Scena Kultura

Split Film Festival: Splićani uživali u prvom Drive In kinu u Hrvatskoj (FOTOGALERIJA)

Drive In kino napokon se "dovezlo" i do Hrvatske zahvaljujući hvalevrijednom potezu
Split Film Festivala. Projekcijom kontroverznog indijskog ostvarenja "Gubitnik
("Gandu") redatelja Quashiqa Mukherjeea, premijerno prikazanog na Berlinu, sinoć je na parkiralištu "Spaladium Arene" svečano otvoren prvi Drive In na ovim prostorima.

Dakle, jedinstveno kino koje, suprotno standardnim zatvorenim dvoranama,
posjetiteljima omogućava praćenje filma na otvorenom iz privatnosti i udobnosti
vlastitih vozila. Prilagodivši se dobu digitalnih projekcija i odašiljanju tona
direktno u radioprijemnik automobila, direkcija festivala i koordinator projekta
Marijan Baković nostalgično su evocirali romantičarski dio (američke) filmske
povijesti.

Sjetimo se, Zemeckisov "Back To The Future III" (1990.) odao je počast
toj kinokulturi u sceni kad se Marty upravo na otvorenom terenu golema Drive In-a
sprema za povratak u prošlost, vozeći nabrijani "vremeplov" DeLorean prema ekranu, a kamera prethodno u sputno ovjekovječi plakat filma "Revenge Of The Creature" (1955.) Jacka Arnolda u kojem je glumio tada mladi Clint Eastwood.

Drive In je, upravo s takvim naslovima, stekao popularnost pedesetih i šezdesetih kao idealno mjesto za prvi "date", kultni status, pak, sedamdesetih, kad su se u kinima toga tipa vrtjeli eksploatacijski "grindhouse" filmovi, mahom nasilne žanrovske varijacije akcije i horora, a gledatelji se na "ligen sicevima" nesmetano prepuštali valovima strasti s partner(ic)om.

Utoliko, šteta je što STFF nije uspio upriličiti retrospektivu zloglasnog američkog filmaša Russa Meyera ("Brže, mačkice, ubij, ubij!"), reprizirati Tarantinovu i Rodriguezovu posvetu "grindhouse" estetici ("Otporan na smrt", "Planet terora") ili možda prikazati trash horor "Guma" (2010.) Quentina Dupieuxa. No, antibollywoodski orijentirani "Gandu", kojeg je Quashiq Mukherjeeopisao kao "rap mjuzikl", odgovara mjerama ekstremne kinematografije u stilu i sadržaju.

Eksplicitna "full frontal"  golotinja osigurala je "Gubitniku" zabranu prikazivanja na matičnom teritoriju i razapinjanje od strane dežurnih dušebrižnika. Na napade je indijski redatelj odgovarao riječima kako "film o frustracijama mladog čovjeka mora barem 70 posto govoriti o seksu i biti direktan".

Marko Njegić / foto: duje klarić / cropix

Još dvije večeri

Planirano je da se tri večeri organiziraju projekcije u Drive In-u. U ponedjeljak je na programu kina plesni dokumentarac “The Co(te)Lette Film“ čuvenog Mikea Figgisa, a u utorak španjolska povijesna drama “Caracremada“ Lluisa Galtera.

Naslovnica Kultura