stdClass Object ( [id] => 266732 [title] => Mad Max ponovno na cesti [alias] => mad-max-ponovno-na-cesti [catid] => 256 [published] => 1 [introtext] => [fulltext] => “Zbogom, vojniče“, kazala je Aunty Entity (Tina Turner) pri kraju trećeg “Mad Maxa“ (“Beyond Thunderdome“, 1985.), prije odjavne špice s hit-pjesmom “We Don't Need Another Hero“. Pozdrav je bio upućen naslovnom junaku australskog postapokaliptičnog akcijskog serijala “Pobješnjeli Max“, ali nije se činio konačnim.

Naime, finalni kadrovi trojke pokazivali su kako Max Rockatansky (Mel Gibson) još jednom odlazi u “pustoš“, slično kraju drugog dijela (“The Road Warrior“, 1982.). A tamo su ga mogle lako čekati nove pustolovine i obračuni s “pokretnim lešinarima“ spremnima zaratiti zbog punog spremnika nakon atomske pošasti koja je rezultirala time da se “svijet raspao, gradovi eksplodirali i ljudi proždirali jedni druge“.

No, redatelj George Miller i Mel Gibson stali su na tri dijela i ostavili bogatu ostavštinu (dva žanrovska remek-djela i jedan solidan film) koju su futuristički akcići godinama i dekadama kasnije nastavili manje uspješno oponašati (“Čelična zora“, “Vodeni svijet“, “Resident Evil 3“, “Knjiga iskupljenja“). Mel Gibson je postao jedna od najsjajnijih hollywoodskih (akcijskih) zvijezda i pronašao se u drugom serijalu (“Smrtonosno oružje“), a George Miller je eksperimentirao s žanrovima (“Vještice iz Eastwicka“, “Lorenzovo ulje“, “Praščić Babe 2“, “Ples malog pingvina“).
S vremenom se, međutim, Miller zaželio Maxa, točnije početkom novog milenija i četvrti film je 2003. zamalo krenuo u produkciju. Gibson je bio načelno “za“, no zbog pretprodukcijskih poteškoća (snimanje u afričkoj Namibiji otkazano je nakon američkih restrikcija u osvit i tijekom iračkog rata) posvetio se redateljskoj karijeri, od “Pasije“ (2004.) do “Apocalypta“ (2006.).

Kad je Miller nekoliko godina kasnije napokon dobio zeleno svjetlo da upali kamere u nambijskoj pustinji i australskim pustopoljinama, Gibson je postao glumačka “persona non grata“ zahvaljujući ispadima u javnosti kojih vjerujemo da se sjećate pa ga redatelj nije mogao angažirati za megabudžetirani projekt težak preko 100 milijuna dolara. Razne su glasine kolale tko će naslijediti Gibsona.

Spominjali su se Australci Sam Worthington (“Avatar“) i Eric Bana (“Hulk“) koji, pak, tvrde da ih Miller nikad nije ni kontaktirao, a Jeremy Renner (“Narednik James“) navodno je sam lobirao za ulogu. Ipak, Miller je odabrao mladog Britanca Toma Hardyja za reinkarnaciju Maxa. Ako se nas pita, Gibson je nezamjenjiv i apsolutno smo protiv angažiranja mladih lica u mitskim herojskim ulogama sukladno naslovu pjesme “We Don't Need Another Hero“ (šifra: Chris Pratt kao potencijalno novi Indiana Jones), no ukoliko se “Mad Max 4“ baš “morao“ snimiti, Miller je s Hardyjem povukao vjerojatno najbolji mogući potez.
Dokazan kao izvrstan glumac (“Bronson“), kadar sam nositi film (“Locke“), po potrebi biti divlja zvijer (“Ratnik“) i supernegativac ravan Batmanu (“Vitez tame: početak“), Hardyju naizgled u opusu samo nedostaje akcijski blockbuster da ga načini zvijezdom, baš kao što je originalni “Pobješnjeli Max“ (1979.) lansirao Gibsona hollywoodskom nebu pod oblake. Hardy je, zanimljivo, zbog obveza na snimanju ovog filma odbio ponudu da bude novi John Connor u petom “Terminatoru“ (“Genisys“) koji će se ovog ljeta s “Mad Maxom“ natjecati na box-officeu.

Još jedna od pozitivnih stvari u vezi filma podnaslovljena “Fury Road“ jest što je Miller odbio snimiti klasični remake s takozvanom “origin“ pričom i ponovno prikazati kako je policajac Max Rockatansky postao Drumski ratnik, “izgubio sve“ (ženu i dijete) u “buci motora“, preciznije pod kotačima “nomadskog smeća“ predvođenog Prstorezom (Hugh Keays Byrne) i “postao olupina“. Ideja je da “Divlja cesta“ bude “reboot“ s ciljem da trendovski “resetira“ stari serijal i u slučaju uspjeha na box-officeu iznjedri nove nastavke.

Dakle, unatoč tome što Hardy u foršpanu za “Fury Road“ ne izgovara ime kad ga Furiosa (Charlize Theron) pita “Kako se zoveš?“, njegov lik je definitivno Max Rockatansky, čovjek od malo riječi i puno akcije koji nema što za izgubiti nakon gubitka familije. Foršpan je, uzgred, u manje od dva dana pogledalo četiri milijuna ljudi na YouTubeu, što je znak da bi “Pobješnjeli Max 4“ mogao postati hit kad dojuri u kina polovinom svibnja.
Priča je opet smještena u Australiju godinama nakon apokalipse (ili “kapo-lipse“ kako su smak svijeta zvali u “Beyond Thunderdome“) i pogibije Maxove supruge i sinčića. Čovječnost je nestala duboko u pješčanoj pustari i svi su preostali ljudi poludjeli u svakodnevnoj borbi za preživljavanje i osiguravanju nužnih potrepština za život.

U prvom planu se nalazi Max koji traži smiraj nakon smrti voljenih, a u drugom spomenuta Furiosa, žena od akcije uvjerena da se šansa za opstankom krije s druge strane pustinje, u mjestu gdje je provela djetinjstvo. To je više-manje to što se zapleta tiče, jer poznavatelji serijala znaju da vizualna kinetika pokreće njegove motore i priča priču. Konačno, Miller je priznao da je nacrtao “storyboardove“ (njih 3500, dovoljno za podeblji strip) prije nego što je napisao scenarij, zamislivši film kao jednu neprekidnu potjeru, s minimalnim dijalozima.

Tako su funkcionirali i prethodnici. Prva dva filma, osobito frenetični “Pobješnjeli Max 2“, još uvijek su u samome vrhu akcijskih scena jurnjave, “gazde ceste“ u V8 stroju s ubrizgavanjem goriva, zato što je Miller potjere snimao na pogibeljni kaskaderski način da je izgledalo kao da je netko doista stradao ili je mogao. U posljednjih 30 godina akcijska režija se promijenila i počela oslanjati na računalne efekte, no dobra vijest jest da je Miller u “Divljoj cesti“ želio biti “madmaxovski“ autentičan kao u ludim osamdesetima.


Preko 80 posto specijalnih efekata u filmu su praktične naravi i kaskaderske ludorije, a kompjutor je najviše radio na sceni pustinjske oluje i izbrisao lijevu ruku Charlize Theron s obzirom da je njezin lik nema i koristi protezu. Vizualni stil nalik drugom filmu nazire se u “traileru“ za “Fury Road“ koji evocira naslijeđe “Pobješnjelog Maxa“ i potencira ga još raskošnijim eksplozijama, vrištećim gumama zarolanim po prašnjavim cestama i živopisnim negativcima (Nicholas Hoult) koji ususret pješčanom vrtlogu urliču “Kakav divan dan!“. Mad, madder, “Mad Max 4“.

MARKO NJEGIĆ

Gibsonov 'comeback'

Dok “Mad Max“ ide dalje, njegov izvorni tumač Mel Gibson nikako da napravi dostojan glumački “comeback“, što je pokušao u dva-tri navrata (“Na rubu tame“, “Uhvati Gringa“, “Plaćenici 3“). Za njegove fanove imamo dvostruku dobru vijest – do kraja godine Gibsona bismo trebali vidjeti u akcijskom trileru “Blood Father“, a navodno će i peti put stati iza kamere, režirajući ratnu dramu “Hacksaw Ridge“ s mladim Andrewom Garfieldom (“Čudesni Spider-Man“) u glavnoj ulozi.
[video] => [gallery] => [extra_fields] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => Četvrti dio kultnog futurističkog akcijskog serijala koji je proslavio Mela Gibsona u kina će dojuriti 14. svibnja sa starim redateljem Georgeom Millerom i novim glumcem Tomom Hardyjem [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => PRETPREMIJERA - NAKON 30 GODINA PAUZE U KINA STIŽE POSTAPOKALIPTIČNI JUNAK [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [extra_fields_search] => * [created] => 2015-03-13 16:58:51 [created_by] => 25831 [created_by_alias] => [checked_out] => 0 [checked_out_time] => 0000-00-00 00:00:00 [modified] => 2015-05-17 13:22:59 [modified_by] => 0 [publish_up] => 2015-03-15 13:45:00 [publish_down] => 0000-00-00 00:00:00 [trash] => 0 [access] => 1 [ordering] => 0 [featured] => 0 [featured_ordering] => 0 [image_caption] => [image_credits] => [video_caption] => [video_credits] => [hits] => 4972 [params] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [enable_css] => 1 [jQueryHandling] => 1.8remote [backendJQueryHandling] => remote [userName] => 1 [userImage] => 1 [userDescription] => 1 [userURL] => 1 [userEmail] => 0 [userFeedLink] => 1 [userFeedIcon] => 1 [userItemCount] => 30 [userItemTitle] => 1 [userItemTitleLinked] => 1 [userItemDateCreated] => 1 [userItemImage] => 1 [userItemIntroText] => 1 [userItemCategory] => 1 [userItemTags] => 1 [userItemCommentsAnchor] => 1 [userItemReadMore] => 1 [userItemOCMPlugins] => 1 [authorsListLimit] => 61 [tagItemCount] => 61 [tagItemTitle] => 1 [tagItemTitleLinked] => 1 [tagItemDateCreated] => 1 [tagItemImage] => 1 [tagItemIntroText] => 1 [tagItemCategory] => 1 [tagItemReadMore] => 1 [tagItemExtraFields] => 1 [tagOrdering] => [tagFeedLink] => 1 [tagFeedIcon] => 1 [genericItemCount] => 61 [genericItemTitle] => 1 [genericItemTitleLinked] => 1 [genericItemDateCreated] => 1 [genericItemImage] => 1 [genericItemIntroText] => 1 [genericItemCategory] => 1 [genericItemReadMore] => 1 [genericItemExtraFields] => 1 [genericFeedLink] => 1 [genericFeedIcon] => 1 [instantArticlesLimit] => 100 [instantArticlesExtraField] => 87 [instantArticlesExtraFieldON] => 2 [instantArticlesCategoriesChildren] => 0 [instantArticlesTitle] => [instantArticlesDescription] => [mainTagCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 396 [2] => 383 [3] => 424 [4] => 250 [5] => 251 [6] => 452 [7] => 252 [8] => 477 [9] => 253 [10] => 254 [11] => 255 [12] => 483 [13] => 256 [14] => 300 [15] => 257 [16] => 258 [17] => 260 ) [relatedItemsCategoriesChildren] => 1 [mobileJsonCustomHomepage] => 0 [mobileJsonQuoteModule] => 0 [mobileJsonWeatherModule] => 0 [mobileJsonLimit] => [mobileJsonObituary] => 0 [mobileApi2Enabled] => 1 [mobileApi2UserAgent] => OCM Mobile Articles [mobileApi2ImagePrefix] => h [mobileApi2ImageSuffix] => 1280 [mobileApi2DefaultAuthorImage] => /images/jpgs/user_face.jpg [mobileApi2TagLimit] => 50 [mobileApi2TagOrdering] => publishUp [mobileApi2TagCategories] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategories0] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 101 [mobileApi2TagExcludeCategories] => Array ( [0] => 318 [1] => 323 [2] => 301 [3] => 406 [4] => 417 ) ) [mobileApi2TagCategories1] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 328 ) [mobileApi2TagCategories2] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 329 ) [mobileApi2TagCategories3] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 327 ) [mobileApi2TagCategories4] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 478 ) [mobileApi2TagCategories5] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 494 ) ) [mobileApi2TagsSearchLimit] => 200 [mainFeedCategories] => Array ( [0] => 240 ) [feedLimit] => 50 [mostPopularFeedLimit] => 20 [feedItemImage] => 0 [feedImgSize] => S [feedItemIntroText] => 0 [feedTextWordLimit] => [feedItemFullText] => 1 [feedTextCharacterLimit] => 300 [feedItemSubtitle] => 1 [feedItemAuthor] => 0 [feedTtl] => 60 [feedDescription] => RSS feeds for Slobodna Dalmacija [feedItemTags] => 0 [feedItemVideo] => 0 [feedItemGallery] => 0 [feedItemAttachments] => 0 [feedBogusEmail] => [feedTopModules] => Array ( [0] => 105 ) [feedTopFbExcludeCategories] => Array ( [0] => 243 [1] => 353 [2] => 333 ) [introTextCleanup] => 0 [introTextCleanupExcludeTags] => [introTextCleanupTagAttr] => [fullTextCleanup] => 0 [fullTextCleanupExcludeTags] => [fullTextCleanupTagAttr] => [xssFiltering] => 0 [linkPopupWidth] => 900 [linkPopupHeight] => 600 [imagesQuality] => 100 [itemImageXS] => 100 [itemImageS] => 200 [itemImageM] => 400 [itemImageL] => 600 [itemImageXL] => 900 [itemImageGeneric] => 300 [catImageWidth] => 100 [catImageDefault] => 1 [userImageWidth] => 100 [userImageDefault] => 1 [commenterImgWidth] => 48 [onlineImageEditor] => sumopaint [imageTimestamp] => 0 [imageMemoryLimit] => [socialButtonCode] => [twitterUsername] => [facebookMetatags] => 1 [facebookImage] => Medium [comments] => 1 [commentsOrdering] => DESC [commentsLimit] => 10 [commentsFormPosition] => below [commentsPublishing] => 0 [commentsReporting] => 2 [commentsReportRecipient] => [inlineCommentsModeration] => 0 [gravatar] => 1 [antispam] => 0 [recaptchaForRegistered] => 1 [akismetForRegistered] => 1 [commentsFormNotes] => 1 [commentsFormNotesText] => [frontendEditing] => 1 [showImageTab] => 1 [showImageGalleryTab] => 1 [showVideoTab] => 1 [showExtraFieldsTab] => 1 [showAttachmentsTab] => 1 [showOCMPlugins] => 1 [sideBarDisplayFrontend] => 0 [staticURL] => https://static.slobodnadalmacija.hr [siteURL] => https://slobodnadalmacija.hr [sseHost] => sse.slobodnadalmacija.hr [lockingArticlesCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 424 [2] => 250 [3] => 251 [4] => 452 [5] => 252 [6] => 477 [7] => 253 [8] => 254 [9] => 255 [10] => 483 [11] => 256 [12] => 257 [13] => 258 [14] => 260 ) [lockingArticlesUnit] => YEAR [lockingArticlesQuantity] => 1 [photoGalleryExtraField] => 63 [photoGalleryExtraFieldON] => 2 [videoGalleryExtraField] => 67 [videoGalleryExtraFieldON] => 2 [tickerModules] => Array ( [0] => 408 [1] => 409 ) [gaEmail] => [mergeEditors] => 1 [sideBarDisplay] => 1 [attachmentsFolder] => [hideImportButton] => 0 [googleSearch] => 0 [googleSearchContainer] => ocmGoogleSearchContainer [OCMUserProfile] => 1 [OCMUserGroup] => 4 [redirect] => 101 [adminSearch] => simple [cookieDomain] => [gatherStatistics] => 1 [article_preview_ocm_category_id] => [taggingSystem] => 1 [lockTags] => 0 [showTagFilter] => 0 [ocmTagNorm] => 0 [ocmTagNormCase] => lower [ocmTagNormAdditionalReplacements] => [recaptcha_public_key] => marko_margeta [recaptcha_private_key] => zoey2013 [recaptcha_theme] => clean [recaptchaV2] => 1 [recaptchaOnRegistration] => 0 [akismetApiKey] => [stopForumSpam] => 0 [stopForumSpamApiKey] => [showItemsCounterAdmin] => 1 [showChildCatItems] => 1 [disableCompactOrdering] => 0 [metaDescLimit] => 150 [enforceSEFReplacements] => 0 [SEFReplacements] => À|A, Á|A, Â|A, Ã|A, Ä|A, Å|A, à|a, á|a, â|a, ã|a, ä|a, å|a, Ā|A, ā|a, Ă|A, ă|a, Ą|A, ą|a, Ç|C, ç|c, Ć|C, ć|c, Ĉ|C, ĉ|c, Ċ|C, ċ|c, Č|C, č|c, Ð|D, ð|d, Ď|D, ď|d, Đ|D, đ|d, È|E, É|E, Ê|E, Ë|E, è|e, é|e, ê|e, ë|e, Ē|E, ē|e, Ĕ|E, ĕ|e, Ė|E, ė|e, Ę|E, ę|e, Ě|E, ě|e, Ĝ|G, ĝ|g, Ğ|G, ğ|g, Ġ|G, ġ|g, Ģ|G, ģ|g, Ĥ|H, ĥ|h, Ħ|H, ħ|h, Ì|I, Í|I, Î|I, Ï|I, ì|i, í|i, î|i, ï|i, Ĩ|I, ĩ|i, Ī|I, ī|i, Ĭ|I, ĭ|i, Į|I, į|i, İ|I, ı|i, Ĵ|J, ĵ|j, Ķ|K, ķ|k, ĸ|k, Ĺ|L, ĺ|l, Ļ|L, ļ|l, Ľ|L, ľ|l, Ŀ|L, ŀ|l, Ł|L, ł|l, Ñ|N, ñ|n, Ń|N, ń|n, Ņ|N, ņ|n, Ň|N, ň|n, ʼn|n, Ŋ|N, ŋ|n, Ò|O, Ó|O, Ô|O, Õ|O, Ö|O, Ø|O, ò|o, ó|o, ô|o, õ|o, ö|o, ø|o, Ō|O, ō|o, Ŏ|O, ŏ|o, Ő|O, ő|o, Ŕ|R, ŕ|r, Ŗ|R, ŗ|r, Ř|R, ř|r, Ś|S, ś|s, Ŝ|S, ŝ|s, Ş|S, ş|s, Š|S, š|s, ſ|s, Ţ|T, ţ|t, Ť|T, ť|t, Ŧ|T, ŧ|t, Ù|U, Ú|U, Û|U, Ü|U, ù|u, ú|u, û|u, ü|u, Ũ|U, ũ|u, Ū|U, ū|u, Ŭ|U, ŭ|u, Ů|U, ů|u, Ű|U, ű|u, Ų|U, ų|u, Ŵ|W, ŵ|w, Ý|Y, ý|y, ÿ|y, Ŷ|Y, ŷ|y, Ÿ|Y, Ź|Z, ź|z, Ż|Z, ż|z, Ž|Z, ž|z, α|a, β|b, γ|g, δ|d, ε|e, ζ|z, η|h, θ|th, ι|i, κ|k, λ|l, μ|m, ν|n, ξ|x, ο|o, π|p, ρ|r, σ|s, τ|t, υ|y, φ|f, χ|ch, ψ|ps, ω|w, Α|A, Β|B, Γ|G, Δ|D, Ε|E, Ζ|Z, Η|H, Θ|Th, Ι|I, Κ|K, Λ|L, Μ|M, Ξ|X, Ο|O, Π|P, Ρ|R, Σ|S, Τ|T, Υ|Y, Φ|F, Χ|Ch, Ψ|Ps, Ω|W, ά|a, έ|e, ή|h, ί|i, ό|o, ύ|y, ώ|w, Ά|A, Έ|E, Ή|H, Ί|I, Ό|O, Ύ|Y, Ώ|W, ϊ|i, ΐ|i, ϋ|y, ς|s, А|A, Ӑ|A, Ӓ|A, Ә|E, Ӛ|E, Ӕ|E, Б|B, В|V, Г|G, Ґ|G, Ѓ|G, Ғ|G, Ӷ|G, y|Y, Д|D, Е|E, Ѐ|E, Ё|YO, Ӗ|E, Ҽ|E, Ҿ|E, Є|YE, Ж|ZH, Ӂ|DZH, Җ|ZH, Ӝ|DZH, З|Z, Ҙ|Z, Ӟ|DZ, Ӡ|DZ, Ѕ|DZ, И|I, Ѝ|I, Ӥ|I, Ӣ|I, І|I, Ї|JI, Ӏ|I, Й|Y, Ҋ|Y, Ј|J, К|K, Қ|Q, Ҟ|Q, Ҡ|K, Ӄ|Q, Ҝ|K, Л|L, Ӆ|L, Љ|L, М|M, Ӎ|M, Н|N, Ӊ|N, Ң|N, Ӈ|N, Ҥ|N, Њ|N, О|O, Ӧ|O, Ө|O, Ӫ|O, Ҩ|O, П|P, Ҧ|PF, Р|P, Ҏ|P, С|S, Ҫ|S, Т|T, Ҭ|TH, Ћ|T, Ќ|K, У|U, Ў|U, Ӳ|U, Ӱ|U, Ӯ|U, Ү|U, Ұ|U, Ф|F, Х|H, Ҳ|H, Һ|H, Ц|TS, Ҵ|TS, Ч|CH, Ӵ|CH, Ҷ|CH, Ӌ|CH, Ҹ|CH, Џ|DZ, Ш|SH, Щ|SHT, Ъ|A, Ы|Y, Ӹ|Y, Ь|Y, Ҍ|Y, Э|E, Ӭ|E, Ю|YU, Я|YA, а|a, ӑ|a, ӓ|a, ә|e, ӛ|e, ӕ|e, б|b, в|v, г|g, ґ|g, ѓ|g, ғ|g, ӷ|g, y|y, д|d, е|e, ѐ|e, ё|yo, ӗ|e, ҽ|e, ҿ|e, є|ye, ж|zh, ӂ|dzh, җ|zh, ӝ|dzh, з|z, ҙ|z, ӟ|dz, ӡ|dz, ѕ|dz, и|i, ѝ|i, ӥ|i, ӣ|i, і|i, ї|ji, Ӏ|i, й|y, ҋ|y, ј|j, к|k, қ|q, ҟ|q, ҡ|k, ӄ|q, ҝ|k, л|l, ӆ|l, љ|l, м|m, ӎ|m, н|n, ӊ|n, ң|n, ӈ|n, ҥ|n, њ|n, о|o, ӧ|o, ө|o, ӫ|o, ҩ|o, п|p, ҧ|pf, р|p, ҏ|p, с|s, ҫ|s, т|t, ҭ|th, ћ|t, ќ|k, у|u, ў|u, ӳ|u, ӱ|u, ӯ|u, ү|u, ұ|u, ф|f, х|h, ҳ|h, һ|h, ц|ts, ҵ|ts, ч|ch, ӵ|ch, ҷ|ch, ӌ|ch, ҹ|ch, џ|dz, ш|sh, щ|sht, ъ|a, ы|y, ӹ|y, ь|y, ҍ|y, э|e, ӭ|e, ю|yu, я|ya [ocmSef] => 0 [ocmSefLabelCat] => content [ocmSefLabelTag] => tag [ocmSefLabelUser] => author [ocmSefLabelSearch] => search [ocmSefLabelDate] => date [ocmSefLabelItem] => 0 [ocmSefLabelItemCustomPrefix] => [ocmSefInsertItemId] => 1 [ocmSefItemIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseItemTitleAlias] => 1 [ocmSefInsertCatId] => 1 [ocmSefCatIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseCatTitleAlias] => 1 [show_page_heading] => 0 [categories] => Array ( [0] => 256 ) [exclude_from_group_by_subcategories] => 0 [menu-anchor_css] => nav__link nav__link--kultura [menu_text] => 1 [menu_show] => 1 [menu-meta_description] => Najnovije vijesti iz kulture. [menu-meta_keywords] => vijesti, zanimljivosti, film, tv, književnosti, glazba, kazalište, slikarstvo, arhitektura [secure] => 0 [page_title] => Kultura [page_description] => SiteMeta Description [page_rights] => [robots] => [inheritFrom] => 0 [num_leading_items] => 2 [num_leading_columns] => 1 [leadingImgSize] => Large [num_primary_items] => 4 [num_primary_columns] => 2 [primaryImgSize] => Medium [num_secondary_items] => 4 [num_secondary_columns] => 1 [secondaryImgSize] => Small [num_links] => 4 [num_links_columns] => 1 [linksImgSize] => XSmall [catCatalogMode] => 0 [catFeaturedItems] => 1 [catOrdering] => publishUp [catPagination] => 2 [catPaginationResults] => 1 [catTitle] => 1 [catTitleItemCounter] => 1 [catDescription] => 1 [catImage] => 1 [catFeedLink] => 0 [catFeedIcon] => 0 [subCategories] => 1 [subCatColumns] => 2 [subCatTitle] => 1 [subCatTitleItemCounter] => 1 [subCatDescription] => 1 [subCatImage] => 1 [catItemTitle] => 1 [catItemTitleLinked] => 1 [catItemFeaturedNotice] => 0 [catItemAuthor] => 1 [catItemDateCreated] => 1 [catItemRating] => 0 [catItemImage] => 1 [catItemIntroText] => 1 [catItemExtraFields] => 0 [catItemHits] => 0 [catItemCategory] => 1 [catItemTags] => 1 [catItemAttachments] => 0 [catItemAttachmentsCounter] => 0 [catItemVideo] => 0 [catItemVideoAutoPlay] => 0 [catItemImageGallery] => 0 [catItemDateModified] => 0 [catItemReadMore] => 1 [catItemCommentsAnchor] => 1 [catItemOCMPlugins] => 1 [itemDateCreated] => 1 [itemTitle] => 1 [itemFeaturedNotice] => 1 [itemAuthor] => 1 [itemFontResizer] => 1 [itemPrintButton] => 0 [itemEmailButton] => 1 [itemSocialButton] => 1 [itemVideoAnchor] => 1 [itemImageGalleryAnchor] => 1 [itemCommentsAnchor] => 1 [itemRating] => 0 [itemImage] => 1 [itemImgSize] => Large [itemImageMainCaption] => 1 [itemImageMainCredits] => 1 [itemIntroText] => 0 [itemFullText] => 1 [itemExtraFields] => 1 [itemDateModified] => 1 [itemHits] => 0 [itemCategory] => 0 [itemTags] => 1 [itemAttachments] => 1 [itemAttachmentsCounter] => 1 [itemVideo] => 1 [itemVideoAutoPlay] => 0 [itemVideoCaption] => 1 [itemVideoCredits] => 1 [itemImageGallery] => 0 [itemNavigation] => 0 [itemComments] => 1 [itemTwitterButton] => 1 [itemFacebookButton] => 1 [itemGooglePlusOneButton] => 1 [itemAuthorBlock] => 0 [itemAuthorImage] => 0 [itemAuthorDescription] => 0 [itemAuthorURL] => 0 [itemAuthorEmail] => 0 [itemAuthorLatest] => 0 [itemAuthorLatestLimit] => 5 [itemRelated] => 1 [itemRelatedLimit] => 2 [itemRelatedTitle] => 1 [itemRelatedCategory] => 1 [itemRelatedImageSize] => Small [itemRelatedIntrotext] => 0 [itemRelatedFulltext] => 0 [itemRelatedAuthor] => 0 [itemRelatedMedia] => 1 [itemRelatedImageGallery] => 1 [itemOCMPlugins] => 1 [recaptcha] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [metadesc] => [metadata] => robots= author= [metakey] => [plugins] => { "is_import_from_dnn": true, "incptvocmimagegalleryIGParameters": "default", "incptvocmimagegalleryocmIGposition": "OcmAfterDisplayContent", "incptvocmimagegalleryocmIGtheme": "CameraSlideshow", "incptvocmimagegalleryImages": [ "/Archive/images/2015/03/03/SCENA/Mad-Max-stari-i-novi.jpg" ], "incptvocmimagegalleryImageTitles": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageDescriptions": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageFocus": [ "50:50" ], "incptvocmimagegalleryImageDimensions": [ { "size0": "800x533" } ] } [language] => * [multi_author] => 0 [type_id] => 0 [category] => TableOCMCategory Object ( [id] => 256 [name] => Kultura [alias] => kultura [description] => [parent] => 240 [extraFieldsGroup] => 9 [published] => 1 [image] => [access] => 1 [ordering] => 20 [params] => {"inheritFrom":"0","catMetaDesc":"","catMetaKey":"","catMetaRobots":"","catMetaAuthor":"","theme":"","num_leading_items":"2","num_leading_columns":"1","leadingImgSize":"Large","num_primary_items":"4","num_primary_columns":"2","primaryImgSize":"Medium","num_secondary_items":"4","num_secondary_columns":"1","secondaryImgSize":"Small","num_links":"4","num_links_columns":"1","linksImgSize":"XSmall","catCatalogMode":"0","catFeaturedItems":"1","catOrdering":"publishUp","catPagination":"2","catPaginationResults":"1","catTitle":"1","catTitleItemCounter":"1","catDescription":"1","catImage":"1","catFeedLink":"0","catFeedIcon":"0","subCategories":"1","subCatColumns":"2","subCatOrdering":"","subCatTitle":"1","subCatTitleItemCounter":"1","subCatDescription":"1","subCatImage":"1","itemImageXS":"","itemImageS":"","itemImageM":"","itemImageL":"","itemImageXL":"","catItemTitle":"1","catItemTitleLinked":"1","catItemFeaturedNotice":"0","catItemAuthor":"1","catItemDateCreated":"1","catItemRating":"0","catItemImage":"1","catItemIntroText":"1","catItemIntroTextWordLimit":"","catItemExtraFields":"0","catItemHits":"0","catItemCategory":"1","catItemTags":"1","catItemAttachments":"0","catItemAttachmentsCounter":"0","catItemVideo":"0","catItemVideoWidth":"","catItemVideoHeight":"","catItemAudioWidth":"","catItemAudioHeight":"","catItemVideoAutoPlay":"0","catItemImageGallery":"0","catItemImageGalleryWidth":"","catItemImageGalleryHeight":"","catItemDateModified":"0","catItemReadMore":"1","catItemCommentsAnchor":"1","catItemOCMPlugins":"1","itemDateCreated":"1","itemTitle":"1","itemFeaturedNotice":"1","itemAuthor":"1","itemFontResizer":"1","itemPrintButton":"0","itemEmailButton":"1","itemSocialButton":"1","itemVideoAnchor":"1","itemImageGalleryAnchor":"1","itemCommentsAnchor":"1","itemRating":"0","itemImage":"1","itemImgSize":"Large","itemImageMainCaption":"1","itemImageMainCredits":"1","itemIntroText":"0","itemFullText":"1","itemExtraFields":"1","itemDateModified":"1","itemHits":"0","itemCategory":"0","itemTags":"1","itemAttachments":"1","itemAttachmentsCounter":"1","itemVideo":"1","itemVideoWidth":"","itemVideoHeight":"","itemAudioWidth":"","itemAudioHeight":"","itemVideoAutoPlay":"0","itemVideoCaption":"1","itemVideoCredits":"1","itemImageGallery":"0","itemImageGalleryWidth":"","itemImageGalleryHeight":"","itemNavigation":"0","itemComments":"1","itemTwitterButton":"1","itemFacebookButton":"1","itemGooglePlusOneButton":"1","itemAuthorBlock":"0","itemAuthorImage":"0","itemAuthorDescription":"0","itemAuthorURL":"0","itemAuthorEmail":"0","itemAuthorLatest":"0","itemAuthorLatestLimit":"5","itemRelated":"1","itemRelatedLimit":"2","itemRelatedTitle":"1","itemRelatedCategory":"1","itemRelatedImageSize":"Small","itemRelatedIntrotext":"0","itemRelatedFulltext":"0","itemRelatedAuthor":"0","itemRelatedMedia":"1","itemRelatedImageGallery":"1","itemOCMPlugins":"1"} [trash] => 0 [plugins] => {"customparams_created":"2019-11-04 19:44:34","customparams_modified":"2019-11-04 19:44:34","customparams_videobg":"","customparams_countdown_module":"","customparams_search_template":""} [language] => * [container] => 0 [container_name] => [_tbl:protected] => #__ocm_categories [_tbl_key:protected] => id [_tbl_keys:protected] => Array ( [0] => id ) [_db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object ( [name] => mysqli [serverType] => mysql [connection:protected] => mysqli Object ( [affected_rows] => 38 [client_info] => mysqlnd 5.0.12-dev - 20150407 - $Id: 7cc7cc96e675f6d72e5cf0f267f48e167c2abb23 $ [client_version] => 50012 [connect_errno] => 0 [connect_error] => [errno] => 0 [error] => [error_list] => Array ( ) [field_count] => 3 [host_info] => 127.0.0.1 via TCP/IP [info] => [insert_id] => 0 [server_info] => 5.5.30 [server_version] => 50530 [stat] => Uptime: 38964443 Threads: 3 Questions: 7138793738 Slow queries: 3315573 [sqlstate] => 00000 [protocol_version] => 10 [thread_id] => 609384214 [warning_count] => 0 ) [nameQuote:protected] => ` [nullDate:protected] => 0000-00-00 00:00:00 [_database:JDatabaseDriver:private] => sdproductiondb [count:protected] => 47 [cursor:protected] => [debug:protected] => [limit:protected] => 0 [log:protected] => Array ( ) [timings:protected] => Array ( ) [callStacks:protected] => Array ( ) [offset:protected] => 0 [options:protected] => Array ( [driver] => mysqli_exabyte [host] => 127.0.0.1 [user] => proxy_user_front01 [password] => Y2AfBGoJRKhS9HNdMJ [database] => sdproductiondb [prefix] => sk_ [select] => 1 [port] => 6033 [socket] => ) [sql:protected] => SELECT id, value, type FROM #__ocm_extra_fields ef WHERE ef.published = 1 [tablePrefix:protected] => sk_ [utf:protected] => 1 [utf8mb4:protected] => 1 [errorNum:protected] => 0 [errorMsg:protected] => [transactionDepth:protected] => 0 [disconnectHandlers:protected] => Array ( ) [ocmConfig] => Array ( ) ) [_trackAssets:protected] => [_rules:protected] => [_locked:protected] => [_autoincrement:protected] => 1 [_observers:protected] => JObserverUpdater Object ( [aliases:protected] => Array ( ) [observers:protected] => Array ( ) [doCallObservers:protected] => 1 ) [_columnAlias:protected] => Array ( ) [_jsonEncode:protected] => Array ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [year_lookup] => 0 [link] => /kultura ) [additional_categories] => Array ( ) [link] => /kultura/mad-max-ponovno-na-cesti-266732 [printLink] => /kultura/mad-max-ponovno-na-cesti-266732?tmpl=component&print=1 [tags] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 231580 [name] => maxrocky [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => maxrocky [link] => /tag/maxrocky ) ) [imageXSmall] => [imageSmall] => [imageMedium] => [imageLarge] => [imageXLarge] => [extraFields] => stdClass Object ( [Subtitle] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => Četvrti dio kultnog futurističkog akcijskog serijala koji je proslavio Mela Gibsona u kina će dojuriti 14. svibnja sa starim redateljem Georgeom Millerom i novim glumcem Tomom Hardyjem [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [SuperscriptTitle] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => PRETPREMIJERA - NAKON 30 GODINA PAUZE U KINA STIŽE POSTAPOKALIPTIČNI JUNAK [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [premium_content] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [attachments] => Array ( ) [cleanTitle] => Mad Max ponovno na cesti [num_of_authors] => 0 [author] => Joomla\CMS\User\User Object ( [isRoot:protected] => [id] => [name] => [username] => [email] => [password] => [password_clear] => [block] => [sendEmail] => [registerDate] => [lastvisitDate] => [activation] => [params] => [groups] => Array ( ) [guest] => 1 [lastResetTime] => [resetCount] => [requireReset] => [_params:protected] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( ) [initialized:protected] => [separator] => . ) [_authGroups:protected] => [_authLevels:protected] => [_authActions:protected] => [_errorMsg:protected] => [userHelper:protected] => Joomla\CMS\User\UserWrapper Object ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [link] => /autor/2024-05-21-10-59-22-25831 [profile] => Joomla\CMS\Object\CMSObject Object ( [_errors:protected] => Array ( ) [gender] => ) [avatar] => /components/com_ocm/images/placeholder/user.png ) [numOfComments] => 0 [mainImage] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/images/2015/03/03/SCENA/Mad-Max-stari-i-novi.jpg [galleryCount] => 1 [hasImage] => 1 [mainImageAuthor] => [mainImageDesc] => [popup_gallery] => Array ( [0] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/images/2015/03/03/SCENA/Mad-Max-stari-i-novi.jpg [title] => ) ) [bgPosition] => [text] => {OCMSplitter}“Zbogom, vojniče“, kazala je Aunty Entity (Tina Turner) pri kraju trećeg “Mad Maxa“ (“Beyond Thunderdome“, 1985.), prije odjavne špice s hit-pjesmom “We Don't Need Another Hero“. Pozdrav je bio upućen naslovnom junaku australskog postapokaliptičnog akcijskog serijala “Pobješnjeli Max“, ali nije se činio konačnim.

Naime, finalni kadrovi trojke pokazivali su kako Max Rockatansky (Mel Gibson) još jednom odlazi u “pustoš“, slično kraju drugog dijela (“The Road Warrior“, 1982.). A tamo su ga mogle lako čekati nove pustolovine i obračuni s “pokretnim lešinarima“ spremnima zaratiti zbog punog spremnika nakon atomske pošasti koja je rezultirala time da se “svijet raspao, gradovi eksplodirali i ljudi proždirali jedni druge“.

No, redatelj George Miller i Mel Gibson stali su na tri dijela i ostavili bogatu ostavštinu (dva žanrovska remek-djela i jedan solidan film) koju su futuristički akcići godinama i dekadama kasnije nastavili manje uspješno oponašati (“Čelična zora“, “Vodeni svijet“, “Resident Evil 3“, “Knjiga iskupljenja“). Mel Gibson je postao jedna od najsjajnijih hollywoodskih (akcijskih) zvijezda i pronašao se u drugom serijalu (“Smrtonosno oružje“), a George Miller je eksperimentirao s žanrovima (“Vještice iz Eastwicka“, “Lorenzovo ulje“, “Praščić Babe 2“, “Ples malog pingvina“).
S vremenom se, međutim, Miller zaželio Maxa, točnije početkom novog milenija i četvrti film je 2003. zamalo krenuo u produkciju. Gibson je bio načelno “za“, no zbog pretprodukcijskih poteškoća (snimanje u afričkoj Namibiji otkazano je nakon američkih restrikcija u osvit i tijekom iračkog rata) posvetio se redateljskoj karijeri, od “Pasije“ (2004.) do “Apocalypta“ (2006.).

Kad je Miller nekoliko godina kasnije napokon dobio zeleno svjetlo da upali kamere u nambijskoj pustinji i australskim pustopoljinama, Gibson je postao glumačka “persona non grata“ zahvaljujući ispadima u javnosti kojih vjerujemo da se sjećate pa ga redatelj nije mogao angažirati za megabudžetirani projekt težak preko 100 milijuna dolara. Razne su glasine kolale tko će naslijediti Gibsona.

Spominjali su se Australci Sam Worthington (“Avatar“) i Eric Bana (“Hulk“) koji, pak, tvrde da ih Miller nikad nije ni kontaktirao, a Jeremy Renner (“Narednik James“) navodno je sam lobirao za ulogu. Ipak, Miller je odabrao mladog Britanca Toma Hardyja za reinkarnaciju Maxa. Ako se nas pita, Gibson je nezamjenjiv i apsolutno smo protiv angažiranja mladih lica u mitskim herojskim ulogama sukladno naslovu pjesme “We Don't Need Another Hero“ (šifra: Chris Pratt kao potencijalno novi Indiana Jones), no ukoliko se “Mad Max 4“ baš “morao“ snimiti, Miller je s Hardyjem povukao vjerojatno najbolji mogući potez.
Dokazan kao izvrstan glumac (“Bronson“), kadar sam nositi film (“Locke“), po potrebi biti divlja zvijer (“Ratnik“) i supernegativac ravan Batmanu (“Vitez tame: početak“), Hardyju naizgled u opusu samo nedostaje akcijski blockbuster da ga načini zvijezdom, baš kao što je originalni “Pobješnjeli Max“ (1979.) lansirao Gibsona hollywoodskom nebu pod oblake. Hardy je, zanimljivo, zbog obveza na snimanju ovog filma odbio ponudu da bude novi John Connor u petom “Terminatoru“ (“Genisys“) koji će se ovog ljeta s “Mad Maxom“ natjecati na box-officeu.

Još jedna od pozitivnih stvari u vezi filma podnaslovljena “Fury Road“ jest što je Miller odbio snimiti klasični remake s takozvanom “origin“ pričom i ponovno prikazati kako je policajac Max Rockatansky postao Drumski ratnik, “izgubio sve“ (ženu i dijete) u “buci motora“, preciznije pod kotačima “nomadskog smeća“ predvođenog Prstorezom (Hugh Keays Byrne) i “postao olupina“. Ideja je da “Divlja cesta“ bude “reboot“ s ciljem da trendovski “resetira“ stari serijal i u slučaju uspjeha na box-officeu iznjedri nove nastavke.

Dakle, unatoč tome što Hardy u foršpanu za “Fury Road“ ne izgovara ime kad ga Furiosa (Charlize Theron) pita “Kako se zoveš?“, njegov lik je definitivno Max Rockatansky, čovjek od malo riječi i puno akcije koji nema što za izgubiti nakon gubitka familije. Foršpan je, uzgred, u manje od dva dana pogledalo četiri milijuna ljudi na YouTubeu, što je znak da bi “Pobješnjeli Max 4“ mogao postati hit kad dojuri u kina polovinom svibnja.
Priča je opet smještena u Australiju godinama nakon apokalipse (ili “kapo-lipse“ kako su smak svijeta zvali u “Beyond Thunderdome“) i pogibije Maxove supruge i sinčića. Čovječnost je nestala duboko u pješčanoj pustari i svi su preostali ljudi poludjeli u svakodnevnoj borbi za preživljavanje i osiguravanju nužnih potrepština za život.

U prvom planu se nalazi Max koji traži smiraj nakon smrti voljenih, a u drugom spomenuta Furiosa, žena od akcije uvjerena da se šansa za opstankom krije s druge strane pustinje, u mjestu gdje je provela djetinjstvo. To je više-manje to što se zapleta tiče, jer poznavatelji serijala znaju da vizualna kinetika pokreće njegove motore i priča priču. Konačno, Miller je priznao da je nacrtao “storyboardove“ (njih 3500, dovoljno za podeblji strip) prije nego što je napisao scenarij, zamislivši film kao jednu neprekidnu potjeru, s minimalnim dijalozima.

Tako su funkcionirali i prethodnici. Prva dva filma, osobito frenetični “Pobješnjeli Max 2“, još uvijek su u samome vrhu akcijskih scena jurnjave, “gazde ceste“ u V8 stroju s ubrizgavanjem goriva, zato što je Miller potjere snimao na pogibeljni kaskaderski način da je izgledalo kao da je netko doista stradao ili je mogao. U posljednjih 30 godina akcijska režija se promijenila i počela oslanjati na računalne efekte, no dobra vijest jest da je Miller u “Divljoj cesti“ želio biti “madmaxovski“ autentičan kao u ludim osamdesetima.


Preko 80 posto specijalnih efekata u filmu su praktične naravi i kaskaderske ludorije, a kompjutor je najviše radio na sceni pustinjske oluje i izbrisao lijevu ruku Charlize Theron s obzirom da je njezin lik nema i koristi protezu. Vizualni stil nalik drugom filmu nazire se u “traileru“ za “Fury Road“ koji evocira naslijeđe “Pobješnjelog Maxa“ i potencira ga još raskošnijim eksplozijama, vrištećim gumama zarolanim po prašnjavim cestama i živopisnim negativcima (Nicholas Hoult) koji ususret pješčanom vrtlogu urliču “Kakav divan dan!“. Mad, madder, “Mad Max 4“.

MARKO NJEGIĆ

Gibsonov 'comeback'

Dok “Mad Max“ ide dalje, njegov izvorni tumač Mel Gibson nikako da napravi dostojan glumački “comeback“, što je pokušao u dva-tri navrata (“Na rubu tame“, “Uhvati Gringa“, “Plaćenici 3“). Za njegove fanove imamo dvostruku dobru vijest – do kraja godine Gibsona bismo trebali vidjeti u akcijskom trileru “Blood Father“, a navodno će i peti put stati iza kamere, režirajući ratnu dramu “Hacksaw Ridge“ s mladim Andrewom Garfieldom (“Čudesni Spider-Man“) u glavnoj ulozi.
[event] => stdClass Object ( [BeforeDisplay] => [AfterDisplay] => [AfterDisplayTitle] => [BeforeDisplayContent] => [AfterDisplayContent] => [OCMBeforeDisplay] => [OCMAfterDisplay] => [OCMAfterDisplayTitle] => [OCMBeforeDisplayContent] => [OCMAfterDisplayContent] =>

[OCMUserDisplay] => [OCMCommentsCounter] => [OCMCommentsBlock] => ) [jcfields] => Array ( ) [image] => [imageWidth] => 600 [comments] => Array ( ) [absoluteURL] => https://slobodnadalmacija.hr/kultura/mad-max-ponovno-na-cesti-266732 [emailLink] => /component/mailto/?tmpl=component&template=site&link=57666a228c2f041dd6042d2f42fa7253ac68bcc4 [twitterURL] => http://twitter.com/intent/tweet?text=Mad+Max+ponovno+na+cesti&url=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fkultura%2Fmad-max-ponovno-na-cesti-266732 [socialLink] => https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fkultura%2Fmad-max-ponovno-na-cesti-266732 )
Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => Četvrti dio kultnog futurističkog akcijskog serijala koji je proslavio Mela Gibsona u kina će dojuriti 14. svibnja sa starim redateljem Georgeom Millerom i novim glumcem Tomom Hardyjem [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => PRETPREMIJERA - NAKON 30 GODINA PAUZE U KINA STIŽE POSTAPOKALIPTIČNI JUNAK [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) )
StoryEditorOCM
KulturaPRETPREMIJERA - NAKON 30 GODINA PAUZE U KINA STIŽE POSTAPOKALIPTIČNI JUNAK

Mad Max ponovno na cesti

Piše PSD.
15. ožujka 2015. - 14:45
“Zbogom, vojniče“, kazala je Aunty Entity (Tina Turner) pri kraju trećeg “Mad Maxa“ (“Beyond Thunderdome“, 1985.), prije odjavne špice s hit-pjesmom “We Don't Need Another Hero“. Pozdrav je bio upućen naslovnom junaku australskog postapokaliptičnog akcijskog serijala “Pobješnjeli Max“, ali nije se činio konačnim.

Naime, finalni kadrovi trojke pokazivali su kako Max Rockatansky (Mel Gibson) još jednom odlazi u “pustoš“, slično kraju drugog dijela (“The Road Warrior“, 1982.). A tamo su ga mogle lako čekati nove pustolovine i obračuni s “pokretnim lešinarima“ spremnima zaratiti zbog punog spremnika nakon atomske pošasti koja je rezultirala time da se “svijet raspao, gradovi eksplodirali i ljudi proždirali jedni druge“.

No, redatelj George...
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
21. svibanj 2024 12:59