StoryEditorOCM
DalmacijaIma stanica, nema prijevoza

Izgradili ugibališta, a tko zna kad će prvi autobus: Kaštelani koji žive iznad magistrale teško će do škole, liječnika ...

19. studenog 2017. - 20:37
autobusna_kastela1-101117

– Ma šta da vam kažem. Bio bi to pun pogodak i mislin da je došlo vrime da se tako nešto napravi.
Gledan doli po cesti, svugdi su ostavili ugibališta, pa tisuće ljudi u Kaštelima živi poviše magistrale. A najviše dice koja idu u školu i nas starijih ljudi. Dite moje, ja da bi doša do stare ceste do autobusa, iman klipsat više od 20 minuta, još toliko i nazad. Znači, do autobusa i nazad do doma izgubin uru vrimena, a ovako, kad bi vozija magistralon, sve bi obavija u roku od pet minuta. To bi nam puno pomoglo – kaže Mato Grbeša iz kaštelanskog naselja Radun, gdje smo otišli razgovarati s građanima o uvođenju nove autobusne linije koja bi prometovala magistralom duž cijelih Kaštela.

Prema izjavama naših sugovornika, reklo bi se da Kaštelani naseljeni sjeverno od državne ceste D8 čekaju uvođenje nove autobusne linije kao ozebli sunce.

Da odmah na početku kažemo, uvjeti postoje. Naime, prilikom izgradnje ceste, koju Kaštelani zovu "brza", izgrađena su ugibališta za zaustavljanje autobusa, a na dosta mjesta već su i označena.

– Je, pogledajte doli kad se spustite na magistralu da već imaju ucrtane stanice. Daj, uprite malo da se to i napravi – "huška" nas šjor Mate Grbeša i govori kako je posljednjih petnaest dana svaki dan pješačio do stare ceste u Kaštelima kako bi došao do autobusa. A za to, veli, više nije sposoban, jer godine su učinile svoje.

Istog je mišljenja i Lidija Vranješ, koju smo zatekli također u Radunu, inače najvećem naselju iznad magistrale.

– To bi ljudima zaista puno značilo. Pogledajte koliko je ovo naselje, koliko je tu kuća i ljudi koji su vezani za autobus. Pa imate dijelove Raduna odakle ljudima treba više od pola sata pješačenja do autobusa. I sve to i po kiši, buri i hladnoći. Zlata bi vrijedilo kad bi se autobus uveo i na magistralu. Neka vozi od Splita do Rudina, tamo neka se okrene i opet magistralom put Splita. Ljudima bi to olakšalo, a vidim da su na puno mjesta već napravljena ugibališta i oznake za autobusno stajalište – rekla nam Lidija Vranješ, s čijim se mišljenjem u potpunosti slaže i Milan Grba, s kojim smo razgovarali na mostu u Kaštel Kambelovcu. I to baš u pravo vrijeme, jer je tada kad smo ga zaustavili na cesti svojim automobilom išao po unuku koja se autobusom vraćala iz škole, naravno – na staru kaštelansku cestu.

– Evo vidite, da ovde ispod gdje je izgrađena stanica vozi i staje autobus, ja bih sada bio doma, ili bih ručao ili bi nešto radio oko kuće. Ovako san morao sjesti u auto i voziti do stare ceste kako bih unuku doveo do kuće, jer, složit ćete se, nije ditetu lako ići na noge. Ima tu par kilometara, i to sve uzbrdo. A ja je vozim i ujutro kad ide na autobus, i idem po nju kad se vraća kući. Da autobus vozi magistralom, došla bi sama, ne bih je trebao voziti – veli nam Grba, pozdravljajući inicijativu za uvođenje stalne autobusne linije koja bi prometovala duž cijele magistrale kroz Kaštela.

Trenutno kroz grad podno Kozjaka prometuje više autobusnih linija. Najučestalija i najprometnija je linija broj 37, koja vozi od tzv. Solinske u Splitu do Trogira, potom linija broj 38, koja rjeđe iz Splita ide do Resnika, linija broj 2, koja iz splitske luke vozi do magistrale u Kaštel Sućurcu, a starom cestom prometuju i linije koje voze u Kaštelansku zagoru.

Gradonačelnik Ivanović: Promet ili privatni prijevoznik

Nadležni su već razgovarali o uvođenju linija na magistralu. Potvrdio nam je to gradonačelnik Denis Ivanović, navodeći kako je održao radni sastanak s direktorom "Prometa", u kojem Grad Kaštela ima vlasnički udio.

– Razgovarao sam s predstavnicima "Prometa" o uvođenju autobusne linije koja bi vozila cijelom magistralom. Interes postoji, ta je linija itekako potrebna, mjesta za ugibališta imamo i sada čekam povratne informacije iz "Prometa". Ako "Promet" ne bude zainteresiran, imamo i drugo rješenje, a to je da Splitsko-dalmatinska županija raspiše natječaj za koncesiju i odabere privatnog prijevoznika koji bi vozio magistralom – kazao nam je gradonačelnik Ivanović. 

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
18. travanj 2024 23:13