Scena Kultura

u četvrtak u GKL-u premijera drame dubravka mihanovića

PlayDrama: kad život zaore po Marjanu

u četvrtak u GKL-u premijera drame dubravka mihanovića

Drama ‘Marjane, Marjane’ govori o suvremenom Splitu od 1990. godine do danas, o gradskim mitovima, obmanama i nadama

Elvis Bošnjak i Marko Petrić na probi predstave
Drama “Marjane, Marjane” Dubravka Mihanovića ovoga će četvrtka u 20 sati biti praizvedena u Gradskom kazalištu lutaka Split u organizaciji kazališta PlayDrama.

Dubravko Mihanović uvaženi je hrvatski dramski pisac, koji je za svoje drame “Bijelo” i “Žaba” nagrađivan mnogim važnim nagradama, među ostalima i nagradama “Marin Držić” i “Marko Marulić”.

Predstave su proglašavane najboljima i na Festivalu hrvatske drame “Marulić” i prema ocjenama žirija Hrvatskog društva dramskih umjetnika.

Njegova nova drama “Marjane, Marjane” govori o suvremenom Splitu u od 1990. godine do danas, o gradskim mitovima, obmanama i nadama. Govori o “najlipšen gradu na svitu, o najboljen nogometnon klubu na svitu, najlipšen stadionu i najlipšin ženama na svitu”.

Marjan, samotno brdo ponad živa grada, mjesto na koje Splićani danju dolaze protegnuti noge i udahnuti zrak, noću krije njihove tajne. I dok jedni zakapaju dio sebe, drugi su tu iz puno prozaičnijih razloga, ali i njih će život nagnati da zaoru noktima u zemlju.

Mlada djevojka, izbjeglica, tu će pokušati zakopati nečiji pepeo, jedna žena psa, jedan mladić očevu videokasetu (koju ovaj čuva kao najveću svetinju) sa snimkom najslavnije Hajdukove Pirove pobjede, one protiv HSV-a, a dvojica muškaraca plijen nakon pljačke.

U predstavi koju je režirao Mislav Brečić, a dramatizirala Tajana Gašparović, igraju Elvis Bošnjak, Marko Petrić, Matija Kačan, Duje Grubišić, Elena Orlić, Anica Kovačević i Stanislav Kovačić. Scenografiju potpisuje Ozren Bakotić, kostimografiju Sonja Obradović, a glazbu je skladao Stanislav Kovačić.

Jakov kosanović

Razgovor o Splitu

Jednog popodneva, prije dosta vremena, zazvonio mi je telefon; s druge strane bio je Elvis Bošnjak, drag prijatelj, glumac i pisac. ‘Pokrećemo novo kazalište u Splitu’, rekao mi je. ‘Prva premijera bit će nam jedan suvremeni njemački tekst, poslat ću ti ga, a za drugu bismo naručili tekst od tebe, ako si za, naravno.’ Pristao sam neobično brzo, jer sve to mi je odmah nekako dobro zamirisalo. Volim početke, njihov entuzijazam, ushit i otvorenost, njihovu nesigurnost. Ljudi se u takvim situacijama obično drže zajedno, okupljeni oko nečega u što vjeruju, a to je za kazalište uvijek dobro, vjerojatno i ključno - kaže Dubravko Mihanović.


Izgubljena generacija

Strukturalno najrazvedeniji dramski tekst Dubravka Mihanovića ‘Marjane, Marjane’, nakon ‘Ospica’ Ivana Vidića i ‘Fragile!’ Tene Štivičić, spada u rijetka ostvarenja suvremene hrvatske dramatike koja ne samo što propituju osjećanje svijeta današnje izgubljene generacije, već se u potpunosti usredotočuju upravo na njezin prikaz. Predstavnici Mihanovićeve izgubljene generacije odrastali su tijekom ratnih devedesetih u Splitu, a njihovi životi ostaju trajno obilježeni vremenom i prostorom odrastanja. Drama nam, unutar precizno strukturirane mozaične dramaturgije, omogućuje izravni uvid u navedenu činjenicu, s obzirom na to da vrijeme radnje prati dramska lica u vremenskom slijedu od petnaestak godina, odnosno od početka 90-ih do danas, pojašnjava Tajana Gašparović.

Naslovnica Kultura