StoryEditorOCM
DubrovnikDr. Stjepan Đuričić

Pomoćnik ravnatelja za kvalitetu OB Dubrovnik: ‘Pada nam broj bolničkih infekcija, a najviše prigovora imamo zbog...‘

Piše Dubravka Marjanović Ladašić
29. travnja 2024. - 07:32

Pomoćnik ravnatelja za kvalitetu i liječnik specijalist infektologije dr. Stjepan Đuričić u intervjuu za Dubrovački vjesnik odgovorio je na nekoliko pitanja koja se tiču kvalitete zdravstvene zaštite, te prava i sigurnosti pacijenata Opće bolnice Dubrovnik.

Kako biste ocijenili kvalitetu zdravstvene zaštite u dubrovačkoj bolnici, čije usluge tijekom sezone koriste i mnogi turisti?

- Opća bolnica Dubrovnik u potpunosti je uspostavila sustav obaveznih standarda kvalitete zdravstvene zaštite prema Pravilniku o standardima kvalitete zdravstvene zaštite i načinu njihove primjene od 2019. godine, što je potvrdilo Ministarstvo zdravstva RH provođenjem vanjske ocjene. Isto tako, od 2023. bolnica je započela s aktivnostima u svezi provođenja Pravilnika o akreditacijskim standardima za bolničke zdravstvene ustanove.

- Bolnica kontinuirano provodi unutarnju ocjenu na svim Odjelima te se kontinuirano provodi ocjena kvalitete zdravstvene njege i nadzor nad pacijentima s dekubitusom i pacijentima koji su imali pad. Kvaliteta zdravstvene zaštite u skladu je sa svjetskim i evropskim standardima. Zaposlenici OB Dubrovnik, uz veliku podršku ravnatelja, čine sve u cilju poboljšanja kvalitete zdravstvene zaštite svih naših korisnika, kako stanovnika Dubrovačko-neretvanske županije, tako i znatnog broja turista koji zatraže zdravstvenu uslugu u našoj ustanovi.

image

Opća bolnica Dubrovnik i
 

Tonci Plazibat/Cropix

Jesu li pacijenti dubrovačke Opće bolnice, pa tako i stranci, po Vašem mišljenju, dovoljno upućeni u njihova prava i sigurnost?

- Pacijenti su u potpunosti informirani o pravima i sigurnosti pacijenta preko web stranice OB Dubrovnik te plakata o Pravima i sigurnosti pacijenta koji su dostupni na svim oglasnim pločama Odjela, odnosno vidnim mjestima za pacijenta. Svim pacijentima prilikom hospitalizacije dostupni su letci o sigurnosti pacijenta u bolničkim ustanovama (npr. pad, dekubitus). Opća bolnica Dubrovnik ima valjane ugovore o suradnji sa službenim sudskim tumačem i prevoditeljem za engleski jezik, te su dostupne usluge tumača znakovnog jezika za gluhonijeme osobe.

Koje prigovore i pritužbe najčešće zaprimate i kako se to odražava na bolnicu u cjelini?

- Najviše prigovora i pritužbi zaprimamo u vezi lista čekanja koje se rješavaju u što kraćem vremenu na zadovoljstvo pacijenta, ne ugrožavajući liste čekanja. Kako ste upoznati, ravnatelj OB Dubrovnik je regulirao liste čekanja prema naputku Ministarstva zdravstva RH.

image

Dr. Stjepan Đuričić

Tonci Plazibat/Cropix

Prema podacima Europskog centra za prevenciju i kontrolu bolesti, infekcije povezane s pružanjem zdravstvene skrbi u bolnicama uzrok su većeg broja smrtnih slučajeva u Europi od bilo koje druge infektivne bolesti koja je pod nadzorom ECDC-a. Kakva se prevencija i nadzor provode u našoj bolnici?

- Povjerenstvo za bolničke infekcije i Tim za bolničke infekcije kontinuirano donose preporuke i provodi edukacije zaposlenika u cilju sprječavanja i suzbijanja bolničkih infekcija. Tim za bolničke infekcije svakodnevno provodi nadzore nad pacijentima s multirezistentnim organizmima koji se izoliraju prema standardu. Opća bolnica Dubrovnik u zadnje tri godine bilježi znatan pad infekcija povezanih sa zdravstvenom skrbi u našoj ustanovi. Kontrola bolničkih infekcija djeluje prema godišnjemu Planu rada kontrole bolničkih infekcija koji obuhvaća svih dvadeset mjera iz Pravilnika o uvjetima i načinu provođenja mjera za sprječavanje i suzbijanje bolničkih infekcija.

Govori se o velikom nedostatku liječnika i medicinskih sestara?

- Kroničan je nedostatak liječnika specijalista kao i medicinskih sestara/ tehničara.

Što radi ovaj bolnički odjel?

Odjel za kvalitetu, edukaciju, suzbijanje bolničkih infekcija i vanjske pacijente kao ustrojstvena jedinica OB Dubrovnik obavlja poslove edukacije zaposlenika, poslove stalnog poboljšanja kvalitete zdravstvene zaštite u bolnici, sigurnosti i prava pacijenta, rješavanje prigovora i pritužbi pacijenata te prevenciju i kontrolu sprječavanja i suzbijanja bolničkih infekcija povezanih sa zdravstvenom skrbi.

27. svibanj 2024 20:11