Dalmacija Zadar

prinudno slijetanje

BOŽANSKIH 40 MILIJUNA KUNA Crkva traži zemlju na kojoj je izgrađen zadarski aerodrom!

prinudno slijetanje

Riječ je o zemljištu veličine oko 70 nogometnih igrališta na kojemu je civilna pista. Isplata po tržišnoj vrijednosti od 70 kuna po četvornome metru odvela bi Zračnu luku u propast. Traže se rješenja da se Crkva obešteti nekim drugim terenom

Zadarska zračna luka pokraj Zemunika Donjeg posljednjih godina proživljava pravu renesansu, reklo bi se zvjezdane trenutke, jer promet putnika stalno raste − ove je godine kroz Zemunik prošlo više od 270 tisuća putnika.

Naime, otkad su dogovoreni poslovi s niskotarifnim kompanijama, ta zračna luka ima najveći rast broja putnika u Hrvatskoj. Uz to, pristanišna se zgrada proširila i modernizirala, a planira se i produženje piste za još 500 metara kako bi ova zračna luka mogla primati i zrakoplove puno veće nosivosti nego sada.

Međutim, u moru tih lijepih vijesti ovih se dana pojavila jedna nevesela, jer je Zadarska nadbiskupija zatražila povrat terena na kojemu se nalazi znatan dio civilne piste zračne luke.

− Crkva traži povrat 345 tisuća četvornih metara terena na području gdje je civilna pista prema Sukošanu.

Upravo je u tijeku pokušaj nagodbe o tom problemu − kaže direktorica Zračne luke Katica Pupić-Bakrač, koja nerado govori o slučaju.

Riječ je, dakle, o terenu veličine oko 70 nogometnih igrališta koji je Crkvi oduzet za vrijeme Jugoslavije. Na njemu je 1969. godine izgrađena Zračna luka Zadar, koja je tijekom rata bila razrušena, a oslobođena u akciji Maslenica.

Prije obnove trebalo je razminirati piste, što je trajalo godinama, a potom je počeo novi život sada četvrte hrvatske zračne luke.

Pokušali smo doznati na koji bi se način mogao riješiti ovaj problem, jer ne dolazi u obzir da se Crkvi vrati teren na kojemu je pista.

A ni pitanje novčane naknade nije izgledno, jer to bi značilo da Crkvi treba isplatiti 3,5 milijuna eura ili oko 40 milijuna kuna, ako bi se računalo po cijenama koje je država plaćala privatnicima za oduzeti teren za prolaz “Kalmetine”, koja je u neposrednoj blizini piste.

Oranice su se, naime, plaćale po cijeni od 70 kuna, odnosno desetak eura po četvornome metru. Zračna luka Zadar sada dobro posluje, prije nekoliko godina izišla je iz zone gubitaka, no sva dobit ide na razvoj i modernizaciju.

Ovolika bi je isplata uništila ako bi se zbog obveze obeštećenja Crkve morala kreditno zadužiti. Pokušali smo doznati od Crkve na koji način žele riješiti ovaj problem.

Odvjetnik Miše Papić, koji inače zastupa Zadarsku nadbiskupiju, najprije je pristao na razgovor, no nakon konzultacija ljubazno je odbio dati informaciju jer “to nije uputno u osjetljivoj fazi traženja rješenja”.

Ipak, doznali smo da se traži rješenje tako da se Crkva obešteti terenom približno jednake vrijednosti na području Zadarske nadbiskupije.

Dakle, mora se naći jedan ili više terena u vlasništvu vlasnika Zračne luke Zadar − odnosno države, Grada Zadra, Zadarske županije ili Općine Zemunik Donji − čija bi vrijednost zadovoljila sudsku procjenu sadašnje vrijednosti crkvenog terena na kojemu se nalazi pista.

− Koliko znam, Crkva je pokrenula postupke za više terena na području Zemunika, pa je vjerojatno u tom sklopu i taj na kojemu je pista zračne luke. Mi kao Općina o svemu tome nismo puno informirani, iako smo suvlasnici Zračne luke − kaže načelnik Josip Marušić.

Zadarska županija i Općina Zemunik nemaju terene u vlasništvu, Grad Zadar ima nešto, ali vjerojatno bi sve trebala riješiti država. Crkva se, dakle, može obeštetiti i nekim terenom na kojemu su do rata bile vojarne, ili nekim sličnim terenom koji bi potom mogao biti predmet prodaje.

Ne žele ‘pogrešnu sliku u javnosti’

Crkva ne sređuje svoje imovno stanje zbog toga što želi imati puno imovine, kažu oni koji je zastupaju, nego zbog toga što im trebaju sredstva za funkcioniranje − ne samo za osnovne potrebe, nego za rad karitativnih ustanova, crkvenih vrtića, srednje škole, pa do gradnje novih sakralnih objekata.

Zato im ne odgovara da se u javnosti stvara slika kako gomilaju nekretnine kojima potom trguju, pa ne žele istupati u javnosti.

Vlasnici

Vlasnici Zračne luke Zadar su država, koja ima 55 posto udjela, Grad Zadar i Zadarska županija − po 20 posto, te Općina Zemunik Donji − pet posto. Oni bi sada trebali naći rješenje za zahtjev Zadarske nadbiskupije.

EDVARD ŠPRLJAn / Snimio VLADIMIR IVANOV / CROPIX

Naslovnica Zadar
Page 1 of 5FirstPrevious[1]2345Last