjedom, za što je imala puno pokriće. Također, scena sa Sofijom − u kojoj ona skida odijelo nalik skijaškom ispod kojeg je naga − veoma je važna. Sofia je emotivno krhka djevojka, iako se trudi ostati jakom, a u tom trenutku shvaćamo koliko je zapravo fragilna. Nije me briga što će eventualno netko reći. Brinula sam se za likove, nisam ih “izložila“.

» Doslovni prijevod filma na engleskom bi bio “Open Doors and Windows“. Smeta li vam što ga je distributer prekrstio u “Back to Stay“?

− Kad završite film, ponekad vam treba dosta vremena da odaberete odgovarajući naslov. Ovaj sam odabrala tjedan dana prije postprodukcije. Inspiraciju za naslov dobila sam kad sam pogledala predstavu “Kuća Bernarda Albe“ Federica Garcije Lorce. Na kraju predstave jedan lik veli: “Otvorite vrata i prozore.“ Zazvučalo mi je dobro. Jer, u filmu ima dosta duhova, ali on nudi i projekciju budućnosti. Međunarodni prodajni agent odabrao je, međutim, naslov “Back to Stay“ rekavši da “Open Doors and Windows“ nije dovoljno zvučan da “proda“ film. Švicarski producent je, isto tako, istaknuo da i na francuskom djeluje komplicirano za izgovor. U Francuskoj je naslov bio “Tri sestre“, što mi se nikako nije svidjelo jer je čehovljevski. No, film je timski posao, svi daju svoj doprinos u pojedinom segmentu. Ako prodajni agent vjeruje da izvorni naslov neće prodati film, valjda zna više od mene.

» Spominjući “prodaju filma“, vidite li se jednog dana u Americi, Sundanceu ili Hollywoodu?

− Film koji ja poželim režirati treba rasti u meni, trebaju mi automatski slike dolaziti pred oči da bih uskliknula “Moram ovo snimiti!“, ali nikad se ne zna. Moguće, zašto ne. Tamo se također snimaju dobri filmovi. A meni je dobar film najbitniji, bio on američki nezavisni, hollywoodski, europski ili nešto četvrto.

» Jeste li uspjeli vidjeli koji film s teritorija bivše Jugoslavije tijekom boravka u Ljubljani, slovenski ili hrvatski?

− Nažalost, nisam, ali mogu vam reći da sam prvi put u ovom dijelu Europe i sviđa mi se Ljubljana. Grad ima jako lijepu arhitekturu, čist je, miran. Ljudi su veoma prijazni i bilo je iznimno lijepo biti dio LIFFE-a. Osjećala sam se ugodno ovdje. To se na filmskim festivalima ne događa baš svaki put.

marko njegić

Ljubljanski laureati

Film Milagros Mumenthaler nalazio se u LIFFE-ovu natjecateljskom programu “Perspektive”, u vrlo jakoj konkurenciji naslova kao što su “Zvijeri južnih divljina”, “Sestra”, “Klip”... Žiri u sastavu Goran Dević, Donatello Fumarola i Ljiljana Nedič na kraju je nagradu Kingfisher dodijelio Maji Miloš za “Klip”, istaknuvši “duboko razumijevanje određene stvarnosti života koja je redateljici omogućila korištenje snažnog i samosvjesnog filmskog jezika”. S druge strane, žiri Međunarodne federacije filmskih kritičara, FIPRESCI, koji su činili Katharina Dockhorn, Igor Harb i gore potpisani, opredijelio se za “Sestru” Ursule Meier, “briljantno režiranu, napisanu i glumljenu dramu o dvama licima moderne Europe i njihovu sudaru, s jednim od najnezaboravnijih završetaka u recentnoj povijesti kinematografije”. Nagradu publike dobio je, pak, australsko-njemački film “Lore” Cate Shortland.

Suočavanje sa smrću

» Buenos Aires krajem jednog ljeta triju sestara. Marina (Maria Canale), Sofia (Martina Juncadela) i Violeta (Ailin Salas) same su u obiteljskoj kući nakon što je umrla njihova baka koja ih je odgajala. Svaka se na svoj način suočava s bakinom smrti. Primjerice, Marina se koncentrira na studiranje i pazi na kućanstvo. Sofia postaje opsjednuta svojom vanjštinom i izlazi s prijateljima. Violeta, pak, lijeno luta po kući i s vremena na vrijeme prima nekog nepoznatog muškarca u dnevni boravak. Nesloga, ali i gestikulacije sestrinske naklonjenosti određuju ritam njihova razdoblja nesigurnosti, dok Violeta jednog dana ne ode od kuće...

Festivalske nagrade

“Otvorena vrata i prozori“ sakupio je niz statuica na međunarodnim festivalima − Zlatnog leoparda u Locarnu, plus nagrada za najbolju glumicu, u Mar del Plati film je proglašen najboljim, kao i Milagros Mumenthaler u kategoriji režije, a tu su i priznanja u San Sebastianu, Rotterdamu...


[video] => [gallery] => [extra_fields] => [{"id":"2","value":"DEBITANTICA"},{"id":"1","value":"Novi argentinski film samo je ime \u0161to su ga iskovali kriti\u010dari\u2019"},{"id":"68","value":"2"}] [extra_fields_search] => * [created] => 2012-11-24 19:03:00 [created_by] => 38 [created_by_alias] => [checked_out] => 0 [checked_out_time] => 0000-00-00 00:00:00 [modified] => 2012-11-25 10:19:29 [modified_by] => 0 [publish_up] => 2012-11-25 10:15:00 [publish_down] => 0000-00-00 00:00:00 [trash] => 0 [access] => 1 [ordering] => 0 [featured] => 0 [featured_ordering] => 0 [image_caption] => [image_credits] => [video_caption] => [video_credits] => [hits] => 2737 [params] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [enable_css] => 1 [jQueryHandling] => 1.8remote [backendJQueryHandling] => remote [userName] => 1 [userImage] => 1 [userDescription] => 1 [userURL] => 1 [userEmail] => 0 [userFeedLink] => 1 [userFeedIcon] => 1 [userItemCount] => 30 [userItemTitle] => 1 [userItemTitleLinked] => 1 [userItemDateCreated] => 1 [userItemImage] => 1 [userItemIntroText] => 1 [userItemCategory] => 1 [userItemTags] => 1 [userItemCommentsAnchor] => 1 [userItemReadMore] => 1 [userItemOCMPlugins] => 1 [authorsListLimit] => 61 [tagItemCount] => 61 [tagItemTitle] => 1 [tagItemTitleLinked] => 1 [tagItemDateCreated] => 1 [tagItemImage] => 1 [tagItemIntroText] => 1 [tagItemCategory] => 1 [tagItemReadMore] => 1 [tagItemExtraFields] => 1 [tagOrdering] => [tagFeedLink] => 1 [tagFeedIcon] => 1 [genericItemCount] => 61 [genericItemTitle] => 1 [genericItemTitleLinked] => 1 [genericItemDateCreated] => 1 [genericItemImage] => 1 [genericItemIntroText] => 1 [genericItemCategory] => 1 [genericItemReadMore] => 1 [genericItemExtraFields] => 1 [genericFeedLink] => 1 [genericFeedIcon] => 1 [instantArticlesLimit] => 100 [instantArticlesExtraField] => 87 [instantArticlesExtraFieldON] => 2 [instantArticlesCategoriesChildren] => 0 [instantArticlesTitle] => [instantArticlesDescription] => [mainTagCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 396 [2] => 383 [3] => 424 [4] => 250 [5] => 251 [6] => 452 [7] => 252 [8] => 477 [9] => 253 [10] => 254 [11] => 255 [12] => 483 [13] => 256 [14] => 300 [15] => 257 [16] => 258 [17] => 260 ) [relatedItemsCategoriesChildren] => 1 [mobileJsonCustomHomepage] => 0 [mobileJsonQuoteModule] => 0 [mobileJsonWeatherModule] => 0 [mobileJsonLimit] => [mobileJsonObituary] => 0 [mobileApi2Enabled] => 1 [mobileApi2UserAgent] => OCM Mobile Articles [mobileApi2ImagePrefix] => h [mobileApi2ImageSuffix] => 1280 [mobileApi2DefaultAuthorImage] => /images/jpgs/user_face.jpg [mobileApi2TagLimit] => 50 [mobileApi2TagOrdering] => publishUp [mobileApi2TagCategories] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategories0] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 101 [mobileApi2TagExcludeCategories] => Array ( [0] => 318 [1] => 323 [2] => 301 [3] => 406 [4] => 417 ) ) [mobileApi2TagCategories1] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 328 ) [mobileApi2TagCategories2] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 329 ) [mobileApi2TagCategories3] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 327 ) [mobileApi2TagCategories4] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 478 ) [mobileApi2TagCategories5] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 494 ) ) [mobileApi2TagsSearchLimit] => 200 [mainFeedCategories] => Array ( [0] => 240 ) [feedLimit] => 50 [mostPopularFeedLimit] => 20 [feedItemImage] => 0 [feedImgSize] => S [feedItemIntroText] => 0 [feedTextWordLimit] => [feedItemFullText] => 1 [feedTextCharacterLimit] => 300 [feedItemSubtitle] => 1 [feedItemAuthor] => 0 [feedTtl] => 60 [feedDescription] => RSS feeds for Slobodna Dalmacija [feedItemTags] => 0 [feedItemVideo] => 0 [feedItemGallery] => 0 [feedItemAttachments] => 0 [feedBogusEmail] => [feedTopModules] => Array ( [0] => 105 ) [feedTopFbExcludeCategories] => Array ( [0] => 243 [1] => 353 [2] => 333 ) [introTextCleanup] => 0 [introTextCleanupExcludeTags] => [introTextCleanupTagAttr] => [fullTextCleanup] => 0 [fullTextCleanupExcludeTags] => [fullTextCleanupTagAttr] => [xssFiltering] => 0 [linkPopupWidth] => 900 [linkPopupHeight] => 600 [imagesQuality] => 100 [itemImageXS] => 100 [itemImageS] => 200 [itemImageM] => 400 [itemImageL] => 600 [itemImageXL] => 900 [itemImageGeneric] => 300 [catImageWidth] => 100 [catImageDefault] => 1 [userImageWidth] => 100 [userImageDefault] => 1 [commenterImgWidth] => 48 [onlineImageEditor] => sumopaint [imageTimestamp] => 0 [imageMemoryLimit] => [socialButtonCode] => [twitterUsername] => [facebookMetatags] => 1 [facebookImage] => Medium [comments] => 1 [commentsOrdering] => DESC [commentsLimit] => 10 [commentsFormPosition] => below [commentsPublishing] => 0 [commentsReporting] => 2 [commentsReportRecipient] => [inlineCommentsModeration] => 0 [gravatar] => 1 [antispam] => 0 [recaptchaForRegistered] => 1 [akismetForRegistered] => 1 [commentsFormNotes] => 1 [commentsFormNotesText] => [frontendEditing] => 1 [showImageTab] => 1 [showImageGalleryTab] => 1 [showVideoTab] => 1 [showExtraFieldsTab] => 1 [showAttachmentsTab] => 1 [showOCMPlugins] => 1 [sideBarDisplayFrontend] => 0 [staticURL] => https://static.slobodnadalmacija.hr [siteURL] => https://slobodnadalmacija.hr [sseHost] => sse.slobodnadalmacija.hr [lockingArticlesCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 424 [2] => 250 [3] => 251 [4] => 452 [5] => 252 [6] => 477 [7] => 253 [8] => 254 [9] => 255 [10] => 483 [11] => 256 [12] => 257 [13] => 258 [14] => 260 ) [lockingArticlesUnit] => YEAR [lockingArticlesQuantity] => 1 [photoGalleryExtraField] => 63 [photoGalleryExtraFieldON] => 2 [videoGalleryExtraField] => 67 [videoGalleryExtraFieldON] => 2 [tickerModules] => Array ( [0] => 408 [1] => 409 ) [gaEmail] => [mergeEditors] => 1 [sideBarDisplay] => 1 [attachmentsFolder] => [hideImportButton] => 0 [googleSearch] => 0 [googleSearchContainer] => ocmGoogleSearchContainer [OCMUserProfile] => 1 [OCMUserGroup] => 4 [redirect] => 101 [adminSearch] => simple [cookieDomain] => [gatherStatistics] => 1 [article_preview_ocm_category_id] => [taggingSystem] => 1 [lockTags] => 0 [showTagFilter] => 0 [ocmTagNorm] => 0 [ocmTagNormCase] => lower [ocmTagNormAdditionalReplacements] => [recaptcha_public_key] => marko_margeta [recaptcha_private_key] => zoey2013 [recaptcha_theme] => clean [recaptchaV2] => 1 [recaptchaOnRegistration] => 0 [akismetApiKey] => [stopForumSpam] => 0 [stopForumSpamApiKey] => [showItemsCounterAdmin] => 1 [showChildCatItems] => 1 [disableCompactOrdering] => 0 [metaDescLimit] => 150 [enforceSEFReplacements] => 0 [SEFReplacements] => À|A, Á|A, Â|A, Ã|A, Ä|A, Å|A, à|a, á|a, â|a, ã|a, ä|a, å|a, Ā|A, ā|a, Ă|A, ă|a, Ą|A, ą|a, Ç|C, ç|c, Ć|C, ć|c, Ĉ|C, ĉ|c, Ċ|C, ċ|c, Č|C, č|c, Ð|D, ð|d, Ď|D, ď|d, Đ|D, đ|d, È|E, É|E, Ê|E, Ë|E, è|e, é|e, ê|e, ë|e, Ē|E, ē|e, Ĕ|E, ĕ|e, Ė|E, ė|e, Ę|E, ę|e, Ě|E, ě|e, Ĝ|G, ĝ|g, Ğ|G, ğ|g, Ġ|G, ġ|g, Ģ|G, ģ|g, Ĥ|H, ĥ|h, Ħ|H, ħ|h, Ì|I, Í|I, Î|I, Ï|I, ì|i, í|i, î|i, ï|i, Ĩ|I, ĩ|i, Ī|I, ī|i, Ĭ|I, ĭ|i, Į|I, į|i, İ|I, ı|i, Ĵ|J, ĵ|j, Ķ|K, ķ|k, ĸ|k, Ĺ|L, ĺ|l, Ļ|L, ļ|l, Ľ|L, ľ|l, Ŀ|L, ŀ|l, Ł|L, ł|l, Ñ|N, ñ|n, Ń|N, ń|n, Ņ|N, ņ|n, Ň|N, ň|n, ʼn|n, Ŋ|N, ŋ|n, Ò|O, Ó|O, Ô|O, Õ|O, Ö|O, Ø|O, ò|o, ó|o, ô|o, õ|o, ö|o, ø|o, Ō|O, ō|o, Ŏ|O, ŏ|o, Ő|O, ő|o, Ŕ|R, ŕ|r, Ŗ|R, ŗ|r, Ř|R, ř|r, Ś|S, ś|s, Ŝ|S, ŝ|s, Ş|S, ş|s, Š|S, š|s, ſ|s, Ţ|T, ţ|t, Ť|T, ť|t, Ŧ|T, ŧ|t, Ù|U, Ú|U, Û|U, Ü|U, ù|u, ú|u, û|u, ü|u, Ũ|U, ũ|u, Ū|U, ū|u, Ŭ|U, ŭ|u, Ů|U, ů|u, Ű|U, ű|u, Ų|U, ų|u, Ŵ|W, ŵ|w, Ý|Y, ý|y, ÿ|y, Ŷ|Y, ŷ|y, Ÿ|Y, Ź|Z, ź|z, Ż|Z, ż|z, Ž|Z, ž|z, α|a, β|b, γ|g, δ|d, ε|e, ζ|z, η|h, θ|th, ι|i, κ|k, λ|l, μ|m, ν|n, ξ|x, ο|o, π|p, ρ|r, σ|s, τ|t, υ|y, φ|f, χ|ch, ψ|ps, ω|w, Α|A, Β|B, Γ|G, Δ|D, Ε|E, Ζ|Z, Η|H, Θ|Th, Ι|I, Κ|K, Λ|L, Μ|M, Ξ|X, Ο|O, Π|P, Ρ|R, Σ|S, Τ|T, Υ|Y, Φ|F, Χ|Ch, Ψ|Ps, Ω|W, ά|a, έ|e, ή|h, ί|i, ό|o, ύ|y, ώ|w, Ά|A, Έ|E, Ή|H, Ί|I, Ό|O, Ύ|Y, Ώ|W, ϊ|i, ΐ|i, ϋ|y, ς|s, А|A, Ӑ|A, Ӓ|A, Ә|E, Ӛ|E, Ӕ|E, Б|B, В|V, Г|G, Ґ|G, Ѓ|G, Ғ|G, Ӷ|G, y|Y, Д|D, Е|E, Ѐ|E, Ё|YO, Ӗ|E, Ҽ|E, Ҿ|E, Є|YE, Ж|ZH, Ӂ|DZH, Җ|ZH, Ӝ|DZH, З|Z, Ҙ|Z, Ӟ|DZ, Ӡ|DZ, Ѕ|DZ, И|I, Ѝ|I, Ӥ|I, Ӣ|I, І|I, Ї|JI, Ӏ|I, Й|Y, Ҋ|Y, Ј|J, К|K, Қ|Q, Ҟ|Q, Ҡ|K, Ӄ|Q, Ҝ|K, Л|L, Ӆ|L, Љ|L, М|M, Ӎ|M, Н|N, Ӊ|N, Ң|N, Ӈ|N, Ҥ|N, Њ|N, О|O, Ӧ|O, Ө|O, Ӫ|O, Ҩ|O, П|P, Ҧ|PF, Р|P, Ҏ|P, С|S, Ҫ|S, Т|T, Ҭ|TH, Ћ|T, Ќ|K, У|U, Ў|U, Ӳ|U, Ӱ|U, Ӯ|U, Ү|U, Ұ|U, Ф|F, Х|H, Ҳ|H, Һ|H, Ц|TS, Ҵ|TS, Ч|CH, Ӵ|CH, Ҷ|CH, Ӌ|CH, Ҹ|CH, Џ|DZ, Ш|SH, Щ|SHT, Ъ|A, Ы|Y, Ӹ|Y, Ь|Y, Ҍ|Y, Э|E, Ӭ|E, Ю|YU, Я|YA, а|a, ӑ|a, ӓ|a, ә|e, ӛ|e, ӕ|e, б|b, в|v, г|g, ґ|g, ѓ|g, ғ|g, ӷ|g, y|y, д|d, е|e, ѐ|e, ё|yo, ӗ|e, ҽ|e, ҿ|e, є|ye, ж|zh, ӂ|dzh, җ|zh, ӝ|dzh, з|z, ҙ|z, ӟ|dz, ӡ|dz, ѕ|dz, и|i, ѝ|i, ӥ|i, ӣ|i, і|i, ї|ji, Ӏ|i, й|y, ҋ|y, ј|j, к|k, қ|q, ҟ|q, ҡ|k, ӄ|q, ҝ|k, л|l, ӆ|l, љ|l, м|m, ӎ|m, н|n, ӊ|n, ң|n, ӈ|n, ҥ|n, њ|n, о|o, ӧ|o, ө|o, ӫ|o, ҩ|o, п|p, ҧ|pf, р|p, ҏ|p, с|s, ҫ|s, т|t, ҭ|th, ћ|t, ќ|k, у|u, ў|u, ӳ|u, ӱ|u, ӯ|u, ү|u, ұ|u, ф|f, х|h, ҳ|h, һ|h, ц|ts, ҵ|ts, ч|ch, ӵ|ch, ҷ|ch, ӌ|ch, ҹ|ch, џ|dz, ш|sh, щ|sht, ъ|a, ы|y, ӹ|y, ь|y, ҍ|y, э|e, ӭ|e, ю|yu, я|ya [ocmSef] => 0 [ocmSefLabelCat] => content [ocmSefLabelTag] => tag [ocmSefLabelUser] => author [ocmSefLabelSearch] => search [ocmSefLabelDate] => date [ocmSefLabelItem] => 0 [ocmSefLabelItemCustomPrefix] => [ocmSefInsertItemId] => 1 [ocmSefItemIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseItemTitleAlias] => 1 [ocmSefInsertCatId] => 1 [ocmSefCatIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseCatTitleAlias] => 1 [show_page_heading] => 0 [categories] => Array ( [0] => 262 ) [exclude_from_group_by_subcategories] => 0 [menu-anchor_css] => nav__link [menu_text] => 1 [menu_show] => 1 [menu-meta_description] => Najnovija događanja i savjeti iz svijeta showbiznisa. [menu-meta_keywords] => vijesti, zanimljivosti, savjeti, showbiz, trend, društvena mreža, život, zdravlje, moda, ljepota, putovanja, tehnologija, gastro, dom, obitelj, karijera, viral [secure] => 0 [obituaries_portal] => 0 [page_title] => Showbiz [page_description] => SiteMeta Description [page_rights] => [robots] => [inheritFrom] => 0 [num_leading_items] => 2 [num_leading_columns] => 1 [leadingImgSize] => Large [num_primary_items] => 4 [num_primary_columns] => 2 [primaryImgSize] => Medium [num_secondary_items] => 4 [num_secondary_columns] => 1 [secondaryImgSize] => Small [num_links] => 4 [num_links_columns] => 1 [linksImgSize] => XSmall [catCatalogMode] => 0 [catFeaturedItems] => 1 [catOrdering] => publishUp [catPagination] => 2 [catPaginationResults] => 1 [catTitle] => 1 [catTitleItemCounter] => 1 [catDescription] => 1 [catImage] => 1 [catFeedLink] => 0 [catFeedIcon] => 0 [subCategories] => 1 [subCatColumns] => 2 [subCatTitle] => 1 [subCatTitleItemCounter] => 1 [subCatDescription] => 1 [subCatImage] => 1 [catItemTitle] => 1 [catItemTitleLinked] => 1 [catItemFeaturedNotice] => 0 [catItemAuthor] => 1 [catItemDateCreated] => 1 [catItemRating] => 0 [catItemImage] => 1 [catItemIntroText] => 1 [catItemExtraFields] => 0 [catItemHits] => 0 [catItemCategory] => 1 [catItemTags] => 1 [catItemAttachments] => 0 [catItemAttachmentsCounter] => 0 [catItemVideo] => 0 [catItemVideoAutoPlay] => 0 [catItemImageGallery] => 0 [catItemDateModified] => 0 [catItemReadMore] => 1 [catItemCommentsAnchor] => 1 [catItemOCMPlugins] => 1 [itemDateCreated] => 1 [itemTitle] => 1 [itemFeaturedNotice] => 1 [itemAuthor] => 1 [itemFontResizer] => 1 [itemPrintButton] => 0 [itemEmailButton] => 1 [itemSocialButton] => 1 [itemVideoAnchor] => 1 [itemImageGalleryAnchor] => 1 [itemCommentsAnchor] => 1 [itemRating] => 0 [itemImage] => 1 [itemImgSize] => Large [itemImageMainCaption] => 1 [itemImageMainCredits] => 1 [itemIntroText] => 0 [itemFullText] => 1 [itemExtraFields] => 0 [itemDateModified] => 1 [itemHits] => 0 [itemCategory] => 0 [itemTags] => 1 [itemAttachments] => 1 [itemAttachmentsCounter] => 1 [itemVideo] => 1 [itemVideoAutoPlay] => 0 [itemVideoCaption] => 1 [itemVideoCredits] => 1 [itemImageGallery] => 0 [itemNavigation] => 0 [itemComments] => 1 [itemTwitterButton] => 1 [itemFacebookButton] => 1 [itemGooglePlusOneButton] => 1 [itemAuthorBlock] => 0 [itemAuthorImage] => 0 [itemAuthorDescription] => 0 [itemAuthorURL] => 0 [itemAuthorEmail] => 0 [itemAuthorLatest] => 0 [itemAuthorLatestLimit] => 5 [itemRelated] => 0 [itemRelatedLimit] => 5 [itemRelatedTitle] => 1 [itemRelatedCategory] => 0 [itemRelatedImageSize] => 0 [itemRelatedIntrotext] => 1 [itemRelatedFulltext] => 0 [itemRelatedAuthor] => 0 [itemRelatedMedia] => 0 [itemRelatedImageGallery] => 0 [itemOCMPlugins] => 1 [recaptcha] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [metadesc] => [metadata] => robots= author= [metakey] => [plugins] => { "is_import_from_dnn": true, "incptvocmimagegalleryIGParameters": "default", "incptvocmimagegalleryocmIGposition": "OcmAfterDisplayContent", "incptvocmimagegalleryocmIGtheme": "CameraSlideshow", "incptvocmimagegalleryImages": [ "/Archive/images/2012/11/25/111/mil.gif" ], "incptvocmimagegalleryImageTitles": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageDescriptions": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageFocus": [ "50:50" ], "incptvocmimagegalleryImageDimensions": [ { "size0": "680x380" } ] } [language] => * [multi_author] => 0 [type_id] => 0 [category] => TableOCMCategory Object ( [id] => 262 [name] => Showbiz [alias] => showbiz [description] => [parent] => 477 [extraFieldsGroup] => 9 [published] => 1 [image] => [access] => 1 [ordering] => 1 [params] => {"inheritFrom":"0","catMetaDesc":"","catMetaKey":"","catMetaRobots":"","catMetaAuthor":"","theme":"","num_leading_items":"2","num_leading_columns":"1","leadingImgSize":"Large","num_primary_items":"4","num_primary_columns":"2","primaryImgSize":"Medium","num_secondary_items":"4","num_secondary_columns":"1","secondaryImgSize":"Small","num_links":"4","num_links_columns":"1","linksImgSize":"XSmall","catCatalogMode":"0","catFeaturedItems":"1","catOrdering":"publishUp","catPagination":"2","catPaginationResults":"1","catTitle":"1","catTitleItemCounter":"1","catDescription":"1","catImage":"1","catFeedLink":"0","catFeedIcon":"0","subCategories":"1","subCatColumns":"2","subCatOrdering":"","subCatTitle":"1","subCatTitleItemCounter":"1","subCatDescription":"1","subCatImage":"1","itemImageXS":"","itemImageS":"","itemImageM":"","itemImageL":"","itemImageXL":"","catItemTitle":"1","catItemTitleLinked":"1","catItemFeaturedNotice":"0","catItemAuthor":"1","catItemDateCreated":"1","catItemRating":"0","catItemImage":"1","catItemIntroText":"1","catItemIntroTextWordLimit":"","catItemExtraFields":"0","catItemHits":"0","catItemCategory":"1","catItemTags":"1","catItemAttachments":"0","catItemAttachmentsCounter":"0","catItemVideo":"0","catItemVideoWidth":"","catItemVideoHeight":"","catItemAudioWidth":"","catItemAudioHeight":"","catItemVideoAutoPlay":"0","catItemImageGallery":"0","catItemImageGalleryWidth":"","catItemImageGalleryHeight":"","catItemDateModified":"0","catItemReadMore":"1","catItemCommentsAnchor":"1","catItemOCMPlugins":"1","itemDateCreated":"1","itemTitle":"1","itemFeaturedNotice":"1","itemAuthor":"1","itemFontResizer":"1","itemPrintButton":"0","itemEmailButton":"1","itemSocialButton":"1","itemVideoAnchor":"1","itemImageGalleryAnchor":"1","itemCommentsAnchor":"1","itemRating":"0","itemImage":"1","itemImgSize":"Large","itemImageMainCaption":"1","itemImageMainCredits":"1","itemIntroText":"0","itemFullText":"1","itemExtraFields":"0","itemDateModified":"1","itemHits":"0","itemCategory":"0","itemTags":"1","itemAttachments":"1","itemAttachmentsCounter":"1","itemVideo":"1","itemVideoWidth":"","itemVideoHeight":"","itemAudioWidth":"","itemAudioHeight":"","itemVideoAutoPlay":"0","itemVideoCaption":"1","itemVideoCredits":"1","itemImageGallery":"0","itemImageGalleryWidth":"","itemImageGalleryHeight":"","itemNavigation":"0","itemComments":"1","itemTwitterButton":"1","itemFacebookButton":"1","itemGooglePlusOneButton":"1","itemAuthorBlock":"0","itemAuthorImage":"0","itemAuthorDescription":"0","itemAuthorURL":"0","itemAuthorEmail":"0","itemAuthorLatest":"0","itemAuthorLatestLimit":"5","itemRelated":"0","itemRelatedLimit":"5","itemRelatedTitle":"1","itemRelatedCategory":"0","itemRelatedImageSize":"0","itemRelatedIntrotext":"1","itemRelatedFulltext":"0","itemRelatedAuthor":"0","itemRelatedMedia":"0","itemRelatedImageGallery":"0","itemOCMPlugins":"1"} [trash] => 0 [plugins] => {"customparams_created":"2019-11-04 19:44:34","customparams_modified":"2019-11-04 19:44:34","customparams_videobg":"","customparams_countdown_module":"","customparams_search_template":""} [language] => * [container] => 0 [container_name] => [_tbl:protected] => #__ocm_categories [_tbl_key:protected] => id [_tbl_keys:protected] => Array ( [0] => id ) [_db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object ( [name] => mysqli [serverType] => mysql [connection:protected] => mysqli Object ( [affected_rows] => 38 [client_info] => mysqlnd 5.0.12-dev - 20150407 - $Id: 7cc7cc96e675f6d72e5cf0f267f48e167c2abb23 $ [client_version] => 50012 [connect_errno] => 0 [connect_error] => [errno] => 0 [error] => [error_list] => Array ( ) [field_count] => 3 [host_info] => 127.0.0.1 via TCP/IP [info] => [insert_id] => 0 [server_info] => 5.5.30 [server_version] => 50530 [stat] => Uptime: 15750526 Threads: 2 Questions: 3234734579 Slow queries: 7327066 [sqlstate] => 00000 [protocol_version] => 10 [thread_id] => 236650711 [warning_count] => 0 ) [nameQuote:protected] => ` [nullDate:protected] => 0000-00-00 00:00:00 [_database:JDatabaseDriver:private] => sdproductiondb [count:protected] => 31 [cursor:protected] => [debug:protected] => [limit:protected] => 0 [log:protected] => Array ( ) [timings:protected] => Array ( ) [callStacks:protected] => Array ( ) [offset:protected] => 0 [options:protected] => Array ( [driver] => mysqli_exabyte [host] => 127.0.0.1 [user] => proxy_user_front06 [password] => b3hX5DrKwjx6 [database] => sdproductiondb [prefix] => sk_ [select] => 1 [port] => 6033 [socket] => ) [sql:protected] => SELECT id, value, type FROM #__ocm_extra_fields ef WHERE ef.published = 1 [tablePrefix:protected] => sk_ [utf:protected] => 1 [utf8mb4:protected] => 1 [errorNum:protected] => 0 [errorMsg:protected] => [transactionDepth:protected] => 0 [disconnectHandlers:protected] => Array ( ) [ocmConfig] => Array ( ) ) [_trackAssets:protected] => [_rules:protected] => [_locked:protected] => [_autoincrement:protected] => 1 [_observers:protected] => JObserverUpdater Object ( [aliases:protected] => Array ( ) [observers:protected] => Array ( ) [doCallObservers:protected] => 1 ) [_columnAlias:protected] => Array ( ) [_jsonEncode:protected] => Array ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [year_lookup] => 0 [link] => /scena/showbiz ) [additional_categories] => Array ( ) [link] => /scena/showbiz/milagros-mumenthaler-nastojim-reci-puno-ali-s-malo-rijeci-186360 [printLink] => /scena/showbiz/milagros-mumenthaler-nastojim-reci-puno-ali-s-malo-rijeci-186360?tmpl=component&print=1 [tags] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 166238 [name] => MilagrosMumenthaler [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => milagrosmumenthaler [link] => /tag/milagrosmumenthaler ) ) [imageXSmall] => [imageSmall] => [imageMedium] => [imageLarge] => [imageXLarge] => [attachments] => Array ( ) [cleanTitle] => Milagros Mumenthaler: Nastojim reći puno, ali s malo riječi [num_of_authors] => 0 [author] => Joomla\CMS\User\User Object ( [isRoot:protected] => [id] => [name] => [username] => [email] => [password] => [password_clear] => [block] => [sendEmail] => [registerDate] => [lastvisitDate] => [activation] => [params] => [groups] => Array ( ) [guest] => 1 [lastResetTime] => [resetCount] => [requireReset] => [_params:protected] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( ) [initialized:protected] => [separator] => . ) [_authGroups:protected] => [_authLevels:protected] => [_authActions:protected] => [_errorMsg:protected] => [userHelper:protected] => Joomla\CMS\User\UserWrapper Object ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [link] => /autor/2024-05-21-16-19-42-38 [profile] => Joomla\CMS\Object\CMSObject Object ( [_errors:protected] => Array ( ) [gender] => ) [avatar] => /components/com_ocm/images/placeholder/user.png ) [numOfComments] => 0 [mainImage] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/images/2012/11/25/111/mil.gif [galleryCount] => 1 [hasImage] => 1 [mainImageAuthor] => [mainImageDesc] => [popup_gallery] => Array ( [0] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/images/2012/11/25/111/mil.gif [title] => ) ) [bgPosition] => [text] => {OCMSplitter}

Multinagrađivanidugometražni debi Milagros Mumenthaler “Otvorena vrata i prozori“ (“Abrir puertas y ventanas“) možda nije osvojio nagradu na 23. ljubljanskom međunarodnom filmskom festivalu (LIFFE), no zato je bio jedan od najzapaženijih naslova tijekom desetodnevne manifestacije. Slovenskoj publici i kritici svidjelo se ostvarenje 35-godišnje redateljice. Milagros Mumenthaler rođena je u Argentini 1977. Tri mjeseca nakon njezina dolaska na svijet, njezini politički aktivni i lijevo orijentirani roditelji napustili su zemlju zbog diktature i preselili se u zemlju predaka − Švicarsku. S 19 godina Milagros se vratila natrag kako bi studirala film.

− Nisam imala osjećaj da sam dijete političkih imigranata. Roditelji su nastojali govoriti španjolski i omogućiti sretno djetinjstvo meni, mojim dvjema sestrama i bratu. Iz Švicarske sam na Argentinu gledala kao na raj u koji sam se htjela vratiti zbog ljepote, mora, plaža... U srednjoj školi, kad ste stranac, imate problema, a nemate puno prijatelja i ne osjećate se domaće. Zato sam odlučila otići u rodnu Argentinu na studij. Jednostavno sam otputovala i došla kod bake. Znala sam da ću studirati film. U Švicarskoj za to, barem tada, nije bilo puno škola, dok je Argentina nudila puno više opcija i izbora za škole, a bila je to i osobna odluka. No, obje zemlje smatram svojim domom. Odrasla sam na razmeđu dviju kultura i ne bih se mogla odlučiti kojoj pripadam. Postprodukciju filma napravila sam u Švicarskoj − podsjetila se Mumenthaler u press-centru ljubljanskog “Cankarjeva doma“.

» Živeći u Švicarskoj, kalili ste se uz europsku kinematografiju, a opet, bliska vam je i latinskoamerička. Tko su vam uzori?

− Puno ih je. Obožavam Tarkovskog i njegovo “Ogledalo“, Gusa van Santa i Arnauda Desplechina. Općenito volim filmove koji pokušavaju prikazati intimniju stranu ljudi, a ova trojica rade to zanimljivo i na drukčiji način. Tarkovski je više u slikama, Van Sant se igra s kamerom i osvjetljenjem, a kod Desplechina likovi puno govore.

» U “Otvorenim vratima i prozorima“ više se govori pogledima i gestama nego riječima...

− Ono što sam s filmom pokušala napraviti jest imati i sačuvati respekt prema likovima. Tri sestre nalaze se u osjetljivom mladenačkom razdoblju kad imaju problema s komunikacijom. Tugu nerado pokazuju verbalno, pa njihovo tijelo, tzv. body language, govori više o tome, bilo pokretima rukom ili nečim drugim. Ako je gledatelj koncentriran, smatram da može vidjeti male stvari i razumjeti njihov govor tijela. Ne vjerujem u forsirani dijalog kojim bi se publika informirala i razumjela više. Držim da se više može reći pogledom i detaljima nego riječima. To je bio cilj mojeg filma: ne forsirati stvari. Opet, ne smije se forsirati ni neizgovoreno. Treba pronaći balans.

» Koliko ste upoznati sa starim argentinskim autorima?

− Dovoljno, ipak sam studirala film. Volim, recimo, Leandra Flavija, velikog argentinskog filmaša koji je nedavno umro. Flavio je snimao didaktične filmove, osjećao je teme iznutra i volio ono što je radio, bio je redateljski slobodan. Ipak, Argentina još uvijek ima potentne redatelje...

» Na ljubljanskom festivalu bio je prikazan i argentinski “El campo“ Hernana Belona...

− Tako je, ali nisam ga uspjela pogledati...

» Novi argentinski film?

− Za mene je to nešto što su iskovali kritičari.

» Argentinska kinematografija imala je blagu krizu koncem devedesetih?

− Da, imali smo krizu na prijelazu milenija. Međutim, premostili smo je snimanjem stilski i tematski različitih ostvarenja, kao i rastom novih festivala nezavisnog filma u Buenos Airesu, ali i stvaranjem nove generacije redatelja kojoj pripada jedna Lucrecia Martel. Mnogi bivši studenti shvatili su da ne trebaju novac, uzeli su kameru u ruke, postavili prijatelje ispred nje i počeli snimati. Kinematografijom je tada zavladao “indie“ duh i vratili smo se na svjetsku mapu.

» A nedavno je Argentina osvojila i Oscara s “Tajnom u njihovim očima“. Kako se argentinska kinematografija opire aktualnoj financijskoj krizi?

Tri sestre, junakinje filma ‘Otvorena vrata i prozori’
− U Argentini postoji kinematografski institut koji daje novac gotovo svim argentinskim filmovima, malim, velikim, komercijalnim, a da pritom ne ovisi u potpunosti o državi, što je sjajno. Recesija je i njega dotaknula, ali nastavio je uspješno broditi. Mislim da je slična situacija i u Francuskoj; tamo postoji jednako povoljan sustav.

» U vašem ste filmu senzitivno opisali koegzistenciju triju mladih sestara koje se hrvaju sa smrću bake u napuštenom domu, mjestu njihova odrastanja. Nego, gdje su roditelji djevojaka u filmu? Zašto ih se ne spominje? Ima li film možda autobiografsku notu − oni su u egzilu kao vaši roditelji?

− Roditelji nisu toliko bitni za priču, oni se nalaze izvan kadra, no nije da nisu duhom prisutni. Na primjer, Sofija želi doznati tko je ona i vjerojatno se na neki način poistovjećuje s majkom, što podvlači povlačenjem i zatvaranjem u roditeljsku sobu. Ali ne, film “Otvorena vrata i prozori“ nije posve autobiografski. Kad snimate film, uvijek nastojite pronaći vlastito “ja“, uzimate od svega pomalo što ste u životu vidjeli, iskusili. U filmu je satkano moje djevojaštvo s tri sestre, s curama dakle, no ja sam, za razliku od mojih likova, odrasla s roditeljima, ne s bakom.

» Koja vam je od tri sestre karakterom najbliža?

− Pokušala sam razumjeti sve tri sestre, izgraditi likove iz temelja. Ako baš moram birati, mislim da sam se, nakon što sam završila film, nekako najviše identificirala s najstarijom, Marinom. Ne znam, možda jednim dijelom ona, a drugim najmlađa, Violeta.

» Razgolitili ste gotovo sve tri sestre i psihički i fizički. Jeste li se bojali reakcija na račun potonjeg, s obzirom na to da su glumice prilično mlade?

− Sestre nemaju puno odjeće na sebi i to je normalno u Buenos Airesu za vrućih ljeta. Nastojala sam biti maksimalno realistična u njihovu portretiranju. Marina se razgolitila u sceni seksa s mladim susjedom, za što je imala puno pokriće. Također, scena sa Sofijom − u kojoj ona skida odijelo nalik skijaškom ispod kojeg je naga − veoma je važna. Sofia je emotivno krhka djevojka, iako se trudi ostati jakom, a u tom trenutku shvaćamo koliko je zapravo fragilna. Nije me briga što će eventualno netko reći. Brinula sam se za likove, nisam ih “izložila“.

» Doslovni prijevod filma na engleskom bi bio “Open Doors and Windows“. Smeta li vam što ga je distributer prekrstio u “Back to Stay“?

− Kad završite film, ponekad vam treba dosta vremena da odaberete odgovarajući naslov. Ovaj sam odabrala tjedan dana prije postprodukcije. Inspiraciju za naslov dobila sam kad sam pogledala predstavu “Kuća Bernarda Albe“ Federica Garcije Lorce. Na kraju predstave jedan lik veli: “Otvorite vrata i prozore.“ Zazvučalo mi je dobro. Jer, u filmu ima dosta duhova, ali on nudi i projekciju budućnosti. Međunarodni prodajni agent odabrao je, međutim, naslov “Back to Stay“ rekavši da “Open Doors and Windows“ nije dovoljno zvučan da “proda“ film. Švicarski producent je, isto tako, istaknuo da i na francuskom djeluje komplicirano za izgovor. U Francuskoj je naslov bio “Tri sestre“, što mi se nikako nije svidjelo jer je čehovljevski. No, film je timski posao, svi daju svoj doprinos u pojedinom segmentu. Ako prodajni agent vjeruje da izvorni naslov neće prodati film, valjda zna više od mene.

» Spominjući “prodaju filma“, vidite li se jednog dana u Americi, Sundanceu ili Hollywoodu?

− Film koji ja poželim režirati treba rasti u meni, trebaju mi automatski slike dolaziti pred oči da bih uskliknula “Moram ovo snimiti!“, ali nikad se ne zna. Moguće, zašto ne. Tamo se također snimaju dobri filmovi. A meni je dobar film najbitniji, bio on američki nezavisni, hollywoodski, europski ili nešto četvrto.

» Jeste li uspjeli vidjeli koji film s teritorija bivše Jugoslavije tijekom boravka u Ljubljani, slovenski ili hrvatski?

− Nažalost, nisam, ali mogu vam reći da sam prvi put u ovom dijelu Europe i sviđa mi se Ljubljana. Grad ima jako lijepu arhitekturu, čist je, miran. Ljudi su veoma prijazni i bilo je iznimno lijepo biti dio LIFFE-a. Osjećala sam se ugodno ovdje. To se na filmskim festivalima ne događa baš svaki put.

marko njegić

Ljubljanski laureati

Film Milagros Mumenthaler nalazio se u LIFFE-ovu natjecateljskom programu “Perspektive”, u vrlo jakoj konkurenciji naslova kao što su “Zvijeri južnih divljina”, “Sestra”, “Klip”... Žiri u sastavu Goran Dević, Donatello Fumarola i Ljiljana Nedič na kraju je nagradu Kingfisher dodijelio Maji Miloš za “Klip”, istaknuvši “duboko razumijevanje određene stvarnosti života koja je redateljici omogućila korištenje snažnog i samosvjesnog filmskog jezika”. S druge strane, žiri Međunarodne federacije filmskih kritičara, FIPRESCI, koji su činili Katharina Dockhorn, Igor Harb i gore potpisani, opredijelio se za “Sestru” Ursule Meier, “briljantno režiranu, napisanu i glumljenu dramu o dvama licima moderne Europe i njihovu sudaru, s jednim od najnezaboravnijih završetaka u recentnoj povijesti kinematografije”. Nagradu publike dobio je, pak, australsko-njemački film “Lore” Cate Shortland.

Suočavanje sa smrću

» Buenos Aires krajem jednog ljeta triju sestara. Marina (Maria Canale), Sofia (Martina Juncadela) i Violeta (Ailin Salas) same su u obiteljskoj kući nakon što je umrla njihova baka koja ih je odgajala. Svaka se na svoj način suočava s bakinom smrti. Primjerice, Marina se koncentrira na studiranje i pazi na kućanstvo. Sofia postaje opsjednuta svojom vanjštinom i izlazi s prijateljima. Violeta, pak, lijeno luta po kući i s vremena na vrijeme prima nekog nepoznatog muškarca u dnevni boravak. Nesloga, ali i gestikulacije sestrinske naklonjenosti određuju ritam njihova razdoblja nesigurnosti, dok Violeta jednog dana ne ode od kuće...

Festivalske nagrade

“Otvorena vrata i prozori“ sakupio je niz statuica na međunarodnim festivalima − Zlatnog leoparda u Locarnu, plus nagrada za najbolju glumicu, u Mar del Plati film je proglašen najboljim, kao i Milagros Mumenthaler u kategoriji režije, a tu su i priznanja u San Sebastianu, Rotterdamu...


[event] => stdClass Object ( [BeforeDisplay] => [AfterDisplay] => [AfterDisplayTitle] => [BeforeDisplayContent] => [AfterDisplayContent] => [OCMBeforeDisplay] => [OCMAfterDisplay] => [OCMAfterDisplayTitle] => [OCMBeforeDisplayContent] => [OCMAfterDisplayContent] =>

[OCMUserDisplay] => [OCMCommentsCounter] => [OCMCommentsBlock] => ) [jcfields] => Array ( ) [image] => [imageWidth] => 600 [comments] => Array ( ) [absoluteURL] => https://slobodnadalmacija.hr/scena/showbiz/milagros-mumenthaler-nastojim-reci-puno-ali-s-malo-rijeci-186360 [emailLink] => /component/mailto/?tmpl=component&template=site&link=1d52d8bffd599b425007e7fe09c377586157bb78 [twitterURL] => http://twitter.com/intent/tweet?text=Milagros+Mumenthaler%3A+Nastojim+re%C4%87i+puno%2C+ali+s+malo+rije%C4%8Di&url=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fscena%2Fshowbiz%2Fmilagros-mumenthaler-nastojim-reci-puno-ali-s-malo-rijeci-186360 [socialLink] => https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fscena%2Fshowbiz%2Fmilagros-mumenthaler-nastojim-reci-puno-ali-s-malo-rijeci-186360 )
[{"id":"2","value":"DEBITANTICA"},{"id":"1","value":"Novi argentinski film samo je ime \u0161to su ga iskovali kriti\u010dari\u2019"},{"id":"68","value":"2"}]
StoryEditorOCM
ShowbizDEBITANTICA

Milagros Mumenthaler: Nastojim reći puno, ali s malo riječi

Piše PSD.
25. studenog 2012. - 11:15

Multinagrađivanidugometražni debi Milagros Mumenthaler “Otvorena vrata i prozori“ (“Abrir puertas y ventanas“) možda nije osvojio nagradu na 23. ljubljanskom međunarodnom filmskom festivalu (LIFFE), no zato je bio jedan od najzapaženijih naslova tijekom desetodnevne manifestacije. Slovenskoj publici i kritici svidjelo se ostvarenje 35-godišnje redateljice. Milagros Mumenthaler rođena je u Argentini 1977. Tri mjeseca nakon njezina dolaska na svijet, njezini politički aktivni i lijevo orijentirani roditelji napustili su zemlju zbog diktature i preselili se u zemlju predaka − Švicarsku. S 19 godina Milagros se vratila natrag kako bi studirala film.

− Nisam imala osjećaj da sam dijete političkih imigranata. Roditelji su nastojali govoriti španjolski i omogućiti sretno djet...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
21. svibanj 2024 18:19