Novosti Biznis

završila AGONIJa

Nekada je desnom rukom mogao izgraditi čiovski most, a istovremeno lijevom pelješki: Konstruktor ide u stečaj, pa što bude

završila AGONIJa

"Konstruktor-Inženjering" kakav je nekad bio, sa svojih 3500 radnika mogao je desnom rukom izgraditi čiovski most, a istovremeno lijevom rukom pelješki.


Jer, od 1945. godine, kad je osnovan kao "Konstruktor-Split", njegovo bogatstvo bili su ljudi – inženjeri, mineri, autodizaličari... No, do danas je zadržao manje od 150 djelatnika – istaknuo je Ivan Lagator, koji se točno sjeća datuma kad je dobio posao u toj tvrtki – bilo je to 15. svibnja 1979. godine.

Tužni skup

Zbog takve prošlosti bilo je tužno gledati kako su samo tri bivša radnika "Konstruktor-Inženjeringa" (Lagator, Mate Čota i Josip Raković) u srijedu na Trgovačkom sudu u Splitu pratili ročište na kojem je objavljeno da se nad tim nekadašnjim graditeljem autocesta, mostova, tunela, Spaladium Arene, bolnica i brojnih drugih objekata otvara – stečaj.

Iako bi to po ukupnim obvezama splitske tvrtke i broju vjerovnika trebao biti jedan od većih stečajeva u Hrvatskoj, razvoj događaja pratilo je tek nekoliko odvjetnika. U sudnici je bilo samo 12 osoba, i to uključujući suca Jozu Ćaletu, njegovu tajnicu koja je vodila zapisnik, privremenog stečajnog upravitelja Franu Krištu, odvjetnika Tomislava Krku koji zastupa "Konstruktor-Inženjering" i Juricu Jurača, zamjenika Županijskog državnog odvjetnika u Splitu.

Sudac Ćaleta pročitao je dopis Fine koja je tražila otvaranje stečaja nad splitskom tvrtkom.

– U blokadi je 680 dana, a iznos blokade prelazi 108 milijuna kuna. Ne može podmirivati svoje obveze i prezadužena je – dodao je Krišto. Predstavnik "Konstruktora" nije se protivio otvaranju stečaja.

– Idemo u stečaj, pa što bude, a to može biti redovan postupak s prodajom imovine ili stečajni plan. Sada slijedi 60 dana u kojima će vjerovnici prijavljivati svoja potraživanja, a ispitno i izvještajno ročište očekuje se krajem veljače – rekao je Ćaleta, koji će najkasnije u ponedjeljak napisati rješenje o otvaranju stečaja kojim će imenovati stečajnog upravitelja.

Odrekao se kamata

Tako je prekinuto petogodišnje razdoblje tijekom kojega je "Konstruktor-Inženjering" različitim metodama izbjegavao stečaj. U tome mu je najviše pomogao postupak sklapanja predstečajne nagodbe koji je, umjesto tri mjeseca, kako je to predvidio poslodavac, trajao tri godine.

Kad je nagodba potvrđena, 1,98 milijardi kuna tadašnjih obveza te tvrtke dijelom je otpisano, dijelom pretvoreno u temeljni kapital tog poduzeća, a ostatak se trebao vraćati obročno.

No, direktor Željko Žderić na kraju nije uspio naći strateškog partnera koji bi pomogao da tvrtka ponovno stane na noge. Koliki su joj sada dugovi, bit će poznato za nekoliko mjeseci.

– Potražujem 70 tisuća kuna. Bilo bi i više, ali su mi u "Konstruktor-Inženjeringu" ranije davali neispravne platne liste s kojima se nisam mogao naplatiti preko Fine. Ispravljene liste sam dobio kad me je direktor natjerao da potpišem da se odričem kamata – rekao nam je Mate Čota.

Naslovnica Biznis