Dalmacija Split

Dajte nam jefiniji javni prijevoz!

Stranka Pametno izračunala koliko bi zaradio gubitaš 'Promet' da snizi cijenu karata na 5 kuna, rezultati bi vas mogli iznenaditi

Dajte nam jefiniji javni prijevoz!

Iz stranke Pametno izračunali su kako bi potencijalna godišnja zarada gradske tvrtke "Promet" bila oko 22 milijuna kuna ako bi se snizila cijena karata sa sadašnjih 11 na pet kuna. Predsjednica im Marijana Puljak tvrdi da će to privoliti građane da odluče kupovati karte.

- Ako bi aplicirali postotke promjene koje je manja cijena karte izazvala u Zagrebu gdje je prodaja skočila za 411 posto, došlo bi do povećanja mjesečne zarade od oko 1.87 puta. Pa sve i da ne ostvarimo jednak uspjeh, recimo da smanjimo to na pola, opet ćemo imati godišnju zaradu od 11 milijuna kuna što je dostatno za kupnju osam novih autobusa – zaključila je Puljak i dala riječ Saniju Mardešiću, gradskom vijećniku.

- Novim cijenama došli bi do mjesečne zarade od milijun i 800 tisuća kuna, što je godišnje spomenutih 22 milijuna kuna. S tim bi dobili, naravno, i dodatne troškove jer bi se povećao broj linija, a to je na upravi "Prometa" da razradi – poručio je Mardešić.
S "Pametnima" se donekle slaže Teo Bulić, glavni Prometov sindikalac. Smatra da karte jesu skupe, pozdravlja prijedlog smanjenja cijene, ali samo onda ako bi to sigurno značilo da će svi najednom početi plaćati karte. No, njegova ideja je da se najprije dublje zagrabi u džepove umirovljenika i drugih s povlaštenih kartama.

- Socijalna politika lomi se preko Prometovih leđa. 25 tisuća penzionera vozi se mukte svaki dan, a među njima ima onih koji imaju mirovine od četiri ili pet tisuća kuna. Proporcionalno primanjima neka plaćaju karte. Ako se ne poduzme ništa da se smanji broj "povlaštenih" onda smo mi u još većem problemu nego sad, jer nam je zarada 2 i pol kune po karti – zaključio je Bulić i poručio kako bi se iz ove ideje trebali izuzeti umirovljenici s mirovinama do 2 tisuće kuna. Drugi veliki problem vidi u Gradu Splitu:

- Kontrola napiše kaznu, a mi to ne možemo naplatiti jer Grad treba poslati opomenu. U Zagrebu je kazna 500 kuna, naša je 60, a opet je malo tko plaća. Na 35 milijuna putnika zaradimo oko 90 milijuna kuna godišnje, a nama za proračun treba 150 milijuna, to je naš glavni problem.

Naslovnica Split