Dalmacija Split

VESELO U BANOVINI

Split dobio poljoprivredne redare, najžešća rasprava o Prometu

VESELO U BANOVINI

16:58 - Po pitanju godišnjeg izviješća o firmi Spalatum DMC, Marijana Puljak smatra da je treba ugasiti i prepustiti tržištu - poručila je Puljak.

- Koji je kriterij za gašenje firmi. Je li to dobit? - zanimalo je Batarelo.

- Ova firma krade posao privatnim tvrtkama. Čime ona to strateški upravlja što druge slične agencije ne rade - replicirala joj je Puljak kojoj re replicirao Martin Mladen Pauk iz MOST-a upitavši Puljak krade li ova tvrtka posao njenom vjenčanom kumu.

15:06 - Prava lavina prijavljenih za raspravu dogodila se na točki dnevnog reda koja se odnosi na izviješće o poslovanju Prometa za prošlu godinu.

Sani Mardešić (Pametno) predložio je smanjenje cijene karte sa sadašnjih 11 na 5 kuna. Tonči Blažević (HSLS) iznio je podatke o akumuliranom gubitku od 118 milijuna kuna, te smatra neprimjerenim da je kod izdavanja karata sedam ljudi na bolovanju, da se to ne rješava preko interneta

-Kad će biti sistematizacija, koliko Promet gubi godišnje zbog nelegalnih prijevoznika? - zanima Antu Bradarića Šljuju iz MOST-a. Čupića zanima kada će biti tematska sjednica o "Prometu".

Direktor Tomislav Vojnović pozvao je Mardešića da se u krajnje roku nađu i pregledaju njegovu analizu smanjenja cijena. Kazao je također kako je Promet godinama u sporu zbog ticketinga s tvrtkom Penta, te smatra da je tvrtka tu u dobroj poziciji.

- U sklopu toga je i obaviještavanja putem displaya, validacije karata, prodaje preko interneta...niti jedan prijevoznik nije sto posto zadovoljan s dobavljačima, ali sustave se stalno nadograđuje. Sistem izvještavanja nam je zbog tog nedostatka na niskoj razini. Što se tiče reda za pokate, uvijek je gužva u rujnu i listopadu, kada su najveći redovi. Četvrtak je bio kritičan, neki su se vratili s bolovanja, napravit ćemo novu organizaciju ljudi. Javno prihvaćam grešku i na nama je da je ispravimo - priznao je Vojnović.

Što se tiče dobiti od 11 milijuna kuna, gledajući 2015. ovo je velika razlika.

- Gubitak u 2015. je najvećim dijelom bio zbog rezervacije za sudske troškove, odnosno zbog "A-Cosmosa". Grad je dokapitalizirao svoj udio pa će se time povećati i temeljni kapital. Imali smo u 2016. godine izvanredne prihode, koji nemaju veze s operativnim poslovanjem. Izmjenom tarifnog sustava bit će prilike i za višednevne karte. Nelegalni prijevoznici su me dočekali u Prometu prvi radni dan kad sam došao. Taj problem treba riješiti na nivou Županije,Grada i Prometa - kaže Vojnović i dodaje kako tvrtki fali vozača, za što će uskoro tražiti suglasnost gradonačelnika. Izviješće o poslovanju prošlo je, odnosno primljeno na znanje većinom glasova.

14:33 - Ivanu Ninčević Lesandrić (MOST) pita je li istina da Vodovod ulaže milijunske iznose u marketing te kakva je specifikacija vanjskih i ostalih troškova. Prkića zanima kolektivni ugovor koji je, kaže odličan.

- Možete po njemu otići u mirovinu s 240 000 kuna. To nije u redu i treba ga mijenjati. Je li moguće da Parkovi dobiju jeftiniju cijenu vode? Markića zanima naplata vode za socijalne kategorije, odnosno koliko građana plaća subvencionirane naplate i kakva je naplata? Je li se treba dodatno smanjivati?

Mirna Kovačić (HSLS) podsjetila je da je izrazila negodovanje zbog zamućenja vode. - Voda bi iz Jadra mogla biti jedan od brandova? Što je s najavljenim filterima, stoji li uprava iza toga još? Čikotića zanima hoće li to povećati cijenu vode, odnosno može li se preko fondova isfinancirati ta filtracija? Čupića zanima što je sa začepljenim slivnicima posebno u staroj gradskoj jezgri, odnosno čiste li se redovito

Direktor Drago Davidović krenuo je s odgovorima na pitanja.

- Što se tiče vode za Parkove i nasade, oni su kategoriji poljoprivreda i cijena je 13,48 kuna, od čega na dio Vodovoda otpada 6 kuna i to isključivo u ingerenciji Skupštine Društva. Povećanje parametara mutnoće ne može se predvidjeti. Konzultirali smo po pitanju filtera konzultirali stručnjake gdje smo odlučili da nam treba membranska filtracija za što nam treba pilot projekt, koji ćemo pokrenuti iduće godine. Cijena filtera bila bi do 100 milijuna kuna, što bi značilo povećanje cijene vode. Mutnoća se javlja deset do 20 dana godišnje. Pilot projekt će definirati koja je to najbolja tehnologija - kazao je Davidović i dodao kako je velik broj slivnika očišćen u posljednje vrijeme.

- Imamo ih 14 000, moguće je da se neki preskočio, ali odmah po dojavi građana šaljemo ljude - veli direktor ove tvrtke. Kazao je kako stavka marketinga nula kuna i ne zna odakle takva informacija, a demantirao je i dio koji se odnosi na kolektivni ugovor. O troškovima će vijećnica Ninčević Lesandrić dobiti pisani odgovor,kao i na pitanje vijećnika Markića. Od 30 vijećnika 18 je primilo izviješće na znanje, a sedam nije, s tim da je troje bilo suzdržano.

14:04 - U raspravi oko poslovanja Stano-uprave za riječ se javila Marijana Puljak iz Pametnog.

- Kažete da upravljate s 2656 zgrada, ali bi bilo dobro reći podatak koiliko je to stambenih jedinica. Mi smo se malo zabavljali pa smo gledali dobit, broj zaposlenika...danas imate 47 stanovnika sa nije puno narastao broj zgrada. Udio troškova osoblja su 70 posto, znači ima mjesta za racionalizaciju cjelokupnog poslovanja. Kakav je sustav nagrađivanja? Kako se dodjeljuju poslovi? - zanimalo je vijećnicu.

Antu Čikotića iz MOST-a zanima koliko su radom doprinijeli energetskoj obnovi zgrada.

- Zalagat ćemo se za promjenu statuta tvrtke jer možete biti dobar alat Gradu. Pročelniku Paviću očito treba pomoć u sređivanju zemljišno-knjižne predmete i da znamo kakvo je stanje državnih nekretnina u gradu. Grad ne treba u vlasništvu komercijalnu tvrtku, već je prepustiti tržištu - mišljenja je Čikotić.

Replicirao mu je Tomislav Prljević (HDZ) kazavši da se prilično slaže s njegovim izlaganjem, pa je iskoristio priliku da pita što je s pozajmicama ove tvrtke. Kotur se ne slaže da tvrtke koje su na tržištu moraju biti u privatnom vlasništvu.

- Nemojmo tu biti isključivi - poručio je.

-Šume, vode,energija trebaju ostati u javnom vlasništvu, sve ostalo bi trebalo ići na tržište - kazao je Čikotić.

Joška Markića zanima koliko je stambenih zgrada bez dizala, ide li se tu prema nekim EU fondovima...

Replicirao mu je Mladen Martin Pauk kaže da je moguće financiranje od 70 posto, a Koturu je dobacio da je njegova ideja prestala postojati prije 27 godina kada je dokinut komunizam. Direktor Marko Šundov odgovorio je da ova tvrtka upravlja s oko 30 000 stanova i to smatra potencijalom.

- Porast broja zaposlenih je zbog potkapacitiranosti s kadrovima, mojim dolaskom smo krenuli u obnovu kadrova. Ovo je djelatnost s perspektivom u budućnosti kroz širenje usluga. Što se tiče objekata, mi smo obvezni održavati i state, derutne zgrade. Sustav nagrađivanja nije onakav kakav bi trebao biti, zato nas čeka nova sistematizacija - istaknuo je Šundov.

Po pitanju energetske učinkovitosti kazao je kako se stvari kreću u dobrom smjeru, jer je formiran poseban sektor za to. Što se tiče dizala, dolazilo je do pravnih problema, ali izmjenom zakona otvorio se prostor i potencijal za to. Izviješće o poslovanju na kraju je primljeno na znanje većinom glasova.

12:56 - Natalija Tafra Bazina (Pametno) po pitanju izvještaja Čistoće za prošlu godinu, vidi da se povećao broj zaposlenika u tvrtki - 20 novih je došlo, a sedam je tek otišlo.

- Navodi se da je prosječna plaća u Čistoći veća 30 posto od hrvatskog prosjeka, što je super. Zanima me jesu li svi niže spreme plaćeni za svoj rad?  Zanima me velika količina sredstava na računu - 28 milijuna kuna. Zašto se ne ulažu u razdvajanje otpada? Troškovi osoblja su 61 posto ukupnih rashoda, to treba racionalizirati.

Kolegu joj Jakova Prkića su zanimale donacije ove tvrtke, odnosno postoji li rubrika sponzorstava, jer to nije našao na webu.

Renato Čupić postavio je pitanje reklama ove tvrtke koju smatra bačenom ako se ne provodi razdvajanje otpada. Trebao bi, veli, postojati neki marketinški plan.

Ante Čikotić (MOST) postavio je pitanje o Slatinama, odnosno o odvozu otpada s tog područja da se racionalizira poslovanje?

- Kakva je kvaliteta zraka na području Karepovca? Znam da je naručeno mjerenje, ali znam i iskustva s Jakuševca? U kojoj je fazi gospodarenje otpadom? Kako se pripremate za razvrstavanje biootpada i što je s reciklažnim dvorištima?

Replicirala mu je Ljubica Vrdoljak (HDZ) kazavši kako je Grad Split donio odluku da Čistoća preuzme Slatine.

- Odvozi se otpad 6 puta tjedno, osim nedjelje - kazala je.

Na pitanja je odgovarao direktor Miroslav Delić.

- U Čistoći radi ispod 300 djelatnika i to je jedan radnik na 1000 stanovnika i to je razlog zašto ostvarujemo dobit. Mi nemamo pričuvu, a usluga mora postojati. To smo postigli sustavom nagrađivanja i kažnjavanja, a naša stopa bolovanja je 2,5 posto. 

Broj radnika će se morati još povećati jer se povećala količina smeća za 30 posto. Nastojimo unutarnjom reorganizacijom to riješiti. Što se tiče prosječne plaće, ona je mala, mada će neki reći da je to apsurdno. Nama je bitno da su radnici zadovoljni. S nižom stručnom spremom je 90 posto ljudi i oni najviše utječu na iznos plaće. Apsurdno je postavljati to pitanje, ja nemam menadžerski ugovor i svoju sam plaću odredio prema plaći radnika. Što se tiče sredstava na računu, imamo iste uvjete, ali to je zasluga radnika svih radnika Čistoće i to je pohvalno. Možete ih neracionalno trošiti ili čuvati. Svi će sada postaviti pitanje cijene, mada smo još uvijek najjeftiniji u usporedbi s ostalim gradovima. U ovom trenutku imamo spremnike koje nemamo gdje postaviti. Grad treba osigurati prostor za reciklažna dvorišta. Na marketing smo potrošili 800 000 kuna, ali početak su kotarevi s lokacijama - kazao je Delić.

Čistoća je u eksperimentalnoj fazi uvođenja čipiranih spremnika, što će krenuti sljedeći tjedan. 

- Pitanje je gdje ćemo s biootpadom. Što se tiče kvaliteta zraka na Karepovcu nakon požara, u tijeku su mjerenja koja ćemo objaviti na našim i gradskim web stranicama.

Izviješće o poslovanju usvojeno je većinom glasova, protiv su bili vijećnici Pametnog, a tri vijećnika MOST-a su bila suzdržana. 

12:37 - Nakon "Parkova" i "Lovrinca", na red je došla "Splitska obala" čije je izviješće o poslovanju za 2016. godinu izazvala mnogo prijavljenih za raspravu koji su imali pitanja za direktora Perislava Bonačića.

Prvi se javio Saša Horvat (HGS). Zanimalo ga je zašto je Crvenom križu povjerena spasilačka služba i postoji li ikakva odluka o parkiralištima koja su bila pod njihovom nadležnošću?

Tonči Blažević (HSLS) osvrnuo se na činjenicu kako su najveći prihodi ove tvrtke upravo sa Zapadne obale, čak 3,36 milijuna kuna. 

- Postoji li mogućnost da se brodovi sidre okomito,umjesto bočno?

Ante Zoričić  (Popravi grad) primjećuje da je povećan opseg šetnica, ali smanjena površina plaža.

- Drago mi je da tvrtka posluje pozitivno. No, nije napravljena sanacija opasnog pokosa na plaži Firule, ali znam da je to privatno vlasništvo. Pokušajmo utjecati na vlasnika. Savjetujem popločavanje šetnice na plaži Firule i rasvjetu.

Domagoj Maroević (HDZ) smatra da Zapadna obala mora biti luka nautičkog turizma, dok Jakov Prkić smatra da Splitsku obalu treba ugasiti.

- Neće biti štete od toga, uređenje plaže može ići preko Parkova, parkinzi su ionako kod Split parkinga, gradska komunala je tu...

Podržao ga je u toj ideji Ante Čikotić (MOST).

Goran Kovačević (HNS) pohvalio je iskorak Splitske obale u uređenju plaža u Slatinama, koje značajno sudjeluju u turizmu grada.

Goran Kotur (SDP) slaže se s prijedlogom rasvjete na Firulama, a zanima ga kakvi su razvojni planovi za Zapadnu obalu?

Direkor Perislav Bonačić redom je odgovarao da je odluka Grada da se spasioci dodjele Crvenom križu. Parkinge nismo mogli zadržati jer je to bila odluka gradonačelnika Baldasara.

Što se tiče Zapadne obale, nadam se da ćemo sa sadašnjim gradonačelnikom uspjeti postići dogovor da se brodovi vežu krmom. Problem je što svi dobiju vodu, ali struju ne, pa se treba postići dogovor oko ormarića. Što se Firula tiče, mi uređujemo plaže i nemamo dozvolu elektrifikacije. Za pokos već davno upozoravamo, nadam se da će se i to riješiti - zaključio je Bonačić.

Izvještaj je usvojen.

12:15 - Na dnevnom redu su izvješća o radu komunalnih poduzeća za 2016. godinu. Prvi su na redu "Parkovi i nasadi".

Branimira Urlića iz stranke Pametno zanima je li se napravilo što po pitanju modernizacije tvrtke i izrade zelenog katastra.

- Kolika je cijena vode koju plaćate za zalijevanje zelenih površina? Mislim da bi objava cijena radova trebala biti na vašim stranicama zbog građana. Ako se odluka o agrotehničkim mjerama bude provodila, predlažem da se Parkovi ekipiraju i povećaju svoje prihode - veli Urlić.

Zoran Barac, direktor tvrtke kazao je da su gubici anulirani radom, te manjim dijelom od prodaje zemljišta za školu Pazdigrad. 

- Što se tiče modernizacije, kupovali su se i strojevi, vozila, nabavljena je jedna velika dizalica, vozilo za prskanje... Sad je donesen proračun, počeli smo izgradnju novog pogona za novu poslovnu zgradu iz vlastitih sredstava. Zeleni katastar je potreben, on je 70 posto gotov, jer je to zahtjevan posao. Donijeli smo strategiju hortikulturnog razvoja Grada Splita do 2025 - odgovorio mu je Barac i dodao da je ove godine trošak vode povećan i iznosi 1,4 milijuna kuna, te je istkanuo da je cijena vode poljoprivredna, a to je skoro 14 kuna po kubiku.

11:52 - Gradsko vijeće ovlastilo je gradonačelnika Andru Krstulovića Oparu da potpiše Ugovor kojim će osigurati bespovratnih 16,2 milijuna kuna za sufinanciranje troškova ITU ureda urbane aglomeracije Split do 31. srpnja 2023. godine od strane Ministarstva regionalnog razvoja. 

Krešimir Budiša, savjetnik gradonačelnika za EU fondove istaknuo je kako se u sklopu urbane aglomeracije mogu realizirati projekti, odnosno dobiti sredstva za toplanu Blatine, za nabavku autobusa za "Promet", za rješavanje vojno i industrijskih devastiranih područja kao što je Dračevac...

- Sam ITU mehanizam je novi na razini EU, ali time ne amnestiram službe koje nisu pripremile projekte i imale spremnih 30-40 milijuna eura. Poanta je ove točke naći ljude koji će raditi u Uredu - neki će biti alocirani, a neke će se tražiti putem natječaja - kazao je Budiša. 

11:12 - U utorak je nastavljana sjednica splitskog Gradskog vijeća.

Nakon što su usvojenja imenovanja u radna tijela Gradskog vijeća te donesena Odluka o obavljanju komunalnih djelatnosti temeljem pisanog ugovora, na red je došla točka dnevnog reda o dopuni Odluke o agrotehničkim mjerama za uređivanje i održavanje poljoprivrednih rudina. 

Damir Babić, v.d. pročelnika za komunalu uvodno je istaknuo kako komunalni redari moraju intervenirati prema svim površinama koje predstavljaju opasnost od požara.

- Stručne službe su zaključile da sukladno Zakonu o poljoprivrednom zemljištu omogućava djelovanje na takvim površinama. Tu spadaju sva zemljišta na području grada. Omogućit će se djelovanje i postupanje na tim površinama poljoprivrednom redarstvu koje je ustrojeno, a na kojima postoji opasnost od požara - pojasnio je Babić.

Branimir Urlić iz Pametnog je rekao da će ova stranka podržati ove mjere, ali upozorava na nužnost rješavanja problema zapuštenih parcela te se nada da će se mjere zaista i provoditi.

Joško Markić (SDP) predložio je amandman da osoba koja provodi mjere mora dati svoje mišljenje u roku od osam dana, što je prihvaćeno.

Nino Vela je istaknuo da Grad za sada ima samo jednog poljoprivrednog redara koji je zadužen pisati rješenja, pa će mu za prvu ruku pomagati ostali komunalni redari. Odluka je prošla jednoglasno, a za nju su glasovala 24 vijećnika.

Naslovnica Split