More Nautika

štedi i leti

Nautika 600 k: klasičan poludeplasmanac koji ima salon i kabinu za dvometraše

štedi i leti

Stvoriti brod za sve namjene san je svakoga brodograditelja. Ribolovci, ronioci, đitaši, kupači... svatko ima svoju viziju morskog prijevoznog sredstva i kad na popis stavite sve njihove zahtjeve teško ih je podvući pod isti nazivnik. Mnogi su domaći brodograditelji vješto oblikovali brodice s kojima su pogađali mnoge ukuse, ali vremena i navike se stalno mijenjaju. Unutrašnje motore danas malo tko ističe kao prioritet, a umjesto drvenog obilja u interijeru se prvenstveno cijeni praktičnost i jednostavnost održavanja. 

Naravno, uz što je moguće nižu cijenu i potrošnju goriva. Koristeći 20 godina iskustva u brodogradnji i uvažavajući posljednje trendove, u zagrebačkom malom škveru Remia-plast uspjeli su napraviti šestmetarsku brodicu po mjeri nove generacije nautičara. Prema konceptu starog modela od 6,5 metara nastala je pola metra kraća Nautika 600 k, naoko tipičan hrvatski poludeplasmanac s kabinom, ali po par bitnih detalja drugačiji od prethodnika.

Visoki bokovi

Prije svega valja naglasiti da Nautika 600 nije skup brod, s motorom i porezom se u osnovnoj verziji može kupiti već za 20 tisuća eura što je psihološka granica vrlo važna za sadašnji gospodarski trenutak. Drugi važan detalj je trup s niskom kobilicom vrlo blizak čistoj gliserskoj formi spreman za postizanje većih brzina i s motorima manje snage. U konkretnom slučaju, s Yamahom 40 (snage oslobođene na 70 konja) postigli smo čak 20 čvorova što je rezultat po mjeri gumenjaka te dužine. Samo ova dva podatka su dovoljna da zagoliciju maštu mnogih nautičara pa smo s velikim nestrpljenjem dočekali ovaj test jer je od predstavljanja prototipa u Biogradu na suhom prošlo točno godinu dana. Dio je toga vremena potrošen na drugim projektima proizvođača, a dio za finalno dotjerivanje mnogih detalja jer se brod sprema i za izlazak na međunarodno tržište.

Završna obrada i opći dojam su vrlo pozitivni. Na vanjske linije smo se navikli gledajući Nautiku na proteklim sajmovima, riječ je o već provjerenom konceptu samo s izraženo visokim bokovima. Osim što putnicima visina ulijeva osjećaj sigurnosti na taj se način izvukao maksimum iz šest metara trupa. Profil kabine i natkabine skladno se uklopio iako je u unutrašnjosti impozantna visina od dva metra. Atraktivan dojam postignut je i vještim toniranjem plastike trupa i krova. Rebrasta struktura trupa lijepo se nadopunjuje na tu priču iako je po pitanju održavanja uvijek zahvalnija ravna ploha. Tradicionalnu liniju broda kao i uvijek kvari vanbrodski motor, srećom u ovom slučaju njegova glava nije prevelika.

Uz motor su dvije velike platforme dodatno ojačane nosačima - ujedno i rukohvatima za lakši izlazak iz mora. Sklopive ljestve su s desne strane, a s lijeve je izliven ojačani plastični nosač za pomoćni motor. Kod ulaska na brod do izražaja dolazi jedini nedostatak visokih bokova jer na putu do kokpita treba ugaziti na jastuk ili zakoračiti preko visokog zdenca motora.

(CIJELI TEKST DOSTUPAN JE U TISKANOM IZDANJU OTVORENOG MORA BR. 213 I ONLINE PRETPLATNICIMA NA WWW.OTVORENOMORE.COM)

Naslovnica Nautika