Novosti Biznis

nevjerojatan porast

Turistički preokret: lipanj i rujan puni kao nikada prije, ugostili 4,5 milijuna turista u tim mjesecima

nevjerojatan porast

Kada bi u nizu dobrih stvari koje su se dogodile u hrvatskom turizmu ove godine trebalo izabrati ipak "ono nešto" što joj je dalo poseban pečat uspješnosti, onda bi to bili turistički lipanj i rujan.

Oni su pravi pobjednici ovogodišnje turističke sezone jer je turistički promet ostvaren u tim mjesecima značajno produljio sezonu pa je to najbolje što se dogodilo u turizmu. Lipanj i rujan su prvi put postali sastavni dio glavne sezone, pa će 2017. ostati upamćena upravo po tome što je turistički šušur počeo s posljednjim proljetnim danima, a nastavio se istom uspješnošću u prvim jesenskim danima. Tako smo samo u ta dva mjeseca ugostili 4,5 milijuna turista, odnosno četvrtinu svih koji su nam došli tijekom godine, te naplatili 22 milijuna noćenja.

A kada se s takvom predsezonskom zalihom ušlo u ljeto, uspjeh je gotovo bio zajamčen.

S lipnjem koji je donio rast od nevjerojatnih 33 posto dolazaka gostiju, kojih je bilo čak 2,5 milijuna u tom mjesecu, uglavnom na Jadranu, Hrvatska je već prije ljeta poslala poruku svijetu kako se u nju isplati doputovati. Jer u predsezoni su nam, baš kao i u rujnu, najbrojniji gosti bili oni iz Njemačke, Austrije i Velike Britanije, koji su svoje dojmove o odmoru u Hrvatskoj prenijeli nakon povratka kućama.

Njihovim impresijama vjetar u leđa dali su i avioprijevoznici koji su u lipnju već imali pun raspored letova prema Jadranu iz gotovo svih europskih zemalja. Iako su brojke ponekad zamorne, u ovom slučaju su slikovite. Najveći turistički promet u lipnju ostvarila je Istarska županija s 698,4 tisuća dolazaka (rast 40,6 posto), a slijedi Splitsko-dalmatinska županija s 440,7 tisuća dolazaka (rast 30,1 posto) i 2,1 milijun noćenja (rast 27 posto). Kada se svemu doda podatak kako je u tom predsezonskom mjesecu najveći broj gostiju (njih 41 posto) boravio u obiteljskom smještaju, jasno je i tko su smještajni pobjednici sezone.

Nakon očekivano i već nekoliko godina odlično popunjenih srpnja i kolovoza, i to bez ikakvih "rupa", uslijedio je rujan koji se nastavio sa šest posto boljim prometom. Za sve koji bi promislili kako je to mali porast, valja reći kako rujan već nekoliko godina bilježi dvoznamenkasti rast dolazaka turista i na međunarodnom tržištu je postao najpopularniji mjesec, čiji turistički aranžmani se prvi prodaju već na početku godine.

S gotovo dva milijuna turista i deset milijuna noćenja, koliko ih je bilo u rujnu u Hrvatskoj, ponovno su najuspješniji bili Istra i Splitsko-dalmatinska županija, koje su same ugostile više od polovine svih naših gostiju u rujnu. Tako je svako treće noćenje u Hrvatskoj u rujnu ostvareno u Istri, a slijedi Splitsko-dalmatinska županija s 2,1 milijun noćenja, odnosno 21 posto prometa cijele zemlje.

I u rujnu je, baš kao i u lipnju, najviše noćenja ostvareno u sobama za iznajmljivanje, apartmanima, studio-apartmanima i kućama za odmor, i to četiri milijuna noćenja, ili 41 posto svih noćenja. U usporedbi s istim razdobljem prošle godine u obiteljskom smještaju u rujnu, ostvaren je porast dolazaka za 15 posto i porast noćenja za sedam posto, čime su mali iznajmljivači značajno participirali u produljenju sezone.

Očekivano, u rujnu, kada počinje školska godina, najviše su nas posjećivali turisti u dobi od 55 do 64 godine. No, čini se kako klimatske promjene i velike vrućine, pojačane s gužvama i većim cijenama u špici sezone, okreću sve veći broj Europljana prema lipnju i rujnu kao mjesecima za glavni odmor.

Naslovnica Biznis