StoryEditorOCM
Dubrovnik‘Prava‘ potrošača

Gružanin od Nove godine spava na podu jer čeka krevet. Kad je konačno stigao, evo koliko su mu obeštećenje ponudili

Piše Gabrijela Bijelić
16. travnja 2024. - 19:55

Još početkom godine u jednom je dubrovačkom salonu naručio krevet po cijeni od 640 eura. Traženog artikla nije bilo na zalihama, rekli su mu da pričeka koji dan i dostavna služba donijet će mu pošiljku. Od tada su prošla puna tri mjeseca, a od kreveta ni traga ni glasa. Dubrovčanin je još u prvim tjednima išao na lice mjesta provjeriti gdje je zapelo, a kad su ga uputili u proceduru, nastavio je svakodnevno zvati službu korisničke podrške. Pisao na desetke e-mailova raspitujući se kad će roba konačno biti isporučena, no bez uspjeha. Stavili su ga, kaže, na ‘ignore‘ sve do ovog tjedna, kad mu je željeni proizvod stigao, a s njim i popratno obeštećenje:

- Ni slova isprike, nikakvog objašnjenja zašto sam morao toliko čekati iako sam uredno platio za nešto što mi je trebalo doći najkasnije za petnaestak dana. I znate li koliko su mi odlučili platiti penala? Bijednih 11 i pol eura! A to što su mi supruga i djeca noćima morali spavati na podu, na madracu, nikom ništa. Stvarno sramota! - požalio nam se Gružanin na neugodno iskustvo s isporukom postelje za obitelj.

image
/Shutterstock

- Mnogi me već pitaju hoću li tražiti veću odštetu, povrat novca, što ja znam...neki mi čak predlažu da tužim, ali čemu? Iznervirao sam se već dovoljno. I vjerujte, nije meni do novca, radim u inozemstvu i imam dovoljno, ali ovdje je riječ o nevjerojatnoj neprofesionalnosti. Ne znam čemu im služe te linije za prigovore, samo puste muziku a ti se s druge strane nerviraš i na kraju prekineš poziv, jer nema smisla. Na mailove nitko ne odgovara, užas – ogorčen je kupac kreveta koji je s nama podijelio kontakt telefone za reklamacije. Sva tri broja ostala su na razini glazbene kulise.

A nije on jedini s negativnim iskustvom naručivanja pokućstva koje zakasni u dostavi, a katkad dođe i oštećeno, kakav je bio slučaj kod razočarane Dubrovkinje iz Lapada:

- Ja sam krevet naručila putem web stranice. U našim salonima namještaja nisam našla nijednog koji bi bi odgovarao, pa sam se odlučila na online kupnju, uvjeti su bili dosta povoljni. Trošak na par rata, uz rok dostave od neka dva tjedna. Kad je datum isporuke prošao, pričekala sam, mislila sam negdje je zastalo zbog vikenda, možda će poslati obavijest da su mrvicu kasne s isprikom i tako...ali, ništa se nije dogodilo. Nazvala sam službu za potrošače te firme koja prodaje namještaj, rekli su mi da se malo strpim, da momentalno nemaju taj model na zalihi, da su upravo naručili i čekaju da dođe iz Slovenije...i tako sam im povjerovala na riječ, to je bila greška – ispričala nam je sugrađanka.

image
/Shutterstock

Čekala je ona dugih osam tjedana čekala da joj iz Zagreba dopreme krevet za kćer tinejdžericu. I kad je konačno stigao, pokazalo je da je tristotinjak eura vrijedan ležaj došao sa slomljenom oprugom i odlomljenim komadom drvenog okvira.

- Odmah sam ih kontaktirala, rekli su mi da pošaljem oštećeni dio poštom natrag, a da će oni meni poslati ispravni koji je lako montirati. Dočekala sam ga nakon mjesec dana, stigao je jutros i čisto me je strah otpakirati pošiljku da ne bude opet neki problem – kazala na je Dubrovkinja čija kćer još uvijek spava na trosjedu.

Reklamacije trgovcima se, gotovo da i ne treba podsjećati, podnose na službeni mail prodavatelja. U skladu sa Zakonom o zaštiti potrošača, na prigovore prodavatelji u pravilu odgovaraju u roku od 15 dana od primitka prigovora. Dogodi li se da je prodavatelj odbije pritužbu kao neosnovanu ili ignorira reklamaciju, ostaje vam prijaviti neodgovorne Državnom inspektoratu ili Udruzi za zaštitu potrošača.

18. travanj 2024 19:56