Dalmacija Zadar

manjak u blagajni

Velika muljaža na Višnjiku: dvorana puna do vrha, a prodano tek 2000 ulaznica! Tko je tiskao i prodavao falše karte te kako to nitko na ulazu nije primijetio?

manjak u blagajni

Košarkaški klub Zadar mogao bi se opet naći pod istragom policije i Državnog odvjetništva, ovaj put zbog prodaje lažnih ulaznica i crnog novca koji se na taj način ostvaruje.

Naime, na utakmici ABA lige između Zadra i Partizana prije dva tjedna, na tribinama Dvorane Krešimira Ćosića bilo je, prema novinarskim procjenama, između 5500 i 6500 gledatelja iako su prodane samo 2302 ulaznice!

Kad se toj brojci doda i oko 440 godišnjih pretplatnika, broj gledatelja na tribinama Višnjika penje se maksimalno do 3000. Odakle onda 6000 gledatelja na tribinama i tko im je prodao ulaznice čija se cijena kretala između 30 i 40 kuna?

– Ne znam tko im ih je prodao, ni kako su te ulaznice distribuirane, ali očito je da se radi o dupliranim ulaznicama koje idu preko KK Zadar u obliku pozivnica – kaže Denis Karlović, direktor Športskog centra Višnjik, javne tvrtke u vlasništvu Grada Zadra, jedinog ovlaštenog prodavatelja i distributera ulaznica za utakmice KK Zadar.

– Mi smo s klubom potpisali ekskluzivni ugovor o prodaji i distribuciji ulaznica. To znači da nitko drugi osim ŠC-a Višnjik nema pravo raditi taj posao. U slučaju da klub odluči za svaku utakmicu podijeliti 1000 ulaznica, na što imaju pravo, oni to mogu učiniti isključivo preko nas, ali nikako samostalno.

Tko to radi, zašto i kako, pitajte ljude u klubu. Oni to najbolje znaju – govori Karlović, prema čijim je procjenama ŠC Višnjik zbog lažnih ulaznica samo na utakmici s Partizanom oštećen za oko 100 tisuća kuna.

Sumnjivi nerazmjer

– Kad sam primijetio toliki nerazmjer između broja gledatelja i prodanih ulaznica, odmah nakon utakmice zatražio sam sastanak s direktorom kluba Željkom Žilavcem i predsjednikom Nadzornog odbora kluba Ivanom Mijolovićem.

Skrenuo sam im pažnju na lažne ulaznice i ukazao na dimenzije problema. Vjerujem da postoji dobra volja da se to riješi – kaže Karlović, ističući da se takvom distribucijom ulaznica krši ugovor, no ne zna je li to i protuzakonito.

No, da je cirkus s lažnim ulaznicama postojao i prije utakmice Zadar – Partizan, u Zadru je javna tajna, što nam je potvrdilo i nekoliko naših sugovornika. Klupska blagajna se ionako teško puni, a tijekom sezone samo tri do četiri utakmice – protiv Partizana, Crvene zvezde, Cedevite i Cibone – mogu ispuniti dvoranu do zadovoljavajućih brojki.

Lažne ulaznice prije je imalo desetak, možda stotinu gledatelja, ali ovaj put taj je nerazmjer bio toliko evidentan da se nije mogao ignorirati.



Zato smo direktoru kluba Želju Žilavecu, koji je tu dužnost preuzeo prije 40 dana, postavili nekoliko pitanja: tko je (imenom i prezimenom) u KK-u Zadar odgovoran za ulaznice? Koliko je ulaznica klub pustio u prodaju za utakmicu s Partizanom? Na koji su način te ulaznice prodane, s obzirom na to da je ŠC Višnjik ekskluzivni distributer ulaznica za utakmice KK Zadar? Koliko takva praksa traje u KK Zadar te postoji li evidencija takvih ulaznica i sredstava od njihove prodaje?

Žilavec, međutim, na naša pitanja nije odgovorio, nego je uputio javno priopćenje u kojem ističe da je klub dio godišnjih ulaznica izdvojio za sponzore, veterane kluba te za škole košarke.

– Konkretno u brojkama, za Zlatni VIP, Obiteljski VIP, Press VIP i VIP parter tiskano je ukupno 389 ulaznica. Za žutu tribinu smo, u cilju popularizacije košarke u našem gradu, odlučili podijeliti besplatne godišnje ulaznice polaznicima svih škola košarke u Zadru, pa smo izradili 960 ulaznica, od čega je do sada podijeljeno njih 780.

Uz navedene ulaznice – dodaje Žilavec – postoje i dnevne pozivnice koje koristimo za goste koji dolaze na pojedinu utakmicu ili za nagradne igre preko lokalnih medija. Tako smo, primjerice, na utakmici s Partizanom ugostili igrače vaterpolskog kluba Zadar i boksačkog kluba Gladijator iz Zagreba. Od početka sezone ukupno je do sada iskorišteno 150 dnevnih pozivnica koje se ne naplaćuju.

Čudna matematika

Ali kad se i Žilavčeve brojke u apsolutnom iznosu zbroje s brojkama prodanih ulaznica i pretplatnika, opet ostajemo "kratki" za nekih tisuću ulaznica, odnosno tisuću gledatelja koji su bili na tribinama, ali najvjerojatnije nisu imali službenu ulaznicu. Naime, sve službene ulaznice printaju se na mjestu kupnje i svaka je čipirana, što znači da se svaka na ulazu u dvoranu može laserski očitati preko barkoda.

Međutim, ta mogućnost na utakmici između Zadra i Partizana nije korištena, iako ju je policija bila proglasila utakmicom visokog rizika. Kod takvih utakmica policija najčešće od organizatora susreta traži da podigne barijeru, odnosno da ulaz blokira željeznom preprekom koja se može otvoriti isključivo s čipiranom ulaznicom.

Iako taj sustav kontrole na ulazu zadarska dvorana ima, na spornoj utakmici nije primijenjen, nego je, najvjerojatnije u dogovoru između organizatora utakmice, kluba i policije, dopušten ulazak samo uz predočenje ulaznice, bez provjere jesu li čipirane, odnosno imaju li barkod.

– S obzirom na to da se u dvorani Višnjik ne koriste brojači ulaznica, KK Zadar ne može utvrditi točan broj posjetitelja, nego se službena statistika radi prema procjeni službenog stola. U suradnji sa ŠC-om Višnjik pokušat ćemo pojačati nadzor kako bismo poduzeli sve da u dvoranu ulaze isključivo osobe s ulaznicom – piše u svojem priopćenju direktor Žilavec.

Komentar o lažnim ulaznicama za utakmicu Zadar – Partizan zatražili smo i od Ivana Mijolovića, gradskog pročelnika za financije, koji je odnedavno i predsjednik klupskog Nadzornog odbora.

– Čuo sam za tu priču, a nekoliko tih ulaznica mi je i pokazano. Direktor kluba Željko Žilavec dobio je nalog da ispita cijelu stvar i vidi o čemu se radi. Nama je trenutno najvažnije spriječiti da se takvo što dogodi ponovno, pogotovo zato što sam čuo da se to događalo i prije. Treba precizno utvrditi što se događa i tko to radi – izjavio nam je Mijolović.

 

Klub lažirao i godišnje ulaznice?!

Posebno neugodno iskustvo na utakmici Zadar –- Partizan imali su neki redoviti pretplatnici koji su otkrili da je i njihove godišnje ulaznice netko iz KK Zadra – lažirao.

– Kao pretplatnik došao sam na svoje mesto na tribini, ali ono je već bilo zauzeto. Na njemu je sjedio čovjek s ulaznicom, s točno istim brojem reda i sjedala kao što je i moje na godišnjoj pretplati. Ista je stvar bila i s još dva mjesta u susjedstvu na kojima također postoji godišnja pretplata.

Odmah sam otišao do "kapunjere" za prodaju karata i pitao ih kako se dogodilo da netko s ulaznicom sjedi na mojem mjestu. Oni su mi rekli da je očito došlo do zabune, odnosno da ih klub nije na vrijeme obavijestio o pretplatničkim mjestima, pa su ta mjesta išla u prodaju.

Kasnije sam o tome obavijestio i ljude u klubu. Utakmicu sam gledao s drugog mjesta, nisam htio stvarati probleme ljudima koji su imali ulaznice s istim mjestom kao i ja. Ovakva mi se situacija nikad prije, ali ni poslije toga nije dogodila – ispričao nam je jedan redoviti pretplatnik KK Zadar.

Naslovnica Zadar