Novosti Biznis

godina za pamćenje

Spektakularni rezultati na početku sezone jamče: Hrvatska će opet oboriti sve turističke rekorde!

godina za pamćenje

Zakoračili smo punom snagom u turističku sezonu za pamćenje. Hoteli na Jadranu bilježe najbolju zauzetost u lipnju u ovom desetljeću, financijski promet na računima turističkih tvrtki veći je i do 15 posto nego lani u ovo vrijeme, obiteljski smještaj jučer je imao registriranih gotovo 120 tisuća turista, a u kampovima ih je stotinu tisuća.

Podaci iz velikih hotelsko-turističkih sustava, koji već sad planiraju od 10 do 15 posto bolju zaradu od lanjske, utoliko su fascinantniji podsjetimo li da su se njihovi planovi prihoda još ovog proljeća svodili na najviše pet posto.

Prevedeno na svima razumljiv jezik, to znači da će se u blagajnama svih koji se bave turizmom u Hrvatskoj naći oko milijardu eura prihoda više nego lani. Hrvatskoj se tako smiješi dosezanje dugo sanjane brojke od 10,5 milijardi eura turističkih prihoda u 2017. godini.

Hoteli puni 98 posto

Iako se znalo i očekivalo kako će lipanj zbog rasporeda blagdana u Hrvatskoj i Europi donijeti prve prave turističke gužve, malo tko se je usuđivao prognozirati turistički rast od čak 40 posto u dolascima i 46 posto u noćenjima, koliko se bilježi ovaj mjesec.

Takvu posjećenost u lipnju ne pamte ni najiskusniji turistički radnici na Jadranu. A među onima koji su baš najviše rasli u dolascima prvih šest mjeseci su nacije koje su najbrojniji gosti u nas: Nijemci, Talijani, Austrijanci, Slovenci, Korejci, Poljaci...

Ono što je značajno obilježilo ovogodišnji turistički lipanj jest i činjenica da se u njemu izjednačio broj gostiju u hotelima i u obiteljskom smještaju, pa ih je na jučerašnji dan bilo oko 116 tisuća u privatnim apartmanima i još toliko u hotelima.

I dok su hoteli s tim brojkama dosegnuli svoju punu zauzetost već u lipnju, a koja neće više padati sve do kraja listopada, u privatnom smještaju popunjen je tek svaki peti krevet jer njihova "špica" tek slijedi.

 


– Od početka lipnja smo zauzeti 98 posto u svim hotelima, a tako je na cijeloj Makarskoj rivijeri gdje je već sada nemoguće naći slobodnu sobu. Prodalo se sve to još ovog proljeća, a potražnja i rezervacije su takve u svim hotelima sve do jeseni. Hotelskih kreveta nedostaje i svi su na vrijeme požurili osigurati sebi mjesto – govori nam zadovoljno hotelijer iz Brela.

I upravo te rane rezervacije donose turističkim tvrtkama i obrtnicima najveću zaradu, jer se zbog odlične prodaje ove godine nije moralo ići ni u kakve akcije, sniženja i popuste kako bi se napunili hoteli, a to je onda značilo da su hotelske sobe prodane po najboljim mogućim cijenama.

Štoviše, u strahu da im se ne objavi prerano zaustavljanje prodaje (stop booking), turoperatori su ove godine na Jadranu uzimali u fiksni zakup hotelske krevete za po tri do pet godina unaprijed. Tako su najveći među njima poput TUI-ja, Thomasa Cooka, Thomsona, ITS-a i drugih najnovijim ugovorima osigurali sebi kapacitete u jadranskim hotelima sve do 2020. godine, pa i duže.

Dugoročni zakup

– Osim želje da imaju sigurne kapacitete u Hrvatskoj, takvim njihovim dugoročnim rezervacijama i ugovorima se strani organizatori putovanja bore protiv globalne internetske konkurencije koja im sve više uzima dio poslovanja. Cijene koje smo postigli za dugoročni zakup s turoperatorima su vrhunske – tumači zadarski hotelijer koji zbog poslovne tajne ne smije javno govoriti o iznosima i postocima.



U turističkom bumu kojemu svjedočimo ovoga lipnja, ali i cijele prve polovice godine u kojoj nam je stiglo 22 posto više gostiju, unatoč dojmu kako smo sve više destinacija za mlade turiste, najveći porast dolazaka je među onima u dobi od 31 do 50 godina, pa bi turistički domaćini morali povesti više računa o ponudi i zabavi za tu generaciju.

Top gradovi u lipnju 2017. (u dolascima gostiju):
1. Dubrovnik
2. Zagreb
3. Rovinj
4. Poreč
5. Split

Top gradovi u prvih šest mjeseci 2017. (u dolascima):
1. Zagreb
2. Dubrovnik
3. Split
4. Poreč
5. Rovinj
6. Zadar

Uzlet po županijama

Rast turističkog prometa u lipnju po županijama

Istarska +62%, Zadarska +48%, Šibenska +37%, Splitsko-dalmatinska +28%, Kvarner +26%, Dubrovačko-neretvanska +23%

RAST PROMETA U POJEDINIM VRSTAMA SMJEŠTAJA
Hoteli +21%, kampovi +70%, obiteljski smještaj +62%,nautika +37%

 

Naslovnica Biznis