StoryEditorOCM
Dalmacijacesta zvana čežnja

Žestoka rasprava o omiškoj prometnici: bila 'gornja' ili 'donja', od obilaznice još ništa

23. rujna 2016. - 11:13
omis_cesta23-220916.JPG

Prometna problematika grada Omiša, kako je naslovljena druga po redu točka dnevnog reda u četvrtak održane sjednice Gradskog vijeća Omiša, izazvala je dvosatnu dinamičnu raspravu između gradskih vijećnika i gradonačelnika Ivana Kovačića s jedne te predstavnika Hrvatskih cesta (HC) s druge strane.

Polemičnim tonovima pridonio je i profesor Ivan Dadić ocjenom da rješenje koje nude Hrvatske ceste neće riješiti prometni problem Omiša, savjetujući im uz to da privremeno odustanu od takozvane gornje obilaznice i realiziraju jeftiniju donju obilaznicu koja taj problem - rješava.

O čemu se zapravo radi? Grupa vijećnika omiškoga Gradskog vijeća zatražila je raspravu na temu prometne problematike i pozivu su se odazvali predstavnici HC-a predvođeni voditeljem splitske ispostave Nevenom Matijevićem.

Govoreći o projektu prometnice Mravinci - TTTS - Stobreč - Dugi Rat - Omiš, nastavku dakle projekta Trogir - Split - Omiš, Matijević je naglasio da se radi o strateškom projektu, za Hrvatsku najznačajnijem nakon Pelješkog mosta i financijski "teškom" kao i Pelješki most. S obzirom na financijsku težinu jasno je da se ne može financirati iz proračunskih sredstava RH.

- Kako bismo pripremili cjelokupni projekt za financiranje iz EU fondova, morali smo se prilagoditi pravilima EU-a. Projekt smo podijelili u određene faze i dali mu multimodalni karakter, omogućavajući cjelovito prometno rješenje na čitavom ovom području. Glavno žarište je grad Omiš i prometni rasplet na području grada Omiša predstavlja prvu fazu. Drugi dio je Mravince - TTTS, treći TTTS - čvor Stara Podstrana, četvrti čvor Stara Podstrana - čvor Krilo Jesenice i peti čvor Dugi Rat - čvor Krilo Jesenice s izgradnjom luke Krilo Jesenice i zadnja, ali ne i nevažna faza je poboljšanje prometnih uvjeta na postojećoj cesti D8 prvenstveno - naveo je Matijević.

- Ne čekajući odobrenje sredstava iz EU-ovih fondova nastavit će se, međutim, realizacija ovog projekta, započetog 2007. godine, a uložena vlastita sredstva tretirat će se kao obvezni nacionalni udio kao uvjet za povlačenje sredstava iz EU-ovih fondova. Uskoro slijedi raspisivanje natječaja za izgradnju tunela Komorjak sjever i pristupne ceste i spoja do D70. Nakon toga slijedi most - najavio je Matijević.

Ako su se gosti iz Hrvatskih cesta nadali da će njihovo izlaganje zadovoljiti vijećnike, grdno su se prevarili, jer su uslijedila brojna konkretna pitanja na koja nisu imali konkretne odgovore.

Osim toga, nekolicina vijećnika i gradonačelnik Kovačić zagovarali su odustajanje od gornje obilaznice i realiziranje donje obilaznice koja bi išla iz omiške gradske luke, tunelom ispod grada i izišla par stotina metara uzvodno od postojećeg mosta na Cetini i tu se rasplela "lijevo i desno".

- Do kada ćemo mi u Omišu bit žrtve gužve kroz Omiš? Hoće li obilaznica Trogir - Omiš riješit gužvu u Omišu i kada - pitao je gradonačelnik Kovačić i tražio odgovor 'da' ili 'ne'.

Umjesto odgovora uslijedila je lekcija Matijevića o "terminologiji gužve i kako bi je se moglo kvantificirati" i "kvalitativnom prikazu određenog stanja na terenu". Ustrajavanje Kovačića na pitanjima nije pomoglo, odgovor nije dobio.

Sreće nije bilo ni s odgovorima na konkretne rokove početka i završetka radova "jer ne ovisi sve o nama", "jer ima tu niz faktora".

Profesor Ivan Dadić, prometni stručnjak, pozvan je na sjednicu kao autor prometne studije koju je naručio Grad Omiš.

- Omiš ima tri problema u prometu: prvi u gradu, potom vezu grada sa Splitom i treći- povezivanje grada Omiša s autocestom. Problem povezivanja sa Splitom može se riješiti obilaznicom kakva je predviđena, ali rješenje spajanja na cestu D70 ne rješava problem Omiša. Samo će 25 do 30 posto vozila ići na zaobilaznicu koju planiraju Hrvatske ceste - obrazložio je Dadić i podsjetio da je na prometni problem Omiša upozoravao još prije 36 godina.

- Tada smo govorili da neće problem Omiša biti riješen na način kako to sada rade Hrvatske ceste. Kad bih mogao utjecati, dogovorio bih s gradom Omišem da se prvo napravi donja obilaznica, da se isfinancira, i da se onda radi ova druga. Ako se to ne dogodi, bit će problema - ponovno je upozorio Dadić.

Dadić je iznio i stajalište da do gradnje prometnice Trogir - Split - Omiš ne bi ni došlo da je autocesta građena bliže gradovima. U tom slučaju bi se gradile samo spojnice iz Omiša na autocestu.

Ne treba posebno naglašavati da su Dadićeve riječi "digle na noge" predstavnike HC-a, koji imaju posve različit pogled na rješenja omiškog prometnog problema. Različitih stajališta su se i razišli na kraju rasprave, a gradski vijećnici i dalje ostali bez konkretnijih saznanja.

Ivan Škaričić: Hrvatske ceste, ne odustajte

Ivan Škaričić, bivši omiški gradonačelnik, a sada vijećnik, zagovornik je prijedloga HC-a: 'Gradnja je počela 2007. godine, napravljeni su pristupna cesta i dva tunela, izbilo se na kanjon Cetine i tu je sve stalo. Treba inzistirati da se nastavi gradnja prema planu HC-a. Dodatnu zabunu unosi inzistiranje gradonačelnika koji je doveo profesora Dadića da mu da stručnu podršku i postavljanje pitanja da li raditi donju obilaznicu koja je jeftinija. To mi se kao laiku ne čini baš pametno. Nadam se da HC neće podleći pritiscima grada Omiša i odustati od gornje obilaznice', zaključio je Škaričić.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
24. travanj 2024 12:18