Novosti Hrvatska

UZ NAJAVU MINISTRA FINANCIJA IVANA ŠUKERA O BRŽEM NASTAVKU RADOVA NA AUTOCESTI DO JUGA ZEMLJE

LAŽNO OBEĆANJE Od 60 milijuna eura ni metar ceste do Dubrovnika

UZ NAJAVU MINISTRA FINANCIJA IVANA ŠUKERA  O BRŽEM NASTAVKU RADOVA NA AUTOCESTI DO  JUGA ZEMLJE

Zajam za izgradnju dionica na paneuropskom koridoru 5c, ministar je predstavio kao cestovno približavanje Dubrovnika ostatku zemlje, premda od toga neće biti ništa do 2015. godine

Na jesen će Hrvatske autoceste s Europskom bankom za obnovu i razvoj (EBRD) potpisati novi kreditni ugovor o nastavku izgradnje autoceste prema Pločama, odnosno Dubrovniku. Riječ je o 60 milijuna eura kojih će dio poslužiti za nastavak radova na slavonskom dijelu koridora 5c, ali i na dalmatinskom dijelu, pa će s hrvatske strane potpuno oživjeti taj koridor - kazao je u srijedu u Dubrovniku ministar financija Ivan Šuker, te dodao:

- Tamo gdje autocesta treba prijeći na bosanskohercegovačku stranu trebao bi ubrzo raditi novi granični prijelaz, jer u sustavu schengenskog režima treba točno odrediti gdje će biti novi carinski prijelaz. Ta će investicija, sigurno, veseliti vas Dubrovčane.

Visoka cijena

Prvi čovjek državnih financija tako je, po svemu sudeći, počeo novu predizbornu kampanju na hrvatskom jugu, jer je traženje europskog novca za izgradnju četiriju prometnih dionica (dvije u Slavoniji) na paneuropskom koridoru 5c, ukupne dužine oko 13 kilometara, predstavio javnosti kao cestovno približavanje Dubrovnika ostatku zemlje, premda od toga realno neće biti ništa najmanje do 2015. godine.

Naime, u planirani kredit od EBRD-a, ukupne vrijednosti čak 120 milijuna eura, uključeno je i devet kilometara nove autoceste A10 koja bi od čvora Ploče na Dalmatini (A1), planiranog istočno od Vrgorca, vodila prema granici s BiH na širem području Ljubuškog.

Po svemu sudeći, nema tu ni traga boljem povezivanju Dubrovnika s Pločama i Splitom, posebice što ni dio novca nije namijenjen za aktiviranje radova na najjužnijoj dionici Dalmatine od Dola do Dubrovnika, ili ubrzavanje izgradnje pelješkog mosta.

Prema objavljenim uvjetima, prosječna cijena izgradnje dviju novih prometnih dionica na granici Splitsko-dalmatinske i Dubrovačko-neretvanske županije iznosila bi više od šest milijuna eura po kilometru, što je iznad cijene radova na pojedinim dijelovima autoceste Split-Zagreb, iako je teren kroz Liku i Dalmaciju bio znatno teži.

Manjka 300 milijuna

Sporan je i dio priče oko završetka te nove, kratke autoceste A10, jer se kao rok spominje 2012. godina, iako je u državnom programu izgradnje cesta otvaranje te prometnice predviđeno tek iza 2012. godine, jednako kao i dovršetak pelješkog mosta, te dionice Doli-Dubrovnik. Upitno je hoće li do kraja 2012. godine biti dovršen i potez u izgradnji između čvorova Ravča i Ploče, što neizravno potvrđuju i iz HAC-a. 

- Cijela dionica od čvora Ravča do čvora Ploče trebala bi biti gotova do kraja 2012., a najkasnije do ožujka 2013. godine. Nedostaje nam oko 300 milijuna kuna za to sve dovršiti, nadam se da ćemo to dobiti rebalansom proračuna ili podizanjem kredita. Dionica od Ravče do čvora Vrgorac u završnoj je fazi i mogli bismo je brzo pustiti u promet, no od toga smo odustali jer bismo cijeli promet s autoceste tada preusmjerili na ulice Vrgorca i nastao bi prometni kolaps.

- Promet ćemo pustiti kada cijela dionica do čvora Ploče bude gotova. Trenutačno na cijeloj dionici radi negdje između 300 i 400 radnika. Na cijeloj trasi od Vrgorca prema Pločama obavljeni su zemljani radovi, ali preostaje nam najteži dio posla - dovršetak tunela “Šubir” i “Prolog”, pri čemu smo već probili 80 posto tunela “Šubir” - kazao nam je Anto Filipović, direktor HAC-ove Tehničke jedinice za izgradnju autoceste.

Dionica do Vrgorca

Pri kraju je izgradnja dionice između čvorova Ravča i Vrgorac, duge 10 kilometara, u što smo se uvjerili vozeći se asfaltiranim kolnikom. Dio tog poteza je asfaltiran, a dovršen je i vijadukt “Kotezi”, najveći takav objekt na autocesti od Bosiljeva prema jugu Hrvatske.

Radnici pet tvrtki 15 mjeseci u dvije smjene gradili su vijadukt u koji je ugrađeno 56 tisuća kubika betona i 8600 tona željeza. Dug je 1214 metara, širok 27,8 metara. Od vijadukta “Kotezi” do čvora Vrgorac-Ajdanovac 50-ak radnika tvrtki “Obšivač” i “Međimurje gradnja” radi na tri vijadukta, dok radnici splitske “Grande” uređuju rubnjake.

PIŠU GORDAN ZUBČIĆ
Ahmet KALAJDŽIĆ
MATE PRIMORAC

Naslovnica Hrvatska
Page 1 of 3FirstPrevious[1]23Last