Scena Kultura

Scena 55 u 20 sati

Triler i komedija u zoni sumraka: 'Ubojstvom u klubu Quasimodo' večeras kreće nova sezona

Scena 55 u 20 sati

Elvis Bošnjak navodi da su poneki motivi djela inspirirani pjesmama Dylana, Lennona i drugih autora

Sezona u HNK Split počinje u petak 6. listopada na Sceni 55, gdje će u 20 sati biti odigrana predstava Elvisa Bošnjaka "Ubojstvo u klubu Quasimodo".

Redateljica je Nenni Delmestre, a komad je koprodukcija splitskog kazališta PlayDrama i HNK Zadar. U Zadru je "Ubojstvo" praizvedeno u travnju a sada će u Splitu samo u listopadu imati šest gostujućih nastupa.

Elvis Bošnjak, koji nastupa u predstavi uz kolegu Alena Liverića i mladu glumicu Justinu Vojaković Fingler, svoj jedanaesti dramski tekst naziva "zaumnim trilerom".

- Dugo mi se taj tekst motao po glavi i ideja o njemu je odavno postojala. Kada sam počeo pisati, posebno sam pazio na ritam i u priči, u čijem je temelju ubojstvo, nastojao sam jedan problem rasvijetliti iz svih uglova. Naravno, nije ovdje riječ samo o ubojstvu, nego i o iluzijama i čežnjama od kojih je satkan naš život. Jasno mi je da u njemu ima utjecaja Becketta, Ionesca, Harmsa, Tarantina, Davida Lyncha i Monthy Pythona, a opet je moj i originalan, kaže autor i glumac.

U njegovom djelu iza šanka je pronađena plavokosa žena pokrivena stolnjakom. Viri tek pramen kose i ruka u kojoj je crvena kravata. Vlasnik kluba Joe budi se s pištoljem u ruci, a njegov prijatelj, također Joe, sinoć je negdje izgubio crvenu kravatu. Ni jedan ni drugi ne sjećaju se žene pa pokušavaju rekonstruirati proteklu noć, ali i preispitati vlastite živote.
"Ubojstvo u klubu Quasimodo" na scenu je postavila Nenni Delmestre, koja je do sada režirala polovicu Bošnjakovih tekstova.

- Ovo djelo kombinira triler, komediju i svojevrsnu zonu sumraka - pojasnila je.


Humorističan art


- Posve je neuobičajen tekst, nešto novo u Elvisovom opusu. Ni sama nisam imala iskustva s nečim sličnim, "Ubojstvo" se nije uklapalo u moj dosadašnji scenski rukopis pa je posao podrazumijevao pronalaženje novih rješenja i veoma me osvježio.
Tekst je donekle pomaknut, iščašen, a opet je tempo odličan i stalno drži publiku u napetosti. Stoga je publika do sada odlično reagirala, shvaćaju komad kao pravu art predstavu - ali ne art koji je dosadan i zamoran, nego humorističan i uzbudljiv - kaže redateljica.

Nenni Delmestre ne otkriva, dakako, dolazi li na kraju do klasičnog rješenja i pronalaska ubojice.

- Pitanje je je li ubojstva uopće i bilo. Ubojstvo nije najvažnije nego čežnja, žudnja i paralelna realnost, jer svatko od nas barem povremeno u njoj živi - toliko je odala.

Elvis Bošnjak je pak naveo kako su poneki motivi djela inspirirani pjesmama Dylana, Lennona i drugih autora, ali Lina Vengoechea, koja potpisuje scenografiju, kostimografiju i koncept glazbe nije ih koristila. Načinila je svoj vlastiti izbor.
Inače, dodaje Nenni Delmestre, s Elvisom Bošnjakom, koji glumi u vlastitoj predstavi, veoma je lako raditi. Kaže, čim on stupi na pozornicu, zaboravi da je pisac i postaje isključivo glumac, ne intervenirajući u redateljski postupak:

- To je i jedini mogući način da se posao obavi kako treba, jer kada bi se pisac u njemu sukobljavao s glumcem, sve bi ograničavao. Ovako on računa: tekst je napisan i završen i sada svoj doprinos nastavlja davati isključivo kroz glumačku ekspresiju.

Redateljica naglašava i to da Bošnjak odlično surađuje na sceni s Liverićem, s kojim je kao mladi glumac i počeo karijeru u riječkom HNK.

 

 

Naslovnica Kultura