Novosti Biznis

sve žešća konkurencija na telekom tržištu

Nula kuna po minuti

T-Mobile, Tele2 i Vipnet neumorno pronalaze usluge koje udovoljavaju različitim potrebama korisnika, a njima daju tržišnu prednost

T-Mobile, Tele2 i Vipnet neumorno pronalaze usluge koje udovoljavaju različitim potrebama korisnika, a njima daju tržišnu prednost

Jadran Babić / CROPIX
Konkurencija na hrvatskom tržištu mobilnih usluga neprestano raste, a pružatelji usluga neumorno pronalaze usluge koje će ih odvesti korak ispred konkurencije. Uloga marketinga, potkrijepljenog različitim istraživanjima tržišta, ali i navika i potreba korisnika, u tom procesu je neizbježna. Tako u posljednje vrijeme hrvatski GSM operateri, među ostalim, uglavnom nude pakete i usluge s predznakom “nula kuna po minuti”.

Šarena ponuda

Ove godine prvi je “nula kuna po minuti” ponudio T-Mobile, i to početkom veljače kroz novu Simpa opciju Tulum. Usluga nudi 12 sati besplatnih noćnih razgovora uz naknadu uspostave poziva od 0,25 kuna i mjesečnu naknadu od 20 kuna. U istom paketu slanje jedne SMS poruke stoji 0,10 kuna, usluga se može koristiti od 19 sati navečer do sedam sati ujutro, a omogućuje i dodatnih tisuću besplatnih minuta razgovora.

S paketom Flex Obitelj T-Mobile je izišao još lani. U sklopu te kampanje prije samo nekoliko dana lansirana je nova usluga, Flex Obitelj 200, kreirana prema potrebama parova. Parovi dobivaju zajednički račun, a 200 kuna, koliko vrijedi paket, troše zajednički. Minuta je besplatna, uspostava poziva iznosi 0,25 kuna, a paket uključuje i dodatnih 200 besplatnih minuta razgovora.

Krajem veljače, Tele2 odgovara konkurenciji, pa nudi dva nova tarifna modela – Zero In i Zero Out. Prve, kažu, prave “nula tarife” u Hrvatskoj. Za pozive unutar mreže usluga Zero In nudi nula kuna po minuti uz naknadu od 0,69 kuna za uspostavu poziva, ali za razliku od T-Mobilea, bez mjesečne naknade. Pozivi prema drugim mrežama iz opcije Zero In, koja se ujedno aktivira SMS porukom, iznose 0,69 kuna po minuti. Zero Out, pak, za mjesečnu naknadu od 20 kuna nudi univerzalnu cijenu jedne minute razgovora prema svim hrvatskim mobilnim mrežama od 1,29 kuna.

Vipnet se u borbi za “korak ispred”, odlučio za nešto drukčiji pristup. Usluga MultiSIM namijenjena je onima koji istodobno koriste više mobitela. Za najviše tri uređaja korisnik dobiva jedinstveni broj te troškove plaća na jednom računu. Više okrenut mogućnostima interneta, Vipnet odnedavno nudi i uslugu GPS navigacije, a od 15. ožujka najavljuju i uslugu Vipme fiksna linija, koja će se nuditi u paketu Vipme Homebox. 

Niže cijene do Uskrsa

Kako će se GSM operateri u idućemu razdoblju nositi s izazovima tržišta, bit će zanimljivo vidjeti. Jedno je sigurno, biti korak ispred ostalih, svima je cilj. Tako je Tele2, u povodu uskrsnih blagdana, već najavio 35 posto niže cijene za devet modela mobilnih uređaja koje nudi u svojim start paketima.

 




 

Naslovnica Biznis