Scena Mozaik

ŠKODA RAPID SPACEBACK 1.0 TSI MONTE CARLO

Privlači kupce koji praktičnost i jednostavnost žele začiniti finom opremom i uvjerljivim benzincem

ŠKODA RAPID SPACEBACK 1.0 TSI MONTE CARLO

Škoda Rapid Spaceback, koja se odlikuje blagim karavanskim stilom, nedavno je redizajnirana kako bi izgledala svježije i privlačnije do dolaska sljedeće generacije. 

Nedavni lagani facelift donio je novu dozu suvremenosti Škodinu Spacebacku, koji je slično koncipiran kao otmjeniji i gotovo dva puta skuplji Audijev kompakt A3 s pet vrata.

Posebno u najskupljoj opremi glamuroznog naziva Monte Carlo, sa zatamnjenim panoramskim krovom, crnim aluminijskim naplatcima sa svijetlim rubom i niskoprofilnim gumama, ksenonskim svjetlima i tamnim detaljima karoserije. Ovako opremljen i sređen, Spaceback se miljama izdvaja u odnosu na jeftinije verzije, što mu daje dozu privlačnosti.

Daškom ekskluzivnosti dodirnuta je i unutrašnjost s više lakiranih površina i kromiranih detalja, s aluminijskim papučicama i odličnim, sportski oblikovanim sjedalima. Izrada je “njemački” čvrsta, a zvučna izolacija odlična, pa tvrda, ali dobro obrađena plastika ne smeta toliko.

Usprkos na oko bogatoj opremi poput automatske klime, izvrsnog kožnog volana, pa čak i kišobrana ispod suvozačeva sjedala, ipak nedostaju neki detalji kao što su parkirni senzori, pomoć pri kretanju na uzbrdici ili električni podizači stražnjih stakala. Sve to treba dodatno platiti. Manjkava je i oprema za sigurnost, od koje se nudi tek upozorenje na umor vozača, ali samo uz doplatu.

Blagi karavanski stil rezultirao je jednom dobrom stvari za Rapid Spaceback, a to je veliki i pristupačan prtljažnik obujma 415 litara. Preklapanjem naslona, koji ne ostavljaju posve ravnu površinu, dobiva se 1381 litra prtljažnog prostora. Inače, u ovoj kombinaciji redizajnirani Spaceback privlači kupce nesklone ekstravaganciji, ali koji praktičnost i jednostavnost žele začiniti finom opremom i uvjerljivim benzincem.

A kad smo već kod benzinca, treba kazati da je testni Rapid Spaceback bio opremljen 1.0-litrenim 3-cilindarskim turbobenzinskim motorom snage 110 “konja”, premda u kombinaciji s paketom opreme Monte Carlo ide i slabiji agregat istog obujma od 95 KS.

Novi 3-cilindarski turbobenzinac uz 110 “konja” raspolaže okretnim momentom od 200 Nm između 2000 i 3500 “điri”. Dok je motor hladan i u praznom hodu, djeluje pomalo neuvjerljivo uz karakterističan zvuk 3-cilindarskog motora.

Međutim, kada dosegne radnu temperaturu i više okretaje, oduševljava mirnoćom rada i temperamentom. S ovim “turbakom” Rapid Spaceback ubrzava od 0 do 100 km/h za 9,8 sekundi i postiže maksimalnu brzinu od gotovo 200 km/h, točnije 198 km/h.

Tu brzinu postiže bez napora, ali isto tako je dobar u međuubrzanjima zahvaljujući turbopunjaču, kao i brzom odazivu na gas. Bez puno razmišljanja može se kazati kako je ovo izvrstan motor, možda i najbolji u klasi malih turbobenzinaca i odličan nasljednik jednako snažnog 4-cilindarskog 1.2-litrenog TSI motora.

Izvrstan je i mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa – lagan i precizan, olakšava vožnju u svakoj prilici. Ovako opremljen Rapid Spaceback Monte Carlo košta 17.665 eura, ali kako je imao nešto dodatne opreme (stražnji parkirni senzori, tempomat, upozorenje vozaču na umor, grijanje prednjih sjedala...) cijena se popela na 18.280 eura.

Tehničke karakteristike

Motor: 3-cilindarski, benzinski, 126V
Obujam: 999 ccm
Snaga: 110 KS pri 5000/min
Okretni moment: 200 Nm pri 2000-3500/min
Mjenjač: ručni, 6 brzina
Pogon: prednji
Dimenzije: 4304 mm x 1706 mm x 1459 mm
Međuosovinski razmak: 2590 mm
Prtljažnik: 415/1381 l
Ubrzanje: 9,8 s
Najveća brzina: 198 km/h
Potrošnja: 4,0/4,6/5,5 l/100 km
Cijena: testni model 17.665 eura, s doplatama 18.280 eura

Naslovnica Mozaik