StoryEditorOCM
DalmacijaA sezona sve bliže

Posjetili smo jedno od najvažnijih gradilišta u Hrvatskoj: Nema šanse da čiovski most poplavi, ali, istina, zapeli smo na velikoj gluposti

30. studenog 2016. - 08:01

S obje strane obale položaje zauzeli teški strojevi, svuda okolo iskopi, materijali... Radnici poput razigranih mrava raspršeni po gradilištu, koje pritišće nesnosna buka, dok dosadno jugo bez pardona raznosi žalo... Sve je u pogonu, praši se, radi punom parom, ali, ljudi, gdje je nestao most?

I dok smo se još vozili Jadranskom magistralom, koja od Splita polako žuri prema Šibeniku, u kanalu koji dijeli čiovsku i trogirsku stranu, mogli su se uočiti masivni betonski stupovi, koji postojano strše iznad površine mora.

Nazire se čelična konstrukcija, ukazuje na začetak mosta "Čiovo - kopno“, kojim smo se, sjećate se, obećali su nam to naši vrli ministri i graditelji, trebali s guštom voziti već od početka ovoga mjeseca. U snovima...

Došli smo na lice mjesta. Prašina se slegla... Oči ne varaju - mosta nema!

- Nema ga još... Zapeli smo doslovce na gluposti - jada nam se inženjer Davor Trlaja, voditelj projekta i predstavnik investitora, "Hrvatskih cesta“.

- A na kojoj ste to gluposti zapeli?

- Inženjerski najzahtjevniji dijelovi posla, kao što su izrada stupova i temelja u moru, prošli su bez teškoća. Cijela priča zapela je na nečemu što je trebalo biti poprilično jednostavno, a to je odabir čeličnog materijala. Usprkos kvalitetnim proizvođačima diljem Hrvatske i inozemstva, iz tvrtke "Viadukt“, izvođača radova, izabrali su makedonsku tvrtku zbog povoljnijih cijena u odnosu na druge proizvođače - kazuje nam Trlaja.

- U javnosti se dosta priča oko upitne kvalitete čelika, koji sačinjava konstrukciju budućeg mosta. Kako ste riješili problem spornih čeličnih varova na konstrukcijama, koji su označeni kao veliki problem?

- Istina, neki čelični zavari bili su nekvalitetni. To nam je otežavalo posao, ali sada sve dodatno ispitujemo, provjeravamo - pojašnjava nam naš sugovornik, a u razgovor se uključuje Zoran Troglić, nadzorni inženjer za izradu i montažu.

- Sve ide sporo, a čelik nam je cijeli posao dodatno usporio. Kad smo uočili da je kvaliteta nesretnih zavara upitna, pojačali smo ispitivanja. Čak smo i makedonske proizvođače morali natjerati da dodatno ispituju materijal, kako se to više ne bi ponavljalo. Nadam se da će sve biti dobro, jer je riječ o odličnom projektu - uvjeren je inženjer Trogrlić.

- Dobro, ali čujemo kako će, kada ga uskoro izgradite, most poplaviti pri svakoj većoj plimi?

- Ma, zgrozio sam se kada sam i ja čuo te priče. Prostim okom dade se procijeniti da to nije točno, jer je najviša visina mosta osam metara, što znači da nema šanse da poplavi. Projekt je dobro osmišljen i udovoljava svim pravilima struke. Razloga za strah od poplave nema ni u jednom dijelu mosta, ni ispod njega, gdje je predviđena šetnica - kazao nam je Trlaja.

- O kakvoj šetnici se radi?

- To je projekt Grada Trogira, ona će se protezati duž trogirske obale, a jedan dio šetnice prolazi ispod mosta. Ono što je razvidno iz projekta, je da će šetnica na tom dijelu ispod konstrukcije mosta, zadovoljiti sve uvjete i pravila struke.

- Dakle, ni taj dio neće poplaviti?

- Nema ni teoretske šanse! Osim toga, šetnica je projektirana iznad srednje razine mora.. Osim što je sve dobro osmišljeno, ugrađene su i posebne pumpe te "kada“ u koju će se slijevati kišnica. Straha od poplave - nema!

- A kakva je sadašnja situacija na gradilištu?

- Stanje nije zadovoljavajuće. Iz "Viadukta“ nas usporavaju. Nadamo se da će ishod novog sastanka, zakazanog sredinom ovog tjedna s resornim ministrom Olegom Butkovićem i nadležnim sudionicima projekta dobro proći. Tada bi se iz zagrebačkog "Viadukta“, od kojih zahtijevamo da ubrzaju radove, trebali konačno izjasniti i reći nam precizno hoće li se most izgraditi do novog roka - lipnja 2017. godine. Ako se iz "Viadukta" ne izjasne, ugovor bi se mogao raskinuti.

Most na ovom mjestu je neophodan, i kad se napokon protegne preko kanala, odahnut ćemo, svima će biti lakše, pogotovo za vrijeme turističke sezone - zaključio je inženjer Trlaja.

Projekt od 207,9 milijuna kuna

Investicija čiovskog mosta je "teška“ 207,9 milijuna kuna, od čega je 85 posto od ukupne vrijednosti sufinancirano od strane EU fondova. Osim što je od strateške važnosti, projekt je arhitektonski dobro osmišljen.

Novi sastanak u srijedu

Za srijedu je sazvan novi sastanak zainteresiranih aktera s ministrom Butkovićem kada će, kao što je i rečeno na sastanku na kojemu su se okupili sudionici uključeni u ovaj projekt, od glavnog izvođača radova, zagrebačke tvrtke "Viadukt“ zahtijevati da se ubrza gradnja, odnosno da zajamče ostvarenje planiranih rokova. Ako se iz "Viadukta“ ne izjasne, ugovor bi se mogao raskinuti.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
23. travanj 2024 22:41