Scena Mozaik

KIA STONIC 1.25 EX EDITION

Najpovoljniji crossover najbolje se snalazi u urbanim prometnim gužvama

KIA STONIC 1.25 EX EDITION

Jedan od najvažnijih Kijinih novih modela je urbani crossover Stonic, koji ulazi u prenapučeni i brzo rastući segment gradskih SUV-ova.

Trenutačna godišnja prodaja B-SUV-ova u Europi dosegnula je 1,1 milijun primjeraka, ili sedam posto tržišnog udjela, a očekuje se da će do 2020. godine narasti na dva milijuna. Dužinom od 414 centimetara i poprilično velikim međuosovinskim razmakom od 258 centimetara, Stonic je tipičan predstavnik B-segmenta koji se najbolje snalazi u urbanim prometnim gužvama.

Dizajniran je u Kijinu dizajnerskom centru u Frankfurtu, u suradnji s dizajnerima iz južnokorejskoga grada Namyanga, tako da u prvom redu zadovoljava ukus i potrebe europskih kupaca.

Kompaktne dimenzije i nisko težište vozila omogućili su dizajnerima da naprave automobil inspiriran oblikom, funkcijom i samouvjerenom pojavom Kijinih većih sportskih SUV-ova. S kratkim prevjesima, u kombinaciji s dugim poklopcem motora i niskom linijom krova (visina 1520 mm) Stonic donosi sportski i uvjerljiv izgled na cesti.

Crni obrubi i zaštitne površine podvozja sprijeda i straga daju Stonicu off-roaderski izgled. Kijina karakteristična maska u obliku “tigrova nosa” osvježena je novim trodimenzionalnim kromiranim okvirom. Širinu, koja iznosi 1760 mm, naglašavaju zaobljeni farovi s tankim LED dnevnim svjetlima.

U okviru svojih kompaktnih vanjskih dimenzija, Stonicov raspored prostora u unutrašnjosti omogućava maksimalnu prostranost za sve putnike. Sprijeda se nudi obilje prostora za vozača i suvozača, a ni straga nije ništa skučenije.

Kolo upravljača u obliku slova D s odrezanim dnom i nešto više postavljena armaturna ploča s ravnim dnom omogućava više prostora za koljena vozača i suvozača. Kijin crossover B-segmenta raspolaže prtljažnikom osnovnog obujma 352 litre s dvostrukim dnom, a preklapanjem stražnjih sjedala nudi 1155 litara.

Kao i ostale Kije, Stonic je standardno opremljen elektroničkim sustavom stabilnosti ESC sa sigurnosnim dodacima TCS (električni sustav kontrole proklizavanja pogonskih kotača) i VSM (održava stabilnost prilikom kočenja u zavojima ako detektira proklizavanje).

S obzirom na drugu razinu opreme EX Edition testni Stonic je imao sustav pomoći pri kretanju na uzbrdici (HAC), kao i neizostavni ABS i BAS (automatsko pojačavanje sile kočenja). Uz to je imao stražnje parking senzore sa zvučnim signalom, te kameru za vožnju unatrag s prikazom slike na središnjem zaslonu.

Testnog Stonica pokretao je poznati 4-cilindarski 1,25-litreni atmosferski MPI benzinac od 84 KS koji se koristi u Riju. Radi se o osnovnom benzincu s okretnim momentom od 122 Nm pri 4000 “điri” koji je sasvim dovoljan za nositi se sa Stonicovom karoserijom mase 1145 kilograma. Motor je uparen s ručnim 5-stupanjskim mjenjačem koji je precizan i dobar.

S njim korejski crossover do “stotke” stiže za 13,2 sekunde i postiže maksimalnu brzinu od 165 km/h. Pritom mu je prosječna potrošnja, prema tvorničkim podacima, 5,2 l/100 km. Na autocesti se bez problema vozi zakonski dozvoljenom brzinom, a tek pri najvećim brzinama motor postaje malo bučniji.

Snaga motora se prenosi na prednju osovinu, a šteta je što se ni kao opcija ne nudi pogon na sve kotače. Ali tada ne bi bio tipičan crossover nego SUV. Ipak, i bez toga sa Stonicom se može uputiti izvan asfalta, te voziti po lošijemu makadamu.

Cijena testnog modela je 16.665 eura, a osnovna inačica košta 15.065 eura, čime je Stonic najpovoljniji urbani crossover.       

Naslovnica Mozaik