Scena Mozaik

KIA SPORTAGE 1.7 CRDi LX EDITION ECO

Novu generaciju karakterizira atraktivan dizajn, praktičnost, dinamičnost i pametna tehnologija

KIA SPORTAGE 1.7 CRDi LX EDITION ECO

Četvrta generacija KIA-ina kompaktnog SUV-a Sportage samo je još jedna potvrda da korejski proizvođač nezaustavljivo ide naprijed što se tiče dizajna, kvalitete, tehnoloških noviteta i suvremenih agregata.

Novu generaciju SUV-a karakterizira atraktivan dizajn, praktičnost, dinamičnost i pametna tehnologija. Dimenzijama novi Sportage narastao je za 40 milimetara u dužinu, na 4480 mm, dok je međuosovinski razmak proširen za 30 mm i sada iznosi 2670 milimetara. Istodobno širina je ostala ista, 1885 mm, kao i visina, 1645 mm.

U unutrašnjosti sada ima više prostora za putnike na stražnjoj klupi, a i osnovni obujam prtljažnika je porastao s 465 litara na 491 litru, dok se laganim i jednostavnim preklapanjem stražnje klupe taj prostor povećava na 1492 litre.

Turbodizelski 1.7-litreni CRDi agregat sa 115 KS, ručnim mjenjačem i pogonom na prednje kotače, bila je najčešća kombinacija za koju su se odlučivali europski kupci, a takav trend se nastavio. Stoga smo vozili upravo tako složenog Sportagea koji nije iznevjerio naša očekivanja uz paket opreme LX Edition ECO.

Agregat obujma 1.7 litara malo je dotjeran tako da je dobio dodatnih 20 Nm okretnog momenta pa sada raspolaže s 280 Nm između 1250 i 2750 “điri”. Još uvijek djeluje uvjerljivo i sasvim dostatno za kompaktni SUV. S njim ubrzava od 0 do 100 km/h za 11,1 sekundu, a postiže maksimalnu brzinu kao i prije, od 173 km/h.

U unutrašnjosti je očit utjecaj njemačke škole, jer novi stil raskida sve dodirne točke s prethodnikom i najbolje pokazuje s koliko su pažnje dizajneri u Frankfurtu pristupili poslu. Kvaliteta izrade i materijala je vrhunska i jedino što donekle nedostaje jest malo razigranosti. Prednjom armaturom, koja pomalo podsjeća na Sorento, dominiraju vodoravne linije, dok je gornji dio kompletno prekriven mekanim materijalima.

Novi upravljač prepun je komandi, ali odlično pozicioniran i sa šest centimetara pomaka po visini i pet po dubini s lakoćom se prilagođava prohtjevima vozača. Kad se tome pridoda vrhunska zvučna izolacija, onda unutrašnjost pruža zavidnu razinu komfora.

KIA-ini modeli već odavno nisu jeftina konfekcija kao nekada, a to potvrđuje i cijena od 177.490 kuna. Naime, na snazi je popust od 19.000 kuna, tako da bi u suprotnom ova inačica koštala 196.400 kuna. U svakom slučaju, vozne osobine, opremljenost i kvaliteta izrade, uz sedmogodišnje jamstvo, opravdavaju spomenutu cijenu.

Naslovnica Mozaik