Scena Mozaik

volvo xc60

Sigurnost sa stilom: novi izgled, inteligentni sustavi i snažni, ali štedljiviji motori

volvo xc60

Nakon devet godina i milijun prodanih primjeraka na scenu je stupila druga generacija modela Volvo XC60 koji smo isprobali vozeći se rutom iz Zagreba do malog mjestašca u Podčetrtek u Sloveniji te natrag do hrvatske metropole. 

Novi XC60 je SUV jedinstvenog skandinavskog dizajna i karaktera. To je trenutačno jedan od najsigurnijih automobila, opremljen najnovijom sigurnosnom tehnologijom koju Volvo gura u prvi plan već desetljećima.

Nove funkcije osmišljene su kako bi se vozaču omogućila automatska asistencija nadzora nad vozilom, naravno, kada je to potrebno. Na taj način automobil pomaže vozaču izbjegavanje potencijalne opasnosti.

U pogledu pomoći vozaču novi XC60 opremljen je sustavom City Safety kojemu je dodana nova funkcija upravljačke asistencije (Steer Assist), a novost je i sustav Oncoming Lane Mitigation koji pomaže u sprječavanju frontalnih sudara.

Osim toga, nadograđen je i Volvo sustav detekcije mrtvog kuta BLIS (Blind Spot Indication System) koji sada također koristi upravljačku asistenciju kako bi se smanjio rizik od sudara prilikom mijenjanja prometne trake.

Međutim, ne smiju se zaboraviti ni ostali elementi sigurnosti, odnosno IntelliSafe sustav koji ima mogućnost održavanja smjera, sustav protiv slijetanja sa ceste (koči i zaustavlja vozilo), sprječavanje direktnog sudara pri brzini od 60 do 140 km/h, upozorenje na umor vozača, prepoznavanje ograničenja brzine, aktivni tempomat, autonomno zaustavljanje u slučaju nužde... Svi ovi elementi dolaze kao serijski dio opreme kod novog Volva XC60.

Novi XC60 dostupan je s ukupno pet motora, od čega su po dva benzinca i dizelaša te jedan hibrid, te su svi obujma 2.0 litre. Osim toga, svi modeli opremljeni su automatskim mjenjačem s osam stupnjeva prijenosa i pogonom na sve kotače. Kad je u pitanju hibrid, riječ je o nagrađenom T8 Twin benzinskim plug-in hibridom snage 407 KS (320 KS plus elektromotor snage 87 KS) i okretnim momentom od 640 Nm koji od 0 do 100 km/h ubrzava za 5,3 sekunde i postiže maksimalnih 230 km/h.

Upravo njega smo imali prilike voziti na testnoj ruti i ovaj agregat, uostalom kao i kompletni XC60, zaslužuju najvišu moguću ocjenu. U paleti su još benzinski motori T5 sa 254 KS i T6 sa 320 KS i 400 Nm okretnog momenta. Od dizelskih agregata u ponudi su 2.0-litreni motori D4 sa 190 KS koji ubrzava od 0 do 100 km/h za 8,4 sekunde uz najveću brzinu od 205 km/h.

Iznad njega je D5 s tehnologijom PowerPulse od 235 KS koji do „stotke“ sprinta za 7,2 sekunde i postiže maksimalnih 220 km/h.

Prodaja novog Volva XC60 već je započela u Hrvatskoj, a najjeftiniji model je D4 turbodizelaš sa 190 KS, pogonom na sve kotače i automatskim mjenjačem koji košta 54.677 eura. Od njega je jeftiniji samo akcijski model s istim agregatom, AWD pogonom i automatskim mjenjačem uz opremu Momentum+ s cijenom od 53.900 eura.

Najskuplji je spomenuti hibrid T8 koji s najboljom opremom R-design košta 81.477 eura. Inače, novi Volvo XC60 dolazi s tri paketa opreme: Momentum, Inscription i R-design. U Volvu računaju da bi tijekom godine mogli prodati između 70 i 80 primjeraka u Hrvatskoj i Sloveniji.

Tri nova sustava

Kod sustava City Safety dodana je i funkcija Steer Assist koja se aktivira kad automatski sustav kočenja nije dovoljan da bi se izbjegao sudar. U tom trenutku dodani sustav sam okreće upravljač kako bi izbjegao prepreku koja se iznenada pojavi pred automobilom.

City Safety sustav radi kod potencijalnog sudara s drugim vozilima, pješacima, biciklistima i većim životinjama. Asistencija je aktivna kod brzina između 50 i 100 km/h. Sustav Oncoming Lane Mitigation vozaču pomaže izbjeći sudar s vozilom koje se približava u susjednoj traci.

Sustav funkcionira tako da upozorava vozača koji je nesvjesno zalutao iz svoje trake, na način da automatski pomiče volan te tako usmjerava vozilo natrag u traku i sigurno ga udaljava od automobila u susjednoj traci. I BLIS (Blind Spot Indication System) sustav prilikom vožnje pomaže vozaču da u slučaju pojave drugog vozila u mrtvom kutu vrati Volvo na sredinu trake i tako smanji opasnost od sudara.

Naslovnica Mozaik