Scena Mozaik

MITSUBISHI ASX 1.6 INFORM 2WD

Već u osnovnom paketu bogato je opremljen, a najveći plus je što se proizvodi u Japanu

MITSUBISHI ASX 1.6 INFORM 2WD

Mitsubishi ASX (Activ Sport Crossover) kao kompaktni crossover predstavlja spoj cestovnih karakteristika limuzine Lancera i terenskih sposobnosti Outlandera.

Najveći plus mu je što se proizvodi isključivo u Japanu. Bez obzira što je predstavljen još 2010. u Ženevi, usprkos godinama koja su mu na leđima, još je uvijek zanimljiv kupcima kao prvog dana.

To može zahvaliti laganom redizajnu koji se zbio 2015. godine čime je popravljen estetski dojam. Ali sada je već aktualan i kompaktni crossover modelske godine 2017., s minimalnim dizajnerskim zahvatima na vanjskom izgledu.

Od ove godine obnovljenog ASX krasi „dinamic shield“ dizajn prednjeg dijela vozila inspiriran izgledom povijesnih samurajskih kaciga. Visoko pozicionirana stražnja svjetla i proširenja na blatobranima dodatno naglašavaju nabildani karakter japanskog crossovera. ASX je preuzeo skraćeno podvozje od većeg SUV-a Outlandera koje je prilagođeno manjem i lakšem vozilu.

Dužinom od 4295 mm spada u klasu kompaktnih vozila, ali zahvaljujući međuosovinskom razmaku od 2670 mm, te visini od 1625 mm (širina 1810 mm), japanski crossover u unutrašnjosti nudi dovoljno mjesta za pet osoba.

Stražnji ovjes je s multi linkom s dodatnim stabilizatorima što pozitivno utječe na dinamiku i stabilnost u vožnji, naročito kod modela s prednjim pogonom koji smo imali na testu.

Unutrašnjost ASX-a je elegantno sportski dizajnirana s oštrim linijama i naglaskom na umetke i visoko kvalitetne materijale. Straga se udobno mogu smjestiti tri osobe višeg stasa tako da imaju dovoljno prostora za glavu i koljena.

U skladu s vanjštinom unutrašnjost ASX-a odražava oblik dinamičke kvalitete. Prtljažnik je osnovnog obujma 442 litre, a preklapanjem stražnje klupe taj prostor raste na 1219 litara.

Mitsubishijevu ASX-u dodatni vjetar u leđa daje podatak da se ovaj crossover proizvodi isključivo u Japanu što europski kupci itekako cijene. Ta činjenica se ne odnosi samo na karoseriju nego i na motore, a ovog puta smo na raspolaganju imali inačicu s osnovnim 1.6-litrenim benzinskim atmosferskim motorom uparenim s ručnim 5-stupanjskim mjenjačem.

Osnovni benzinac je sa MIVEC tehnologijom varijabilnog upravljanja ventilima, a istiskuje 117 KS pri 6000 „điri“. Taj motor raspolaže okretnim momentom od 154 Nm koje razvija pri 4000 „điri“, a uparen s ručnim mjenjačem s pet stupnjeva prijenosa koji su vrlo precizni i odmjereni, čini odličnu kombinaciju crossovera s prednjim pogonom.

Performanse su mu više nego zadovoljavajuće jer ubrzava od 0 do 100 km/h za 11,5 sekundi, a postiže najveću brzinu od 183 km/h. Pri tom mu je prosječna potrošnja 5,8 l/100 km, prema tvorničkim podacima, premda ni u realnim uvjetima nije puno veća.

Već u osnovnom paketu Inform ASX je bogato opremljen tako da je popis poduži, od devet zračnih jastuka od kojih je jedan za koljena, pa preko obaveznog ABS-a i ESP-a, zatim dinamičke kontrole putanje vozila (AST), Hill Assista (pomoć pri kretanju na uzbrdici), BAS (asistencije kod kočenja), tempomata s komandama na upravljaču, putnog računala...

Tu je i ručni klima-uređaj, radio i CD/MP3, bluetooth i drugo. Tako opremljen ASX košta 18.255 eura.


Tehničke karakteristike

Motor: 4-cilindarski, atmosferski benzinski, 16V
Obujam: 1590 ccm
Snaga: 117 KS pri 6000/min
Okretni moment: 154 Nm pri 4000/min
Mjenjač: ručni, 5 brzina
Pogon: na prednje kotače
Dimenzije: 4295 x 1810 x 1625 mm
Međuosovinski razmak: 2670 mm
Prtljažnik: 442/1219 l
Ubrzanje: 11,5 s
Najveća brzina: 183 km/h
Potrošnja: 4,9/5,8/7,4 l/100 km
Cijena: testni model 18.255 eura

 

Naslovnica Mozaik