StoryEditorOCM
Dalmacija'AdriaWealth'

RERA budi turizam Dalmatinske zagore

27. rujna 2016. - 12:42
rerea

Kako kapitalizirati dosadašnja ulaganja, kako sumirati rezultate brojnih aktivnosti u promociji bogatstva ruralnih krajeva Dalmatinske zagore, kako još bolje promovirati destinaciju?

Na sva ova pitanja odgovore nudi novi projekt "AdriaWealth" koji od 12. svibnja provode djelatnici Javne ustanove RERA s.d. za koordinaciju i razvoj Splitsko-dalmatinske županije. Naime, dvojac Tereza Begović Gudelj i Marjan Dumanić aplicirali su, naravno uz pomoć ostalih kolega, na novi natječaj IPA programa prekogranične suradnje koji im je osigurao 151.430 eura da sve zamišljeno i provedu u djelo, i to do kraja studenoga, do kada cijela akcija i traje.

Javnosti će biti predstavljeno 28. rujna. na međunarodnoj Filmskoj konvenciji u Splitu.

- Moramo se na tren vratiti na projekt "MedPaths“ koji je financiran sredstvima Europske unije i to putem Programa IPA Jadranska prekogranična suradnja, u visini od 85 posto ukupne vrijednosti od 2,013 milijuna eura. Zajednički partner u provedbi su nam bili Talijani i to dvije zajednice općine: Basso Biferno i Sinello, kao i naše jedinice lokalne samouprave: gradovi Omiš, Sinj, Trilj i Vrlika, te općine Šestanovac, Zadvarje i Dugi Rat, uz Splitsko-dalmatinsku županiju. Cilj je bio zaštita i revitalizacija zaleđa, s naglaskom na kulturne i prirodne resurse – u samu priču uveo nas je Marjan Dumanić te nastavio:

- Uredili smo tako 505 kilometara tematskih staza, bilo pješačkih, bilo biciklističkih ili planinarskih, od kojih se 31 staza nalazi na području sedam gradova i općina uz rijeku Cetinu, dok je u Italiji infrastrukturno opremljeno 190 kilometara staza. U sklopu projekta je preuređen i dio tvrđave Klis, odnosno Providurov stan u vrijednosti od 170.000 eura.

Osnivanje filmskog ureda

Ovo je bio samo početak cijele priče jer je trebalo sve te staze popisati, "ušminkati" i učiniti ih dostupnim turistima...

- Napravili smo tada zajednički katalog u kojem predstavljamo sve partnere na programu, kao i mape svih tematskih staza s ucrtanim lokalitetima povijesne i kulturne baštine te prezentirali projekt na sajmu u Londonu u Velikoj Britaniji, kao i u Larinu u Italiji, organizirali smo sedam gastronomskih radionica, biciklističke utrke u talijanskoj regiji Abruzzo i u našem Trilju pa studijske posjete, prijedloge za daljnji razvoj, analize,... no sve to nam nije dovoljno!

sim promocije destinacije, rezultate je potrebno kapitalizirati na način da oni postanu pokretači gospodarstva u tom kraju. Budući da je vodeći partner projekta Teatro Publico Pugliese, odlučili smo to učiniti kreativnim industrijama te smo se usmjerili na filmsku industriju kao najveću granu ovog segmenta. Cilj je dovesti dalmatinsko zaleđe do top-turističke ponude i prepoznatljivosti, navela nam je Tereza Begović Gudelj.

Tako se naime, krenulo u novi projekt "AdriaWealth" koji je počeo 12. svibnja i traje do kraja studenog mjeseca, uz osigurana sredstva od ukupno 1,198.866 eura za pet partnera iz Hrvatske, Slovenije, Italije, Albanije te Bosne i Hercegovine. Zadatak je privući i potaknuti ljude iz svijeta turizma i filma da osmisle buduće projekte koji će uključivati lokalitete uređene kroz projekt "MedPaths".

- Na tom tragu već odavno rade filmski uredi u Sloveniji, Italiji, kod nas u Istri i u Zadru. Uredi djeluju pri Razvojnim agencijama, što je naravno poticaj da sutra i mi u Splitsko-dalmatinskoj županiji imamo filmski ured – nastavila je priču o detaljima iz projekta Tereza pa dodala:

- Bit je kako na jednom mjestu, sutra, svi zainteresirani za lokaciju, za destinaciju i snimanje imaju sve podatke – što im nudite, imate li primjerice neophodna tri kilometara brzaca na rijeci, hrastovu šumu ili zidine tvrđave... Sve ono što njima možete osigurati, organizirati te naravno time poticati dugoročni razvoj gospodarstva. Uz to što ste domaćin velikoj svjetskoj filmskoj produkciji pa sutra imate i novi moment – nove turističke ture tamo gdje se snimao film...

ve su to razlozi zbog kojih razmišljamo o otvaranju filmskog ureda i nadamo se kako ćemo ideju uskoro i provesti u djelo.

Popularizacija prirodnog bogatstva

To je sada u planu, u budućnosti, no već se puno toga pokrenulo organiziranjem filmske konvencije koja se sljedećeg tjedna održava u Splitu i kojoj je glavna svrha razvoj kreativne industrije i održivog turizma.

- Održan je međunarodni Kino Kabaret Adriatic gdje su amateri i filmski profesionalci u 60 sati morali snimiti kratki film, a sve u svrhu promocije destinacije, znači naše Zagore. Sudjelovali su filmaši i predstavnici brojnih filmskih udruga iz cijele Europe, a njihovi kreativni radovi još će više pridonijeti populariziranju prirodnih i kulturnih bogatstva koje imamo. Filmove će imati priliku vidjeti i Splićani u sklopu naše međunarodne Filmske konvencije, u kinu Zlatna vrata - rezimirala je Tereza Begović Gudelj.

Orar međunarodne konvencije

Split je domaćim i stranim filmašima i turističkim djelatnicima, ali i novinarima te gostima, tri dana od 28. do 30. rujna. U srijedu je prezentacija projekta te panel-rasprava o osnivanju filmskog ureda te međunarodnoj suradnji mladih filmaša, a navečer u „Zlatnim vratima“ i filmska večer, gdje će biti prikazan film redatelja Vladimira Kanića iz Zagreba.

Radi se o kratkom filmu, 15-minutnom uratku o ljepoti naše Zagore „Sol srca“, a bit će prikazani i filmovi napravljeni u sklopu Kino Kabaret Adriatica. Sudionici konvencije bit će podijeljeni u dvije grupe, po pedeset osoba, a prva edukacijska tura održat će se u četvrtak u Sinju i Vrlici, dok će druga grupa također s pedeset polaznika imati edukacijsku turu u petak na Klisu i u Trilju.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
25. travanj 2024 02:27