Novosti Crna kronika

Havarija tankera na Hvaru: pijani kormilar vozio, kapetan boravio u - zahodu

Nakon što je pola sata nakon ponoći u utorak Lučka kapetanija Split primila obavijest od zapovjednika motornog tankera „Antonia" kako se nasukao na otočić Pokonji Dol kod otoka Hvara, odmah su isplovili na mjesto događaja. Utvrđeno je kako onečišćenja mora nema, a srećom niti ozlijeđenih.

Brod je s pet članova posade isplovio u ponedjeljak u 14 sati iz luke Sustipan (Dubrovnik) za terminal Ina –Petronafta u Solinu, u balastu bez tereta. Na brodu se ipak nalazilo oko tisuću i pol litara pogonskog goriva.

- Niti kap nije završila u moru, kazuje nam kapetan Boris Matošić, splitski lučki kapetan.

No, koja kapljica više završila je ipak u kormilaru! Rutinskom kontrolom razine alkohola u krvi, koja se radi nakon havarije, kod njega je utvrđeno 1.7 promila. Dok je pripiti kormilar bio na mostu, kapetan je bio odsutan. Gdje? Kako je svojim potpisom potvrdio tada je otišao u WC, «na trenutak»...

- Obojici sada slijedi optužni prijedlog pred Prekršajnim vijećem Kapetanije, rekao nam je kapetan Matošić, objašnjavajući kako i kapetan «Antonie», kao odgovorna osoba na brodu, i pjani mornar, kao – neodgovorna osoba, mogu dobiti novčane kazne zbog nemara, ali prijeti im i oduzimanje licence na neko vrijeme.

Dvije rupice koje su nastale na trupu «Antonije» - ronioci su privremeno popravili kako bi pripremili brod za tegalj. Deset minuta prije 13 sati – tegljenje je i započelo, te se očekuje kako će brod stići u Kaštela oko 16 sati.

Tegljač «Argus» će pratiti tanker do terminala, gdje bi se trebala izvršiti degazacija, nakon čega će brod najvjerojatnije otići u dok na popravak u Vranjic.

                                                                                   m. budimir / EPEHA, foto: mmpi

Tanker Antonia s istim zapovjednikom nasukao se i 2007. na Pelješcu

Tanker Antonia splitske tvrtke Tanker d.d. nasukao se i početkom ožujka 2007. kod Lovišta na zapadnom dijelu Pelješca. I tada je sve prošlo bezbolno, brod je bio bez tereta kojeg je ranije bio iskrcao u Dubrovniku, a s hridi ga je odsukao Brodospasov remorker Antares.

Zbog brzog djelovanja nije došlo ni do onečišćenja mora, premda je u tankovima tada bilo oko 3000 tona goriva. Zanimljivo je da je i tada na Antoniji bio isti zapovjednik kao u utorak kod Hvara, kap. Cvetko Petrović, a kao uzrok havarije spominjala se loša vremenska situacija, odnosno jaki pljusak koji je smanjio vidljivost.

- Točno je da je naš tanker već imao havariju nalik ovoj kod Pokonjeg Dola na Hvaru, ali tada je bila riječ o objektivnim okolnostima, odnosno lošem vremenu. Po svemu sudeći sada je u pitanju ljudski faktor, dobili smo informacije da je kormilar bio pod utjecajem alkohola, a kako naš interni pravilnik zabranjuje svaku upotrebu alkohola u plovidbi nakon okončanja istrage razmislit ćemo o sankcijama za krivce, kazao nam je predsjednik Nadzornog odbora Tankera d.d. Zvonko Matijaš.

Ivica Profaca/EPEHA

Naslovnica Crna kronika
Page 1 of 2FirstPrevious[1]2Last