Scena Mozaik

TOYOTA LAND CRUISER

Nezaustavljiv na svim podlogama i terenima, bez ikakve sumnje da će vlasnika ostaviti na cjedilu

TOYOTA LAND CRUISER

Toyotin Land Cruiser zasigurno je jedan od najpoznatijih, ako ne i najpoznatiji terenac s tradicijom dugom više od šest desetljeća.

Prava off-road ikona sa svojom prošlošću, sadašnjošću, i ako je suditi po obnovljenoj zadnjoj generaciji, budućnošću, i nadalje će biti kralj među terencima. Osim što je nezaustavljiv na svim podlogama i terenima, bilo da se radi o pustinjskim područjima ili ledenim bespućima, tradicionalno je izdržljiv i robustan bez trunke sumnje da će vlasnika ostaviti na cjedilu.

Ni Land Cruiser nije otporan na utjecaj „zuba vremena“, tako da je nova generacija ovoga japanskog prestižnog terenca obnovljena i predstavljena na ovogodišnjem salonu automobila u Frankfurtu.

Japanskom terencu ugled je dodatno ojačan novim, suvremenijim i robusnijim vanjskim stilom, sofisticiranijim, udobnijim i kvalitetnijim dizajnom interijera, te poboljšanim dinamičkim svojstvima i jednostavnošću korištenja, kako na asfaltu tako i izvan njega.

Udobnost je poboljšana ventilacijom prednjih sjedala i grijanjem stražnjih, automatskom kontrolom klima uređaja, električnog, grijanim vjetrobranskim staklom i grijanim mlaznicama brisača. Tu je i veći 8-inčni zaslon za infotainment sustav, 4,2-inčni središnji zaslon u boji, novi upravljač i bijelo osvjetljenje za instrument-ploču.

Obnovljeni Land Cruiser duži je od prethodnika 60 milimetara (4840 mm verzija s pet vrata i 4565 mm model s troja vrata) i dobio je nove naplatke od laganog metala veličine između 17 i 19 cola.

Tajna Land Cruiserove trajnosti i terenskih sposobnosti duge više od šest desetljeća krije se u sinergiji korištenja izuzetno čvrste i, na deformacije, otporne konstrukcije body-on-frame s iznimnim osobinama u svim uvjetima te preciznim povratnim informacijama koje dobiva vozač.

Uz to, na raspolaganju su i, za korištenje jednostavni, sustavi pomoći u vožnji koji omogućavaju brz i siguran prolaz nezgodnim i naoko gotovo nemogućim dijelovima terena. Obnovljeni terenac opremljen je Toyota Safety Sense, skupom aktivnih sigurnosnih tehnologija namijenjenih za sprječavanje ili ublažavanje posljedica sudara.

To uključuje sustav prije sudara s prepoznavanjem pješaka, adaptivni tempomat (ACC), upozorenje na napuštanje voznog traka, automatsku izmjenu dugih i kratkih svjetala... Tu je i nadograđeni sustav kontrole nadzora tlaka u gumama, kao kamera za pomoć pri parkiranju koja prikazuje položaj vozila iz ptičje perspektive.

Toyota Land Cruiser u zapadnoj Europi dolazi s poznatim 2.8-litrenim D-4D turbodizelašem snage 177 KS, dok su za istočnu Europu na raspolaganju benzinci obujma 2.7-litara od 164 KS i 4.0-litre sa 249 KS. Turbodizelaš može biti u kombinaciji s ručnim ili automatskim 6-stupanjskim mjenjačem.

Uparen s ručnim mjenjačem 2.8-litreni turbodizelaš raspolaže okretnim momentom od 420 Nm između 1400 i 2600 „điri“, od 0 do 100 km/h ubrzava za 12,1 sekundu i postiže maksimalnih 175 km/h. U kombinaciji s automatikom raspolaže s okretnim momentom od 450 Nm između 1600 i 2400 „điri“, ubrzava do „stotke“ za 12,7 sekundi i postiže maksimalnih 175 km/h.

Naslovnica Mozaik