Scena Mozaik

DACIA SANDERO 0.9 TCe EASY-R LAUREATE

Obnovljen u dizajnerskom i tehnološkom smislu, a iskorak se najbolje vidi u najbogatijem paketu

DACIA SANDERO 0.9 TCe EASY-R LAUREATE

Sada Dacijin najprodavaniji model izgleda više nego pristojno, te ide uz bok zapadnjacima iz te klase. Diodna dnevna svjetla, nova glavna svjetla i maska po uzoru na terenac Duster najvidljiviji su znakovi modernizacije.

I stražnja svjetla zanimljivo izgledaju, dok su retrovizori ipak još uvijek premaleni. Markantniji su odbojnici, koji sprijeda ističu širinu redizajniranog Sandera. Čak su i plastični poklopci kotača (ratkape) vjerna kopija aluminijskih felgi i vrlo je teško zamijetiti razliku. I u unutrašnjosti je nekoliko novih detalja koji poboljšavaju dojam.

Novi je volan i mekši je od starog, djeluje skuplje i bolje leži u ruci. Truba je s ručice žmigavca premještena u srce volana, a električni podizači prozora sa središnje konzole na obloge vrata. Ergonomija ipak nije do kraja poboljšana jer sjedala slabije bočno drže.

Renaultova tehnologija već odavno je prisutna u Dacijinim modelima, ali i tu ima novosti. Naime, Sandero je dobio Renaultov automatski mjenjač Easy-R s pet stupnjeva prijenosa. A dolazi u jedinoj mogućoj kombinaciji, uparen s 0.9-litrenim TCe turbobenzincem snage 90 KS i okretnim momentom od 140 Nm pri 2250 “điri”. Motor je isti kao u Cliju i Capturu.

Što se tiče mjenjača, to je daleko najjeftinija transmisija u ovoj klasi. Easy-R nije klasični automatski mjenjač, nego je robotizirani ručni, koji u rukama vozača funkcionira kao čista automatika.

Nema klasične papučice spojke, a zamjena za vozačevu lijevu nogu i desnu ruku robotizirani je mehanizam s elektromehaničkim aktuatorima za upravljanje spojkom.

U puzajućoj vožnji gradom reakcije mjenjača pretežno su spore i neodlučne, uz ponekad naglo prihvaćanje gasa ili grublja usporavanja, što iritira i traži dobar “tajming” baratanja gasom. U ručnom programu situacija je znatno bolja, a zapravo najbolje funkcionira u normalnoj vožnji na otvorenoj cesti.

Mjenjač tada gotovo uvijek na vrijeme prepoznaje trenutak kad treba šaltati, te dovoljno brzo i mekano prebacuje stupnjeve prijenosa. Ipak, za brža pretjecanja bolje je pouzdati se u ručni mod mjenjača. O poznatom turbobenzincu obujma 898 ccm ne treba trošiti previše riječi. Raspolaže s 90 “konja” uz okretni moment od 140 Nm pri 2250 “điri”.

S njim, u kombinaciji s automatskim mjenjačem, Sandero ubrzava do 100 km/h za 11,2 sekunde i postiže maksimalnu brzinu od 175 km/h. Prosječna mu je potrošnja prema tvorničkim podacima 4,9 l/100 km, premda smo na otvorenoj cesti, odnosno autocesti, imali puno veću potrošnju.

Doduše, papučicu gasa pritiskali smo do krajnjih granica jer nas je robotizirani mjenjač dovoljno istraumatizirao u gradskoj vožnji.

Prtljažnik kapaciteta 320 litara velik je, pristupačan i praktičan, ali skromne završne obrade. Zaključak bi bio da cijena testnog modela od 11.120 eura odgovara dobivenom, ali da je redizajn Sandera bolji od automatskog mjenjača.


Tehničke karakteristike

Motor: 3-cilindarski, turbobenzinski, 12V
Obujam: 898 ccm
Snaga: 90 KS pri 5000/min
Okretni moment: 140 Nm pri 2250/min
Mjenjač: automatski, 5 brzina
Pogon: prednji
Dimenzije: 4070 mm x 1730 mm x 1520 mm
Međuosovinski razmak: 2590 mm
Prtljažnik: 320 l
Ubrzanje: 11,2 s
Najveća brzina: 175 km/h
Potrošnja: 6,7 l/100 km;
Cijena: testni model: 11.120 eura, s doplatama: 11.820 eura

Naslovnica Mozaik