Scena Mozaik

škoda karoq

Češki SUV puca visoko: udoban na cesti i iznimno prostrane unutrašnjosti

škoda karoq

Škoda nastavlja ofenzivu među SUV-ovima tako da je na Siciliji novinarima predstavila model Karoq koji je nasljednik dobro poznatog Yetija, te svojevrstan klon većeg terenca Kodiaqa. 

Novi SUV nema nikakvih dodirnih točaka s Yetijem koji je sišao sa scene, a s Karoqom, iz Škode poručuju, kako žele pridobiti žensku populaciju koja bi kupovala ovaj model što nije bio slučaj s njegovim prethodnikom. Karoq je u suštini kompaktni SUV koji se, što je tipično za Škodu, teško može uklopiti u određeni segment.

Snažno oslanjajući se na tehnološku osnovu Volkswagen Tiguana i Seat Atece Škoda je zaigrala na sigurnu kartu koja im jamči dobar tržišni rezultat. Osnovni model s 1.0-litrenim TSI turbobenzinskim motorom od 115 KS koštat će 148.123 kune, dok će dizelaši startati od 160.117 kuna, koliko treba izdvojiti za baznu verziju Karoqa sa 1.6-litrenim TDI agregatom od također 115 KS.

Kompaktni SUV dugačak je 4382 mm, širok 1841 mm i visok 1605 mm uz međuosovinski razmak od 2638 milimetara (2630 mm kod verzije s pogonom na sve kotače).

Spomenuti međuosovinski razmak Karoqu omogućava udobno ležanje na cesti, te istodobno izuzetno bogatu ponudu prostora u unutrašnjosti. Češki SUV građen je na temeljima čvrste karoserije koji mu omogućavaju veću agilnost, stabilnost i sposobnost u off-road vožnji. 

Prostrana unutrašnjost

Krasi ga iznimna prostranost unutrašnjosti za ugodniji boravak putnika i veliki prtljažnik, najveći u klasi. Prtljažnik Škode Karoq je kapaciteta 521 litru kada je stražnja klupa u uspravnom položaju. Preklapanjem stražnje klupe obujam se povećava na 1630 litara.

U kombinaciji s opcijskim stražnjim sjedalima VarioFlex utovarni prostor postaje varijabilan te nudi kapacitet između 479 i 588 litara. Sustav VarioFlex sastoji se od tri zasebna stražnja sjedala koja se mogu pojedinačno pomicati i kompletno demontirati. Na taj način kapacitet utovarnog prostora kompaktnog SUV-a može se povećati na 1810 litara.

Po dva benzinca i dizelaša

Karoq će u ponudi za početak imati dva benzinska i isto toliko dizelskih agregata snage između 115 i 150 “konja”, a dogodine se očekuje dolazak najsnažnijeg dizelaša koji će raspolagati sa 190 KS. Od benzinaca tu je poznati 3-cilindarski 1.0-litreni TSI od 115 KS i okretnim momentom od 200 Nm.

Potpuno novi je 1.5-litreni TSI turbobenzinac sa 150 KS i okretnim momentom od 250 Nm koji ima mogućnost isključivanja dva cilindra prilikom sporije i laganije vožnje. Osnovni dizelaš je 1.6-litreni TDI sa 115 KS i okretnim momentom od 250 Nm, dok je snažniji 2.0-litreni TDI sa 150 KS i okretnim momentom od 340 Nm.

Ovi motori dolaze u sedam varijanti zavisno od mjenjača s kojim se kombiniraju. Svi agregati od osnovnog benzinca mogu se upariti po želji s ručnim 6-stupanjskim ili 7-stupanjskim automatskim DSG mjenjačem s dvostrukom spojkom. Snažniji dizelaš od 150 KS serijski je opremljen pogonom 4x4, dok svi ostali imaju prednji pogon.

Svi motori su s turbopunjačem i izravnim ubrizgavanjem goriva, te sustavom Stop/start i rekuperacijom energije prilikom kočenja.

Prepoznavanje umora

Karoq je opremljen velikim brojem sustava pomoći vozaču, od automatske regulacije razmaka (ACC) koja se temelji na radaru, Front Assista uključujući City funkciju kočenja u nuždi s prepoznavanjem pješaka radi njihove zaštite, sustav za prepoznavanje mrtvog kuta (Blind Spot Detect) i potpora izlaska iz parkirnog mjesta (Rear Traffic Alert).

Lane Assist zadržava vozilo u voznom traku, dok potpora kod prometnog zastoja (Traffic Jam Assist) olakšava vožnju u prometnim gužvama. Sustav prepoznavanja umora (Driver Alert) upozorava ako prepozna umora kod vozača, a tu je i sustav prepoznavanja prometnih znakova koji se temelji na kameri.

Za vrhunsku pasivnu sigurnost brine se, ovisno o paketu opreme, do devet zračnih jastuka.

Naravno, Karoq je opremljen nizom jednostavnih detalja po kojima je Škoda poznata, a najveća novost je kantica za smeće u vratima, dok je kišobran završio ispod prednjeg sjedala. Unutrašnjost prezentira potpuno novo koncipiranu armaturnu ploču podijeljenu na visoko gornje i usko donje područje.

Snažni, okomiti elementi utječu na dizajn interijera. Četiri velike mlaznice za zrak smještene su okomito, pri čemu dvije srednje uokviruju bočne strane monitora u vozilu.

Novost je grijano kolo upravljača, kao i tri ključa, svaki s mogućnošću memoriranja individualnih postavki korisnika. Ipak, najveća novost je virtualna ploča s instrumentima koja se po prvi put ugrađuje u jedan Škodin model.


Testne vožnje

Na cestama Sicilije, konkretno od Palerma pa do južne strane otoka, do resorta Verdura, vozili smo nešto manje od 200 kilometara. Autocestu nismo koristili, ali smo zato vozili svim mogućim prometnicama koje su na Siciliji puno lošije od naših. Na pojedinim dionicama to se činilo kao da vozimo off-road.

Osim što su ceste propale pa je asfalt udubljen, na pojedinim mjestima ga čak ni nema tako da se vozi kao po makadamu. Na testu smo imali Karoq s 2.0-litrenim TDI turbodizelašem od 150 KS i pogonom na sve kotače tako da se nismo libili “ganjati” ga do krajnjih granica izdržljivosti.

Na kraju prosjek potrošnje od 7,2 l/100 km bio je više nego dobar. Svratili smo i do jednog od čuvenijih mjesta na Siciliji, nadaleko poznatog gradića Corleone. Isprobali smo i osnovni 1.0-litreni turbobenzinac s ručnim 6-stupanjskim mjenjačem koji se pokazao sasvim dovoljnim za Karoqa.

Cijena od 148.123 kune

Najjeftinija verzija Karoqa je s 1.0-litrenim turbobenzincem od 115 KS, ručnim 6-stupanjskim mjenjačem i paketom Activ, te zapada 148.123 kune. S bogatijom opremom Ambition slabiji benzinac sa 115 KS košta 165.564 kune, dok sa snažnijim od 150 KS, ovisno da li je riječ o ručnom ili automatskom DSG mjenjaču, zapada 180.495, odnosno 201.713 kuna.

Najskuplji paket Style ide samo sa snažnijim benzincem i automatskim DSG mjenjačem, a cijena mu je 212.314 kuna. Što se tiče dizelaša osnovni 1.6-litreni TDI sa 115 KS, ručnim 6-stupanjskim mjenjačem i prednjim pogonom košta 160.117 kuna. Sa srednjim paketom opreme slabiji dizelaš stoji 179.919, odnosno 202.268 kuna, a sa jačim i pogonom 4x4 cijena ide od 225.875 do 251.507 kuna.

Najskuplje inačice s paketom Style koštaju od 191.983 kune pa do 262.059 kuna koliko treba izdvojiti za verziju sa 150 KS, pogonom 4x4 i automatskim DSG mjenjačem.

 

Naslovnica Mozaik