Novosti Biznis

analiza hgk

Hrvatski turizam raste, ali je najnekonkurentniji na Mediteranu

analiza hgk

Hrvatski turizam i ove godine ostvaruje izvrsne rezultate sa svih tržišta i povećanje gotovo svih segmenta poslovanja, no i dalje je zbog poreznog tretmana, slabog poticanja zapošljavanja pa i investicija u zaostatku za svim mediteranskim konkurentima, upozorilo je u srijedu Turističko poslovno vijeće pri HGK.

Analizirajući ovogodišnju turističku sezonu i dosadašnje rezultate, to je vijeće (TPV HGK) na ovotjednoj sjednici poručilo da su turistička predsezona i glavna sezona odlične, što se očekuje i u posezoni, a osvrnuli su se i na požare u Dalmaciji, zbog kojih za sada, kako su informirani, turisti ne odlaze niti otkazuju aranžmane.

Direktorica Sektora za turizam HGK Leila Krešić-Jurić istaknula je da je unatoč svemu dobrom Hrvatska u turizmu i dalje u zaostatku za svim mediteranskim konkurentima, te da je po utjecaju oporezivanja na poticaje zapošljavanja i investicije na dnu ljestvice konkurentnosti.

"Sniženu stopu PDV-a za smještaj primjenjuje 25 članica EU-a, od čega 18 zemalja manju ili jednaku 10 posto,  a nova PDV stopa na ugostiteljstvo u Hrvatskoj od 25 posto je uz Dansku najviša u EU. Primjeri Irske, Švedske, Francuske i Njemačke ukazuju da snižavanje stope PDV-a snažno potiče stvaranje novih radnih mjesta i rast investicija, a najintenzivniji rast investicija i zapošljavanja u turizmu se i u Hrvatskoj dogodio 2013. kada je stopa snižena na 10 posto", kazala Krešić-Jurić najavljujući studiju o PDV-u koju HGK dovršava.

Predsjednik Udruženja putničkih agencija pri HGK i zamjenik predsjednika TPV-a Boris Žgomba naglasio je da bi s obzirom na dosadašnje rezultate te očekivanja do kraja godine u turizmu na godišnjoj razini porast prometa mogao biti između 10 i 12 posto u odnosu na prošlu godinu.

U prilog tim očekivanjima idu i podaci iz sustava eVisitor Hrvatske turističke zajednice (HTZ) koji pokazuju da je hrvatski turizam ove godine ostvario snažan rast potražnje, s visokim dvoznamenkastim stopama rasta broja dolazaka i noćenja od oko 20 posto do sredine srpnja.

"Do sredine srpnja obiteljski smještaj bilježi najveće povećanje s oko 30 posto više dolazaka i noćenja, kampovi su također blizu 20 posto rasta, nautika iznad 15 posto, a hoteli iznad 10 posto rasta, dok među tržištima i dalje prednjači Njemačka, kojoj se ove godine vrlo snažno pridružuju Poljska i Velika Britanija, ali i SAD, Južna Koreja i druge", iznio je jedan od sektorskih direktora u Glavnom uredu HTZ-a Igor Borojević.

Na probleme u ugostiteljstvu, poput stope PDV-a, radne snage i obveze obavještavanja Porezne uprave o radnom vremenu restorana, ukazao je predsjednik Udruženja ugostiteljskih djelatnosti pri HGK Ivan Bogović, dok je predsjednik Kamping udruženja Hrvatske (KUH) Tihomir Nikolaš istaknuo da bi se kampovi s ovogodišnjim rezultatima mogli vratiti na još uvijek rekordne prijeratne turističke brojke.

Nužnost donošenja zakonske regulative za daljnji razvoj marina i povećanje kapaciteta istaknuo je predsjednik Udruženja marina HGK Sean Lisjak, dok je predsjednik Zajednice zdravstvenog turizma pri HGK Marcel Medak najavio da tom segmentu predstoje značajne investicije koje će podići konkurentnost. u zdravstvenom turizmu.

Dijana Katica iz Kluba članova "Selo" i HF Eko Etno grupe istaknula je da turizam raste i na kontinentu, ali da OPG-ovi imaju problem s malim brojem smještajnih kapaciteta, a glavna savjetnica ministra turizma Barbara Mesić izvijestila je o brojnim aktivnostima Ministarstva, uključujući zakonske prijedloge, od zakona o pružanju usluga u turizmu, do pravilnika o kategorizaciji te transparentnijeg načina rada HTZ-a uz novi model udruženog oglašavanja.

Naslovnica Biznis