Scena Mozaik

nissan leaf

Nova generacija dobila je snažniji elektromotor i bateriju većeg kapaciteta

nissan leaf

Druga generacija Nissanova potpuno električnog automobila Leafa prvi je automobil ovog japanskog proizvođača za europsko tržište koji će se koristiti naprednim sustavima za pomoć u vožnji u ranim fazama razvoja. Prepun je revolucionarnih inovacija, kao što je papučica e-Pedal, koja omogućuje ubrzavanje i kočenje na potpuno nov, uglađen način.

Nova generacija uz to ima i veći domet, do 378 kilometara s jednim punjenjem po NDEC normi (to je za četvrtinu manje nego u realnim okolnostima), te potpuno novi dizajn unutrašnjosti i vanjskog izgleda. Na europskom tržištu pojavit će se u siječnju 2018. godine, a za one koji žele jaču inačicu s većim dometom Nissan će krajem 2018. godine ponuditi snažniju, ali i skuplju verziju.

Novi Leaf zamjena je za model prve generacije koji je postao najprodavanije električno vozilo na svijetu s obzirom da je od početka prodaje 2010. više od 283.000 kupaca odabralo ovaj Nissanov električni automobil. Raspolaže litij-ionskom baterijom kapaciteta 40 kWh, pri čemu za brzo punjenje do 80 posto treba 40 minuta.

Okosnica programa Nissan Intelligent Power u novom Leafu njegov je e-pogon koji se odlikuje većom učinkovitošću, okretnim momentom i snagom, što rezultira dinamičnijim performansama. Novi pogon upotpunjen je naprednom litij-ionskom baterijom koja razvija više snage i ima veći kapacitet za pohranu energije.

Povrh bolje energetske učinkovitosti, novi e-pogon snagom od 110 kW/150 KS postiže bolje performanse. Okretni moment povećan je na 320 Nm, što omogućuje snažnija ubrzanja, te postiže maksimalnu brzinu od 144 km/h. Novi Nissan Leaf opremljen je trima novim inteligentnim tehnologijama za pomoć u vožnji.

Prva od njih napredni je sustav za pomoć u vožnji ProPILOT. Taj se sustav upotrebljava za vožnju jednim voznim trakom na autocestama i vožnju čini jednostavnijom, opuštenijom i manje stresnom. Druga tehnologija, ProPILOT Park, promijenit će način na koji kupci doživljavaju parkiranje.

Taj sustav okreće upravljač, ubrzava, koči i mijenja stupanj prijenosa kako bi samostalno uveo automobil u parkirno mjesto. Zato svi vozači mogu uživati u potpuno bezbrižnom i preciznijem parkiranju. Treći sustav, e-Pedal, revolucionarna je tehnologija koja mijenja način na koji vozimo.

Ona vozačima omogućuje pokretanje vozila, ubrzanje, usporavanje i zaustavljanje jednostavnim prilagođavanjem pritiska na papučicu gasa. Kad vozač ne pritišće papučicu gasa, sustav automatski primjenjuje regenerativno kočenje trenjem i tako postupno potpuno zaustavlja automobil.

Automobil će stajati na mjestu čak i na strmim uzbrdicama sve dok vozač ponovno ne pritisne papučicu. Odziv papučice e-Pedal na otvorenoj cesti vozaču nudi veći užitak. Dizajn novog Leafa nadahnut je konceptnim automobilom IDS, prvi put prikazanim na salonu automobila 2015. u Tokiju.

Prednji kraj krasi Nissanova prepoznatljiva prednja maska V-motion koja ističe njegovu povezanost s drugim Nissanovim modelima. Od njih se, međutim, ističe plavom bojom maske, novim jedinstvenim obilježjem Nissanovih električnih vozila. Potpuno nova unutrašnjost Leafa odlikuje se nenametljivim izgledom.

To je ostvareno kvalitetnijim materijalima i boljom završnom obradom, pa je tako i boravak u unutrašnjosti u skladu s profinjenim osjećajem u vožnji. Dimenzijama druga generacija je veća od prethodnika (4480 x 1790 x 1545 mm) uz međuosovinski razmak od 2700 mm.

Naslovnica Mozaik