Dalmacija Split

"VODOVOD" I POTROŠAČI NA MUKAMA Zović ostavio 37.000 neriješenih predmeta

Građanima stižu ovršni prijedlozi za dugove za vodu iz 2008. i 2009. godine s potpisom odvjetnika Zorana Zovića, koji je tada za ‘Vodovod’ utjerivao dugove. U Savjetovalištu za potrošače kažu da su te ovrhe pravno manjkave, a u ‘Vodovodu’ tvrde

Iz splitskog “Vodovoda i kanalizacije” na adrese korisnika već neko vrijeme stižu ovršni prijedlozi iz 2008. i 2009. godine s potpisom odvjetnika Zorana Zovića, koji je tada za komunalnu tvrtku utjerivao dugove. Primjera radi, sugrađaninu D.N. (podaci poznati redakciji) na dug od 97 kuna iz 2009. godine stigla je ovrha s odvjetničkim troškovima od 454 kune.

Apsurdi u priči

Apsurd u cijeloj priči jest to što u memorandumu na vrhu početne stranice takvih rješenja ovrhovoditelj navodnim dužnicima sugerira da se za pritužbe obrate udruzi “Dalmatinski potrošač”?!

Podsjetimo na to da je upravo ova udruga prije nekoliko godina vodila pravu medijsku bitku protiv Zovića zbog načina naplate spornih potraživanja, odnosno zaračunavanja troškova i ovrha.

− U posljednje smo vrijeme imali pravu lavinu pritužbi na spomenute predmete koji stižu iz “Vodovoda”. Davatelj usluge, prema svemu sudeći, želi riješiti potraživanja iz vremena kad ih je zastupao Zović, no te su ovrhe, barem one koje smo mi vidjeli, odnosno one koje su nam ljudi donijeli, pravno manjkave. Njima se ne može realizirati prisilna naplata jer pojedine nemaju pečat pravomoćnosti, dok druge nisu prošle ni javnog bilježnika. Toga su vjerojatno svjesni i u “Vodovodu” jer potrošače pozivaju da dođu kod njih priznati, odnosno potpisati dug, čime sve te manjkavosti ovrhe padaju u vodu, a distributer ima pravno utemeljenje za naplatu potraživanja − objašnjava Nela Kovačević, voditeljica splitskog Savjetovališta za zaštitu potrošača.

Pravomoćna rješenja

Mnogi su u međuvremenu i podmirili dug, no iz “Vodovoda” sada traže da podmire troškove ovrhe. Iako je, prema riječima Nele Kovačević, riječ o nezavršenom poslu bivšega pravnog zastupnika VIK-a, odnosno nepotpunim ovrhama, iz “Vodovoda” to demantiraju.

− Sva su rješenja ovršna i pravomoćna, a ja sam pozvala predstavnike iz potrošačkih udruga da im to i dokažem. Činjenica je da smo mi na mukama jer nam je odvjetnik Zović ostavio 37.000 neriješenih predmeta, ali ništa što radimo ne radimo nezakonito. Ako na nekim ovrhama nema pečata pravomoćnosti, mi ćemo ga “osigurati”, ali to ide na teret dužnika, kojem ćemo onda uz glavnicu i troškove ovrhe morati zaračunati još 40 kuna. Stoga se mi radije dogovaramo s ljudima na obostranu korist. Potpisujemo s njima svojevrsni sporazum o dugu, u okviru kojega im dopuštamo i plaćanje na rate − objašnjava Radojka Jeločnik, zamjenica direktora splitskog “Vodovoda”.

LINDA PERIĆ
foto: arhiv cropix

Zastara za godinu ili deset

Potrošače zanima kako je moguće da ih netko tereti za potrošnju vode iz 2008. i 2009. godine, s obzirom na to da je zastara za plaćanje tih računa godinu dana.

− To je istina, ali ako je davatelj usluge pokrenuo ovršni postupak tijekom te godine, znači dok zastara još nije bila na snazi, on ga može teretiti za ta dugovanja i nakon 10 godina, kada pravni postupak bude okončan. To je sve, naravno, pod uvjetom da ovrha prođe valjanu proceduru, što ovdje nije bio slučaj − ističe Nela Kovačević.

Naslovnica Split
Page 1 of 2FirstPrevious[1]2Last