StoryEditorOCM
Dalmacijabože, sačuvaj...

Ovo je ukleta cesta iz predgrađa Splita: u petnaest godina u nevjerojatnim nesrećama uzela je tri života, a nitko nije proglašen krivim

7. listopada 2017. - 17:16

Presuda za Ozrena Ordulja kojom je oslobođen krivnje zbog smrti biciklista Ivice Radeljića (33), druga je odluka objavljena na Općinskom sudu u Splitu prema kojoj nema krivca za smrtne slučajeve na cesti Srinjine-Žrnovnica.

Na istoj prometnici poginuli su žena i muž Silvana (47) i Klaudijo (49) Matulović Smočilo koje je usmrtilo stablo oštećeno u požaru kada je palo na njihovo vozilo, a četvorica optuženika iz tog predmeta oslobođena su krivnje. Iz navedena dva slučaja o tri smrti bez ičije krivnje, dalo bi se zaključiti kako se radi o ukletoj cesti. Kad tome nadodamo činjenicu da prometnica ima samo dva kolnička traka u iznimno lošem stanju, većim dijelom nema nikakvu rasvjetu i nogostup, a radi se o iznimno frekventnom pravcu, nameće se zaključak kako je samo pitanje sreće što crni danak nije bio još veći.

Prva nesreća dogodila se 23. prosinca 2003., kada su se Silvana i Klaudijo Matulović Smočilo sa sinom Marinom vozili županijskom cestom Srinjine – Žrnovnica. Zbog orkanske bure, stablo nagorenoga alepskog bora palo je na njihov golf i probilo vjetrobransko staklo, što je bilo kobno za bračni par. Njihov sin Marin (21) bio je teško ozlijeđen. Optužnica je podignuta 2009. godine, a u njoj se navodilo kako Ivo Peko, tadašnji ravnatelj Županijske uprave za ceste, te trojica djelatnika Županijskih cesta: Tihomir Brzović, Ante Sisarić i Vicko Božić nisu poduzeli sve potrebne mjere i radnje kako bi se uklonila opasnost od nagorjelih stabala, koja su već padala na županijsku cestu broj 6142 između Žrnovnice i Srinjina.


Nosite ferale!


Time su, prema optužnici, počinili teško djelo protiv opće sigurnosti. Suđenje je počelo 2012. godine, a svi optuženici su tijekom postupka u svojim obranama ustvrdili kako se ne osjećaju krivima. Krajem prošle godine oslobođeni su krivnje.

U međuvremenu je cesta klasifikacijom s razine županijske ceste spuštena na lokalnu pa je Grad Split preuzeo obvezu njezina redovitog održavanja. Stoga su stabla izgorena u požarima redovitije uklanjana, ali to je bio jedini pomak u održavanju ceste. U listopadu 2011. godine na predjelu Vilar iste ceste na Ivicu Radeljića, triatlonca i dvostrukog državnog prvaka u maratonu i brdskom trčanju prilikom pretjecanja naletio je audi Q7 kojim je upravljao Ozren Ordulj. U frontalnom sudaru Ivica Radeljić je odbačen u jarak ispod ceste gdje je na mjestu preminuo. Vozač je oslobođen jer je bio sumrak te vozeći brzinom od 90 na sat ulazeći u trak za suprotni smjer prilikom pretjecanja nije mogao vidjeti biciklista.

Nije dokazano da je na smrskanom upravljaču bicikla bilo svjetla, a odjeća sada pokojnog je nestala tako da nema dokaza da je imala reflektirajuće dijelove kako bi bio uočljiv. Nameće se pitanje moraju li pješaci koji idu nakon mraka tom prometnicom na dijelovima koji nemaju ni nogostupa ni pješačke staze ni rasvjete nositi svjetlo i imati reflektirajuću odjeću kako bi izbjegli smrt.

 

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
19. travanj 2024 13:56