More Nautika

test

Bavaria 46 Vision: dama s pogledom

test

Iako brodogradilište Bavaria svoje jedrilice serije Cruiser nudi i u vlasničkoj izvedbi, najčešće su one s najvećim mogućim brojem kreveta i toaleta u relativno malom i uskom prostoru namijenjenih iznajmljivanju. Da Bavaria može biti luksuzan vlasnički brod, teško dolazi do svijesti kupaca, što se očituje i u malom broju takvih modela, pogotovo u hrvatskim marinama.

Prije desetak godina, nakon ne baš uspješne vlasničke serije Ocean s centralnim kokpitom, serijom jedrilica s uzdignutim salonom – Vision, brodogradilište se uskladilo s tadašnjim trendovima. U suradnji s dizajnerskim studijom Farr Yacht Design, novim modelima serije Vision oznake 42 i 46 Bavarci su tržištu ponudili udobne i brze jedrilice po mjeri individualnih vlasnika.

Kako smo pri prošlogodišnjem testiranju Bavarijina Cruisera 37 naglasili iskorak u kvaliteti završne obrade i pažnju posvećenu detaljima te zaključili kako se više ne radi o istom škveru, sa zadovoljstvom smo prihvatili poziv da pobliže upoznamo Bavariju Vision 46.

Bucmasta forma

Jedna od glavnih osobina serije Vision vidljiva je već na vanjskim linijama, s povišenim središnjim dijelom kabine i elegantno izvijenim linijama nadgrađa koje prate bočna panoramska okna. Prostrana paluba još uvijek zadržava prepoznatljive Bavarijine bucmaste forme. Linije trupa sigurno neće biti idealne za jedrenje oštro u vjetar po uzburkanome moru, ali od serije Vision se to i ne očekuje. Ona je ponajprije dizajnirana tako da vlasniku pruži što više udobnosti, uz veliku autonomiju i jednostavnost upravljanja i u težim vremenskim uvjetima.

Bavaria Vision 46 nas je odmah dojmila prostranim i dobro promišljenim kokpitom te krmenim zrcalom. Ono se jednostavno pretvara u dobro opremljenu i prostranu platformu za kupanje, a kokpit je čistih linija za neometanu komunikaciju prema potpalublju i palubi. Organizacijski, kokpit je vrlo funkcionalan, jednako kada služi kao vanjski salon za šestero ljudi, kao i u navigaciji koja je organizacijom palubne opreme prilagođena minimalnom broju članova posade. Kormilaru su na raspolaganju dva kola kormila, opremljena konzolama za smještaj instrumenata, a vinčevi su na dohvat ruke. Pri jedrenju ovaj koncept se pokazao kao idealno rješenje jer skiper u svakom trenutku može naći optimalnu poziciju, a vinčevi, od kojih su dva elektromotorna, bili su od velike pomoći.

Inteligentni prostor

Svi konopi za trim jedara su pri ruci, a oni namijenjeni razvlačenju, dizanju i spuštanju jedara smješteni su pri ulazu u potpalublje. Iako su kokpit i paluba obloženi DuraDeck – umjetnom tikovinom koja je pružala dobar oslonac pri trčanju palubom, predložili bismo ugradnju podesta u podu koji će skiperu dati dodatni oslonac pri jačem naginjanju jedrilice. Cijeli prostor je okružen udobnom klupom i naslonjačima ovješenima o ogradu kokpita za dodatnu udobnost pri jedrenju.

Ispod kormilareva mjesta je prostrano spremište, doduše s malo nespretnim pristupom s krmene platforme ili ako trebamo izvlačiti teže stvari iz spremišta. Za dodatnu zaštitu od vjetra, kapljica i sunca, kokpit je opremljen velikim sprayhoodom i biminijem, a prostor za posadu/goste inteligentno je zaštićen visokim bočnim stranicama i sa svake je strane opremljen klupicama oko preklapajućeg stola/sunčališta.

(CIJELI TEKST DOSTUPAN JE U TISKANOM IZDANJU OTVORENOG MORA BR. 212 I ONLINE PRETPLATNICIMA NA WWW.OTVORENOMORE.COM)

Naslovnica Nautika