Scena Kultura

predstavljenE preTpremijera (picasso, četvrtak, 20 h) i nova pozornica

Nova premijera kazališta PlayDrama: moć silnika nije bezazlena

predstavljenE preTpremijera (picasso, četvrtak, 20 h) i nova pozornica

Picassov  Pariz i naš današnji prostor teško su usporedivi, sila represije nije tako brutalna, ali svi umjetnici koji se bore za svoje pravo na postojanje znaju da moć silnika nije bezazlena - kaže Nenni Delmestre

Splitsko kazalište PlayDrama održat će premijeru predstave američkog dramatičara Jeffreyja Hatchera “Picasso”, ovoga četvrtka u 20 sati, u amfiteatru Doma mladih.

Komad je režirala Nenni Delmestre, scenografiju, kostimografiju i glazbu potpisuje Lina Vengoechea a u ovoj duodrami nastupaju ravnatelj PlayDrame Elvis Bošnjak i njegova mlada kolegica, studentica glume Lana Helena Hulenić. Djelo je preveo Belmondo Miliša

Za ovu, ali i za sve buduće glazbeno-scenske prigode, obavljena je adaptacija pozornice nikada završenog amfiteatra u Domu mladih, i to, kako Bošnjak ističe, bez troškova - samo na prijateljskoj osnovi.

U suradnji s Multimedijalnim kulturnim centrom i kazalištem projekt pozornice izradili su arhitekti Dinko Peračić i Miranda Veljačić, bravar Vinko Romić obavio je potrebne radove, a u sklapanju scene sudjelovali su svi zajedno.

Malo novca i puno energije

Pozornica je sad okružena konstrukcijom s tamnim pločama koje će se dodatno prekrivati zastorom i time stvoriti potreban oblik manje ili veće “kutije” pogodne za igru, jer je u dosadašnjem stanju scena bila akustički vrlo loša. Da je ovaj zahvat naplaćen, koštao bi barem 150 tisuća kuna, drži Bošnjak.

PlayDrama će tako u četvrtak testirati poboljšanu pozornicu, a samu izvedbu već su testirali pred publikom: ovoga ljeta održano je diljem Dalmacije te u Zagrebu čak devet pretpremijera “Picassa”.

- Publika je odlično reagirala a pretpremijere su i nama poslužile da se dobro spremimo, uigramo i u hodu korigiramo neke detalje izvedbe - kaže Bošnjak.

Redateljica Nenni Delmestre veli kako je u predstavu, budući da su sredstva za realizaciju bila minimalna, trebalo uložiti veliku energiju.

Sam komad bavi se odnosom umjetnika i represivne vlasti, koja ga pokušava diskreditirati. Elvis Bošnjak igra Picassa koji se zatekao u okupiranom Parizu 1941. godine. Nacisti organiziraju izložbu “Degenerirane umjetnosti” na kojoj kane i njega “predstaviti”, a dan kasnije sve radove s izložbe spaliti.

U posjet umjetniku dolazi nacistkinja, gospođica Fischer, koja mora pripaziti da joj Picasso ne podvali krivotvorinu svog djela. Odana je svom režimu, ali, privatno, kao povjesničarka umjetnosti, obožava slikarov rad...

- Ovaj komad je veliki svjetski hit, našao se na pozornicama od Broadwaya do onih u Londonu, Madridu, Pragu... svugdje. Duhovit je, pametan, i odnos dvaju likova odlično je razrađen, kazala je redateljica dodavši da su Picassov Pariz iz 1941. i naš današnji prostor teško usporedivi, sila represije možda nije tako brutalna, ali svi umjetnici koji se bore za svoje pravo na postojanje znaju da moć silnika nije bezazlena.

jasmina Parić, foto: mario todorić / cropix

Elvis Bošnjak: Preživjeli smo

Gradska donacija za PlayDramu u ovoj godini je 20 tisuća kuna. Samo autorska prava za “Picassa” koštala su nas 25 tisuća, ali učvrstili smo dramski studio sa 150 polaznika, sada nas je u kazalištu troje zaposlenih a uskoro ćemo zaposliti još nekoga. Sada smo sigurni da PlayDrama može preživjeti, kaže Bošnjak.

Naslovnica Kultura