Novosti BiH

pad sportskog zrakoplova

Detalji nesreće u Mostaru u kojoj je živote izgubilo pet osoba, od kojih troje djece: je li avion star 46 godina srušio kvar ili srčani udar pilota?

pad sportskog zrakoplova

Državna tužiteljica Diana Kajmaković preuzela je istragu o uzrocima pada sportskog zrakoplova u subotu u Jasenici pokraj Mostara i pogibiji petero ljudi, od kojih troje djece u dobi između sedam i 10 godina.

Kako su u vrijeme pada zrakoplova vremenski uvjeti bili povoljni za let, mogući uzroci nesreće još uvijek neslužbeno se svode na tehnički kvar ili zdravstvene teškoće pilota. Riječ je o Ivanu Karačiću, instruktoru letenja s višegodišnjim iskustvom, a prema pisanju sarajevskog Dnevnog avaza, on je za vrijeme leta doživio srčani udar.
 

 


S druge strane ne isključuje se ni kvar jer je zrakoplov tipa fuji FA-200-160 aero subaru bio star 46 godina i od 2008. godina imao je pedesetak sati leta. Prema iskazu svjedoka, zrakoplov se uopće nije okrenuo prema pisti kako bi pokušao sletjeti, nego je iznenada pao.

Tragični dani za BiH

Među poginulom djecom su kći i sin vatrogasca Dražena Lovrića, zaposlenika Mostarskog aerodroma, kao i sin Sanjina Hadžiomerovića, djelatnika Agencije za pružanje usluga u zračnoj plovidbi (BHANSA). U avionu je bio i 20-godišnji Muhamed Sipović, sin Zijada Sipovića, poznatoga bosanskohercegovačkog sportaša i pjevača, ali nitko još ne zna kako se on našao među putnicima.

– Još sam u šoku. Upravo idem prema bolnici, gdje će se obaviti obdukcija. Što da kažem, ne mogu sebi doći!? Neke posebne detalje ne smijem ni kazati jer je istraga još u toku. Istražitelji su mi rekli da tako mora biti. A neke pojedinosti i ne znam. Samo da mi je preživjeti ove dane – kazao je u nedjelju Zijad Sipović za Avaz.

– Ovo je strašna tragedija koja se ne može opisati riječima. Ne znam na koji način iskazati osobnu bol. Ovo je jedan od najtragičnijih dana za BiH i Mostar – izjavio je direktor Mostarskog aerodroma Marin Raspudić.

Do nesreće je došlo tijekom dana otvorenih vrata zračne luke, pa se u javnosti otvorilo pitanje sigurnosnih protokola koji prate održavanje takvih manifestacija u BiH. Odmah je povučena paralela s nesrećom otprije pet godina, kada je kod Banje Luke, u padu malog sportskog zrakoplova, također izgubljeno pet života. Obje nesreće dogodile su se u svibnju, kada u BiH počinje intenzivnija sezona letenja.

Nema crne kutije

– Teško je zamisliti da bilo gdje u svijetu avion star 46 godina obavlja panoramske letove. Kod nas je to najnormalnija stvar. U zrakoplovstvu BiH nenormalno je normalno – komentirao je za Klix.ba Rusmir Kurić, magistar zrakoplovstva i zrakoplovni konstruktor.

– Je li 10 mladih života tragično izgubljenih u BiH u zadnjih pet godina dovoljna cijena da se svi dozovemo pameti, i da zrakoplovstvo postane vodeća oblast našeg društva po pitanju tehnološkog napretka, poštovanja propisa, koji su u svijetu zrakoplovstva napisani u krvi svih prethodnih tragičnih događaja, da bez bojazni za njihove živote puštamo svoju djecu da sa svojim dječjim idolima pilotima osjete svu ljepotu leta u najnaprednijim tehnološkim strojevima – poručio je Kurić.

Neslužbene procjene govore da bi istraga u ovom slučaju mogla potrajati i mjesec dana jer zrakoplovi ovog tipa nemaju crne kutije.

 

 

 

Naslovnica BiH